کد خبر : 18551 / /
/

لطفا اینطوری رانندگی نکنید!

لطفا اینطوری رانندگی نکنید!

هر یک از ما هنگامی که وارد جاده می شویم اولین نکته که مد نظر داریم این است که آیا باک ماشین پر است یا نه . در صورتی که پر نبود به نزدیکترن پمپ بنزین رفته و باک بنزین را پر می کنیم . اما گاهی اوقات بنا بر دلایلی می بینیم که چراغ هشدار خودرو روشن می شود و به نشان می دهد که بنزین خودرو در حال تمام شدن است. این چراغ زمانی روشن می شود که مقدار بنزین ماشین به 10 یا 15 لیتر رسیده باشد . حال شما در جاده هستید و نمی دانید که چه کاری انجام دهید و پمپ بنزینی هم در این نزدیکی ها نیست . در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با عواقب رانندگی با باک خالی و همچنین کار هایی که در این مواقع باید انجام دهید آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا نباید با باک خالی رانندگی کنیم ؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چرا نباید با باک خالی رانندگی کنیم ؟ رانندگی با باک خالی می تواند عواقب زیادی در پی داشته باشد که این عواقب هزینه های زیادی روی دست شما می گذارد . در ادامه چند تا از عواقب رانندگی با باک خالی را ذکر کرده ایم .

  1. خراپی و فرسوده شدن پمپ بنزین ماشین

  2. ایجاد رسوبات به درون پمپ بنزین اتومبیل

  3. خرابی مبدل کاتالیزور

  4. توقف ناگهانی خودرو

  5. هوا گرفتگی

همه این مواردی که در بالا ذکر شد می تواند از عواقب رانندگی با باک خالی باشد . شما با عواقب رانندگی با باک خالی آشنا شدید . پس باید این عواقب را را در نظر بگیرد و سعی کنید که با باک خالی رانندگی نکنید .

اگر مجبور شدیم به رانندگی با باک خالی ادامه دهیم در مواقع برای کاهش آسیب چه کار کنیم ؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر مجبور شدیم به رانندگی با باک خالی ادامه دهیم در مواقع برای کاهش آسیب چه کار کنیم ؟ در پاسخ این سوال می توان گفت که اگر شما در خارج شهر در حال رانندگی هستید باید تا نزدیکترین پمپ بنزین با باک خالی رانندگی کنید در این مواقع باید نکاتی را رعایت کنید که این نکات شامل موارد زیر می شود .

  1. سعی کنید که سرعت خودروی خود را در بازه 65 تا 85 کیلومتر بر ساعت باشد و همچنین سعی کنید این سرعت را ثابت نگه دارید .

  2. دور موتور خودروی خود روی 2000 تا 3000 تنظیم شود .

  3. در این مواقع از ترمز و شتاب دهی ناگهانی جلوگیری کنید .

  4. پنجره خودوری خود را ببندید تا اثر باد روی سرعت خودروی شما تاثیر نگذارد .

  5. در صورتی که اگر گوشی شما به شارژ وصل است آن را جدا کنید و همه وسایل جانبی را خاموش کنید .

  6. باد لاستیک خودور را بررسی کنید در صورتی که کم یا زیاد بود باعث بالا رفتن میزان مصرف خودوری شما می شود .

  7. اگر مجبور شدید ماشین خود را بنا به هر دلایلی بیش از یک دقیقه نگه دارید خودروی خود را خاموش کنید .

شما باید به این نکات توجه کنید . اما این را فراموش نکنید که رانندگی بدون بنزین در هرماشینی متفاوت است . هر خودرویی براساس شرایط و ساخت آن مسافتی را می تواند طی کند .

شاید برایتان سوال باشد که گاهی اوقات بنزین ماشین تمام می شود و ماشین دیگر قادر به حرکت نیست در این مواقع باید چه کار کرد ؟ در جواب باید گفت که بهترین راه حل استفاده از امداد خودور می باشد . شما می توانید با خودرو بر یا امداد خودرو جلفا تماس بگیرد تا در کمترین زمان ممکن شما را به نزدیکترین پمپ بنزین ببرد .

در آخر...

در این مطلب شما را با عواقب رانندگی با باک خالی و همچنین نکاتی که در صورت مجبور بودن رانندگی با باک خالی باید با آن توجه کنید را آشنا کردیم . تا جایی که امکان دارد با باک خالی رانندگی نکنید و در صورتی که مجبور بودید حتما این نکات را رعایت کنید . در صورتی که در جاده بنزین ماشین شما تمام شد و ماشین دیگر قادر بر این نبود که حرکت کند می توانید با امداد خودرو پاشاپور تماس بگیرد تا در کمترین زمان خود را به شما برسانند و خودروی شما را به نزدیکترین پمپ ببرند و خدمات ارائه دهند .   

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.