کد خبر : 3120 / /
/

وعده جنجالی کاندیدای انتخابات برای پرداخت یارانه معیشتی ۳ میلیون تومانی+جزئیات بیشتر

محمدزارع فومنی می‌خواهد در صورت پیروزی در انتخابات «یارانه هر ایرانی را به ۳ میلیون تومان برساند، بدون اینکه ذره‌ای تورم کشور دچار فراز و فرود شود»

وعده جنجالی کاندیدای انتخابات برای پرداخت یارانه معیشتی ۳ میلیون تومانی+جزئیات بیشتر

یک کاندیدای انتخابات وعده پرداخت یارانه معیشتی 3 میلیونی را داده است.یارانه معیشتی به صورت نقدی در زمان مقرر به حساب مردم واریز می‌شود.یارانه معیشتی یا سوبسید شکلی از کمک مالی است که به مردم کم درآمد داده می‌شود. یارانه معیشتی سال 1400 واریز می‌شود. یارانه معیشتی از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت. 

روز گذشته در آخرین ساعات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، حضور «محمدزارع فومنی» دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و سخنان وی حاشیه ساز شد. خبرنگاران سیاسی، غالباً فومنی را فردی طناز و مطایبه‌گو می‌شناسند و عموماً سخنان وی را جدی تلقی نمی‌کنند.

او پس از ثبت‌نام، در نشست خبری دولتش را یک دولت مردمی خواند و مدعی شد: «برنامه من این است که ۵۰ درصد کابینه را از زنان تشکیل دهم، حتی معاون اول من هم یک زن است!» به گفته فومنی، او می‌خواهد در صورت پیروزی در انتخابات «یارانه هر ایرانی را به ۳ میلیون تومان برساند، بدون اینکه ذره‌ای تورم کشور دچار فراز و فرود شود»

فومنی همچنین خطاب به برخی کاندیداها گفت: یک عده وکیل و وزیر پیرمرد صف کشیده‌اند برای ورود به انتخابات، چرا دست از سر مردم برنمی‌دارید؟ چرا نمی‌روید استراحت کنید؟!» او همچنین کنایه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار زد و گفت: «طرف دامادش از یک بانک اختلاس کرده است و حالا می‌آید و برای ورود به انتخابات به جبهه اصلاحات برنامه می‌دهد

یارانه معیشتی/ اقدامات حمایتی دولت در حوزه سلامت

دین پرست در بیان دیگر اقدامات حمایتی سازمان برنامه و بودجه در حوزه سلامت به تخصیص حدوداً ۱۹۰۰۰ میلیارد تومان از محل یک میلیارد یورو اعتبارات اختصاصی از محل منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: ۱۶۲۰۰ میلیارد تومان این تخصیص در قالب بسته‌های مورد توافق با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۱۶۰۰ میلیارد تومان نیز بابت کمک به صندوق بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است. 

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، ابلاغ اعتبار و تخصیص مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به منظورتکمیل ۷۴ طرح بیمارستانی با پیشرفت فیزیکی بالا در دوره شیوع کرونا و تأمین اعتبار مورد نیاز برای جذب و به کارگیری بالغ بر ۵۵۰۰۰ نفر نیروی انسانی حوزه‌های بهداشت و درمان دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون را از جمله دیگر اقدامات مهم حمایتی سازمان برنامه و بودجه درحوزه سلامت برشمرد. 

دین پرست در ادامه به موضوع پرداخت تسهیلات ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی به ۳۷۰ هزار واحد کسب و کاری که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب بیشتری دیده اند، با هدف کمک و حمایت ازحفظ اشتغال وتامین هزینه عملیاتی آن‌ها اشاره کرد و گفت: از مجموع تعداد ۸۴۰ هزار متقاضی دریافت این تسهیلات، ۵۶۰ هزار متقاضی واجد شرایط به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تاکنون ۳۷۰ هزار نفر از تسهیلات ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی برخوردار شده اند. 

قطع شدن کمک های یارانه معیشتی

یارانه معیشتی

طبق ماده ۷ از تبصره ۸ ماده ۵۴ مکرر قانون اصلاح موادی از قانون مالیاتهای مستقیم، پس از پایان مهلت خوداظهاری، دستگاه های اجرایی مکلفند خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاستهای حمایتی، یارانه ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه، ثبت نام مدارس در منطقه محل اقامت، استحقاق دریافت خوابگاه دانشجویی و امثال آن را صرفا با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی یا شرح نشانی یکتای درج شده مربوط به اقامتگاه اصلی آنان در سامانه املاک و اسکان کشور ارایه کنند.

همچنین حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این تبصره، کلیه ارایه دهندگان خدمات عمومی از قبیل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مکلفند قبوض مصرفی را بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، مطابق با کد پستی یا نشانی یکتا و به نام مالک یا بهره بردار صادر کنند.

وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق شمارشگر (کنتور) هایی که ساکنان آنها در سامانه املاک و اسکان کشور، خوداظهاری نکرده‌اند را با بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.

کلیه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مکلفند محل اقامت اشخاص حقیقی را با روشی که توسط کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی مرکز ملی فضای مجازی با استفاده از پایگاه اطلاعات مکان اقامت اشخاص حقیقی سازمان ثبت احوال کشور و سامانه املاک و اسکان کشور تعیین می شود، استعلام نمایند و اخذ هرگونه اطلاعات مشابه از اشخاص، تخلف محسوب و متخلف به مراجع انتظامی مربوطه معرفی می شود. تبادل اطلاعات موضوع این ماده بین دستگاههای اجرایی، رایگان می باشد.

ثبت اطلاعات اشخاص به‌عنوان مالک در سامانه املاک و اسکان کشور، حق مالکیت برای اشخاص ایجاد نمی‌کند و مبنای مالکیت جهت استفاده در دستگاههای اجرائی یا محاکم قضائی نیست. مرجع رسیدگی به اعتراض مالک واحد مسکونی نسبت به خالی بودن آن یا عدم امکان انتقال به دلیل رأی قضائی از جمله انحصار وراثت، هیأت حل اختلاف موضوع ماده (۲۴۴) این قانون است. در این موارد، نماینده وزارت راه و شهرسازی مکلف است مستندات سامانه املاک و اسکان کشور را در جلسه هیأت حل اختلاف مالیاتی ارائه کند.

همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان ، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود.

لازم به ذکراست پنجمین قسط ازپرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی ازحساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان ، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره  و بیشتر ۲۰۵  هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود .

منبع: مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.