کد خبر : 1839 / /
/

یارانه معیشتی ماه رمضان واریز شد/ چقدر باید واریز می‌شد؟+برای جزئیات بیشتر کلیک کنید

یارانه معیشتی ماه رمضان ساعت ۲۴ دیشب به حساب سرپرستان خانوار واریز شده اما برخی از دریافت‌کنندگان می‌گویند که مبلغی کمتر از مبلغی که وعده داده‌اند واریز شده است.

یارانه معیشتی ماه رمضان واریز شد/ چقدر باید واریز می‌شد؟+برای جزئیات بیشتر کلیک کنید

یارانه معیشتی ماه رمضان واریز شد.یارانه معیشتی یا سوبسید شکلی از کمک مالی است که به مردم کم درآمد داده می‌شود. یارانه معیشتی به صورت نقدی در زمان مقرر به حساب مردم واریز می‌شود.یارانه معیشتی سال 1400 واریز می‌شود. یارانه معیشتی از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت. 

شب گذشته یارانه معیشتی ماه رمضان واریز شده اما برخی از افراد  به محض دریافت این یارانه از مبلغ دریافتی خود نوشته‌اند و گفته‌اند که مبلغ کمتری از مبلغ اعلام شده برایشان واریز شده است.

در خصوص مبلغ این یارانه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر معیشتی، معادل یک یارانه معیشتی دیگر را به‌عنوان یارانه زمضان دریافت می‌کنند.

بنابراین باید برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شد.

اما حالا پیام‌های مردم نشان می‌دهد که واریزی‌ها معادل یارانه معیشتی نیست و کمتر است. حتی این یارانه معادل نفری ۴۲ هزار تومان اعلام شده هم نیست.

یارانه معیشتی چقدر واریز شد؟

یارانه معیشتی

«سه نفریم گفتن ۱۳۸ میدیم ۱۲۵ ریختن بقیه اش کجارفت ۶۰ میلیون نفر ازشون کسر بشه چقدر میشه.دو تا مرغ هم نشد.»

«برای ماهم خانواده ۴ نفره ۱۵۳ تومن ریختن دیگه میسه پول ۲ بسته خرما»

«چراواسه ماکه۶نفریم ۱۸۰زدن که باید۲۰۵واریز می شد»

«چهارنفریم چرا دولت ۱۵۳ تومان واریز میکنه خود دولت اعلام کرد مثل بسته معیشتی بنزین ۱۷۲ تومان است واریز میشود پس این ۲۰تومان کسر شده بخاطر چی بوده؟؟؟»

«دولت در مورد یارانه ماه رمضان .تو خبر سراسری اعلام میکند خانواده ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان.اما ۱۵۳ به حسابشان واریز میکند.جهت اطلاع»

«۶ نفریم ۱۸۰ تومان ریختم میشه نفری سی تومان»

«به منم مبلغ ۱۵۳ هزار ریختن به من وام یک میلیونی کرونا هم ندادن بخوان ۱۹ تومن شو کسر کنن و هر ماه ۱۷۲ تومن معشیتی واریز می کنن اما این کم ریختن»

 بسته یارانه معیشتی ماه رمضان

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ، گفت: در آستانه ماه رمضان هستیم و امیدواریم از این ماه مبارک همه ما بتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه کرونا متاسفانه سه موج را پشت سر گذاشتیم، افزود: از ماه اسفند تمام تلاش‌های ما بر این بود که وارد موج چهارم نشویم اما امروز متاسفانه وارد موج چهارم شدیم و در این موج چهارم عوامل متعددی دست به دست هم داده است.

روحانی تاکید کرد: همچنین امروز بسته حمایتی ماه رمضان را تصویب کردیم که ان شاءالله ۶۰ میلیون نفر از آن استفاده خواهند کرد. این بسته معیشتی ماهیانه پرداخت می‌شود و یک نوبت اضافه به خاطر ماه رمضان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییری در سقف بودجه برای موارد ضروری کرونایی لازم بود، گفت: امروز آن را تصویب کردیم که به آن هم عمل می شود. در زمینه افرادی هم که وام گرفتند با مقرراتی که اعلام می شود که قبلا اعلام کردیم و مهلتی داده بودیم برای پرداخت تا پایان سال ۹۹، ۶ ماه دیگر هم تمدید کردیم که برای مردم توضیح داده می‌شود.

اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدوراطلاعیه‌ای زمان واریز یارانه نقدی فروردین ماه سال جاری ( 1400 ) را اعلام کرد.

 متن اطلاعیه یارانه معیشتی به شرح ذیل می باشد:

احتراماً بدینوسیله به اطلاع هموطنان عزیز می رساند " یکصد و بیست و دومین" مرحله یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه سال جاری به ازای هر نفر 455,000 ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت 24:00 روز پنج شنبه مورخ 1400/01/19 به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی های قبلی انجام شده، این ماه دهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس حدود ۶ سال است که به تصویب رسیده است؛ اما این قانون به دلیل ابهاماتی که داشت به اجرا نرسید و تا سال گذشته مسکوت باقی ماند. با روی کار آمدن مجلس یازدهم دوباره بحث مالیات بر خانه‌های خالی آغاز شد و نمایندگان مجلس در تیر ماه ۹۹، دو فوریت این طرح را تصویب کردند. در حال حاضر با گذشت ۹ ماه از تصویب دو فوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر از اخذ این نوع از مالیات از مرداد ماه سال جاری داده است.

طبق اظهارات محمودزاده، خانه‌هایی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند، مشمول مالیات خواهند شد و از ۱۹فروردین ماه همه سرپرستان خانوارهای شهری و روستایی موظف به ثبت محل سکونت خود با درج شخصی یا استیجاری بودن آن در سامانه «کد یکتا» خواهند بود؛ جریمه ثبت نکردن و یا ثبت مشخصات اشتباهی نیز مواردی نیر قطع یارانه‌ها و خدمات بانکی اعلام شده است؛ این موضوع واکنش‌های بسیاری را از سمت افراد به دنبال داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.