کد خبر : 52657 / /
/

حقوق بازنشستگان | پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

پرداخت حقوق بازنشستگان طبق این جدول | حق عائله مندی و حق اولاد چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می کند ؟

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳ به همراه حق اولاد و عائله مندی به شرح زیر است:

پرداخت حقوق بازنشستگان طبق این جدول | حق عائله مندی و حق اولاد چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می کند ؟

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است.حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳، معادل ۹ میلیون تومان خواهد بود. حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ سی و پنج درصد افزایش خواهد یافت.جدیدترین اخبار درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در سایت خبر آزاد دنبال کنید .

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳، معادل ۹ میلیون تومان خواهد بود. حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ سی و پنج درصد افزایش خواهد یافت.

 

مبلغ حق عائله مندی برای بازنشستگان در سال ۱۴۰۳، ۱ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۱۰ تومان است.

مبلغ حق اولاد برای هر فرزند بازنشسته در سال ۱۴۰۳، ۸۶۹ هزار تومان است.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳

حداقل حقوق ۹ میلیون تومان
حق عائله مندی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
حق اولاد ۸۶۹ هزار تومان

افزایش حقوق ذکر شده در این جدول، حداقلی است که برای همه بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال خواهد شد.

ممکن است برخی از بازنشستگان، با توجه به سابقه کار و شرایط شغلی خود، از افزایش حقوق بیشتری برخوردار شوند.

حق عائله مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد.

حقوق بازنشستگان

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان مستمری‌بگیر از این تاریخ

مدیر عامل تامین اجتماعی: طبق قول داده شده از اردیبهشت، حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی همراه با افزایش حقوق پرداخت شد.

میرهاشم موسوی، مدیر عامل تامین اجتماعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صدا وسیما با اعلام این خبر گفت: از بیستم اردیبهشت حقوق مستمری بگیران کشور با افزایش حقوق واریز شد که کل پرداختی برای مستمری بگیران مبلغ ۵۲ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: افزایش حقوق برای حداقل بگیران تامین اجتماعی ۳۵ درصد درمقایسه با سال قبل افزایش داشته است، همچنین برای سایر سطوح درآمدی ۲۲ درصد افزایش به علاوه ۶۹۰ هزارتومان می‌باشد. 

میرهاشم موسوی در خصوص افزایش جانبی‌های پرداختی حقوق مستمری بگیران در سال جدید افزود: در بخش عایله مندی ۵۰ درصد رشد داشته است و در بخش حق اولاد افزایش صد درصدی را در نظر گرفتیم.

وی افزود: همچنین در بخش مسکن ۳۵ درصد و در بخش کمک هزینه خواروبار بیش از ۵۰ درصد رشد برای مستمری بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: افزایش حقوق مستمری بگیران معوقه فروردین ، همراه با حقوق خرداد پرداخت خواهد شد. 

مدیر عامل تامین اجتماعی در خصوص بن کتاب گفت: امسال همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب هدیه ویژه‌ای را برای دانشجویان، زنان خانه دار و دخترانی که در این زمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار میگیرند در نظر گرفته ایم.

میرهاشم موسوی گفت: مبلغ ۴۰۰ هزارتومان بن خرید کتاب، به حساب این بیمه شدگان  واریز می‌شود که می‌توانند به صورت آنلاین و حضوری از نمایشگاه خرید کنند.

وی افزود بن خرید از نمایشگاه کتاب برای ثبت نام کنندگان غیر حضوری در استان ها هم قابل استفاده می‌باشد./عصرایران

حقوق بازنشستگان

آغاز واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان

پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده است.

به نقل از ایلنا، پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از بیستم به ترتیب حروف الفبا آغاز شده است.

طبق مصوبه هیات وزیران، ۳۵درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود. بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۹۰هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

معوقات فروردین نیز بنابر گفته مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، در خردادماه پرداخت خواهد شد.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال 1403

براساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی موضوع افزایش مستمری و کمک‌های جنبی و تعیین حداقل مستمری در سال ۱۴۰۳، مستمری موضوع ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی قابل پرداخت از ابتدای سال برای تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است

جی پلاس؛ جزییاتی از احکام حقوقی ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

براساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی موضوع افزایش مستمری و کمک‌های جنبی و تعیین حداقل مستمری در سال ۱۴۰۳، مستمری موضوع ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی قابل پرداخت از ابتدای سال برای تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن، به میزان ‌%۳۵ و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۲% به‌علاوه مبلغ ثابت ۶,۹۰۰,۷۸۰ ریال مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد.

همچنین مبلغ حداقل مستمری در سال ۱۴۰۳؛ بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار، حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده (۱۱۱) قانون تامین اجتماعی از تاریخ اول فروردین ماه امسال ماهیانه مبلغ ۷۱,۶۶۱,۸۴۰ ریال تعیین می‌شود.

طبق این بخشنامه ابلاغی مشمولین بند‌های (ل) و (و) تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۶، بند (۴۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۸، بند (۱۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۹، بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ و بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور، مشمولین قانون تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق‌بیمه پرداخت کرده‌اند، مشمولین بند (ج) ماده (۳۹) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مشمولین جزء (۱) ماده واحده قانون اصلاح تبصره (۳) بند (۳) ماده (۸۰) قانون تامین اجتماعی، مشمولین قانون بیمه بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو (مصوب ۱۳۷۶)، مستمری‌بگیران ازکارافتاده جزئی، با توجه به مقررات و ضوابط قانونی از شمول بند (۱) خارج و افزایش مستمری آنان صرفا به میزان ۳۵ درصد است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.