کد خبر : 52290 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی دولت

واریز عیدی برای مستمری بگیران در 20 این ماه | مبلغ یارانه معیشتی چقدر است؟

بر اساس برخی شایعات در روز شنبه برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد نفری یک میلیون عیدی واریز می شود.

واریز عیدی برای مستمری بگیران در 20 این ماه | مبلغ یارانه معیشتی چقدر است؟

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است یارانه معیشتی از بهمن ماه 25 و 30 ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی هفت دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ 220 هزار تومان افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی در خبرآزاد می پردازیم.

بر اساس برخی شایعات در روز شنبه برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد نفری یک میلیون عیدی واریز می شود.

به نقل از منیبان، در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه مستمری اردیبهشت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز خواهد شد. حالا نزدیک به واریز مستمری اردیبهشت این مددجویان شایعه پرداخت عیدی برای آنها پخش شده است.

بر اساس این شایعات در روز شنبه برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد نفری یک میلیون عیدی واریز می شود.

این اخبار کذب است و واقعیت ندارد. در سال ۱۴۰۲ بودجه پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تامین نشد.

یارانه معیشتی-از کجا بفهمیم که دهک چندم یارانه هستیم؟

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشرهای جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روزهای پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم واریز شده و می‌توانند با مراجعه به ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خرد، خرید کالاها را انجام دهند. این خانواده‌ها با مراجعه به برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و نصب این اپلیکیشن از نرم‌افزار «بازار» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه کنند. همچنین سرپرست خانوار می‌تواند برای استعلام از مانده‌حساب کد دستوری # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری و سپس گزینه اول «موجودی یارانه سرپرست» را انتخاب کند.

یارانه معیشتی-یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه مرحله ۱۵۸ (فروردین ماه) به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد.

با اطلاع رسانی هایی که انجام گرفت طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت و ما شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح شارژ یارانه نقدی هستیم.

تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است.در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد در این مرحله منابع به صورت کامل تامین شده است.برای ادامه طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است. با توجه به کمکی که طرح کالابرگ به ۷ دهک اول می کند علاقمند هستیم که این طرح را ادامه دهیم.

واریز یارانه معیشتی ۱ میلیون و ۵۴۵ هزار تومانی

مدیرعامل شرکت مهان اندیشان آکام (هنرکارت) با تاکید بر اینکه تعداد بسته‌های عرضه‌شده در این طرح و همچنین زمان ارائه آن محدود است، یادآور شد: ارسال این بسته‌ها به سراسر ایران رایگان است و اولویت با عزیزانی خواهد بود که زودتر خرید خود را انجام دهند.براساس این خبر، دارندگان هنرکارت و دیگر کارت‌های مَ‌کارت می‌توانند از طریق لینک https://makart.ir/blog/package اطلاعات بیشتر در این زمینه را کسب کنند.

این شرکت در سال ۱۳۹۸ با نام «هنر کارت بنیان ایرانیان» فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۴۰۲، به دلیل توسعه فعالیت‌های شرکت، به «مهان اندیشان آکام» (با نام تجاری «مَ‌¬‌کارت») تغییر نام داد. فعالیت اولیه و اصلی مَ‌کارت، طراحی، چاپ و توزیع «هنرکارت» برای بیش از ۱۰۰ هزار هنرمند سراسر کشور بوده است. «هنرکارت» یک کارت هویتی-بانکی منحصربه‌فرد برای هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر است که دارندگان آن می‌توانند آن را هم به عنوان یک کارت شناسایی استفاده کنند و هم به عنوان یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب برای دریافت تمامی خدمات بانکی و انجام تراکنش‌ها به‌کار گیرند.«مَ‌کارت» از سال ۱۴۰۲ و با اضافه شدن محصولاتی مانند «فرهنگ‌کارت»، «شبستان‌کارت»، «نصرکارت» و … فعالیت خود را گسترش داد./اندیشه معاصر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.