کد خبر : 48433 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی دولت

خبر داغ شبانه؛ یارانه بگیران حسابشان را چک کنند | یارانه نقدی دی واریز شد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۵ مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه قابل برداشت است.

خبر داغ شبانه؛ یارانه بگیران حسابشان را چک کنند | یارانه نقدی دی واریز شد

یارانه نقدی | سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به‌ازای هر نفر و سرپرستان خانوار جز دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به‌ازای هر نفر دریافت می کنند.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۵ مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه قابل برداشت است.

در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: یارانه کمک معیشتی مرحله 155 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز چهارشنبه 20 دی ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

یارانه نقدی

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی از یارانه نقدی

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد./تسنیم

پیگیری واریز نشدن یارانه نقدی

۱- سرپرست خانوار به شعبه بانک معرفی شده در سامانه رفاهی مراجعه نموده و ضمن اطمینان از عدم توقیف حساب بانکی، پرینت واریز ماهانه حساب یارانه خود را از بانک درخواست و پیگیری نماید.

۲- در صورت عدم خرید کالا از طریق کالا برگ الکترونیکی و همچنین عدم دریافت وام کرونا و یا وام اربعین و در نهایت اطمینان از عدم واریز یارانه (در مواردی غیر از محذوفین خانوارهای پُردرآمد)، به سامانه‌های معرفی شدۀ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کند (سامانه جدید رفاهی مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در حال به روز رسانی و ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری است که به محض آماده شدن، از طریق رسانه‌های جمعی کشور، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد)

اعتراض به قطع یارانه نقدی

متقاضی برای اعتراض به قطع یارانه به سامانه‌های معرفی شدۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله؛ hemayat.mcls.gov.ir (http://hemayat.mcls.gov.ir/) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به آن وزارتخانه تماس حاصل نماید.

یارانه نقدی

یارانه نقدی این افراد کاهش پیدا کرد

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کردند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب  ایشان کسر خواهد شد.

تغییرات در پرداخت یارانه نقدی برخی یارانه بگیران

به زودی یارانه نقدی مرحله ۱۵۵ مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ یارانه به حساب تمام سرپرستان خانوار واریز می شود. اگر سرپرستان خانوار جزو دهک های اول تا سوم باشند به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و در صورتی که جزو دهک های چهارم تا نهم باشند به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

یارانه نقدی ۱۹ دی ماه واریز می شود و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ساعت ۲۰ دی ماه قابل جابجایی است. در صورتی که سرپرستان خانوار از فاکتور الکترونیکی استفاده نکرده باشند، می توان کل مبلغ یارانه را برای آنها برداشت کرد و در صورت استفاده، همان مبلغ از یارانه خانوار کسر و مابقی به حساب سرپرست خانوارواریز می شود.

در صورتی که سرپرستان خانوار قبلا از تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی کرونای دوم استفاده کرده باشند، مابقی اقساط این تسهیلات از مبلغ واریز شده به حساب آنها کسر می شود.

جزئیات تامین منابع یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان هدف یارانه ها ، اخیراً در مصاحبه ای اعلام کرد که کار اصلی سازمان هدف یارانه در دو بخش است ، یکی از منابع به صورت بودجه از فروش فرآورده های نفتی ، گاز طبیعی و موارد تأمین می شود. صادرات مشتقات نفتی و بخش دیگر پرداخت یارانه است که شامل یارانه نقدی می شود. و معیشت ۷۸ میلیون نفر بر اساس اعشاری وزارت همکاری ، کار و رفاه اجتماعی ، که حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان در ماه است. همچنین ، پرداخت ۳۷۰۰ میلیارد تومانس به ذینفعان کمیته امداد و سازمان رفاه و پرداخت یارانه های نان و پزشکی از بودجه است.

رئیس هیئت مدیره سازمان یارانه های سازمان هدفمند ، در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت تخصیص بودجه برای هدف قرار دادن یارانه ها ، خاطرنشان کرد: منابع قانون هدف قرار دادن یارانه ها ، که در سال ۲۰۰۹ به مرحله اجرا رسیده است ، هر ساله در قالب بودجه سالانه به این سازمان اختصاص می یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان هدفمندسازی یارانه ها مجری مصوبات دولت و مجلس در این زمینه است و اگر تصمیم بر حذف خانوارهای پردرآمد یا افزایش یارانه دهک های پایین جامعه باشد، پس از ته نشینی قابل اجراست. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

پس از پخش گزارشی در مورد اصلاح سیاست ارجح ارقام ، عسکری ترجیح منطقی پرداخت یارانه را برای واریز آن به صورت نقدی و به خانواده ها گزینه خرج کردن در نظر گرفت و این مانع از انحراف در توزیع ارز ترجیحی می شود./ایران تحلیل

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.