کد خبر : 4391 / /
/

با گیتی قاسمی؛ بازیگر سریال زیرخاکی آشنا شوید+تصاویر دیده نشده

بیوگرافی گیتی قاسمی را در بخش فرهنگس سایت خبرآزاد مشاهده می کنید

با گیتی قاسمی؛ بازیگر سریال زیرخاکی آشنا شوید+تصاویر دیده نشده

گیتی قاسمی متولد 16 آذر 1355 در ملایر است. گیتی قاسمی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی ازدانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. گیتی قاسمی از سال 1375 فعالیت هنری خود را شروع کرد.گیتی قاسمی سالها پیش ازدواج کرده و دارای یک فزند پسر به نام مهیار است.عکس جدید گیتی قاسمی را ببینید.

شکستن بعضی قوانین در سینما و تلویزیون خیلی سخت و گاهی نشدنی است. برای مثال بازیگری که برای بازی در یک نقش خاص جا افتاده است و چندین و چند تجربه مشابه دارد، خیلی سخت می‌تواند نقش‌های تازه‌ای در سینما و تلویزیون ایران برای خود دست وپا کند؛ زیرا بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان حوصله اعتماد‌های جدید را ندارند و بیشتر دوست دارند روی اسب برنده شرط ببندند، یا یکی دیگر از قواعد نانوشته این است که بازیگری در بعضی سن‌ها به شدت سخت می‌شود، زیرا هم نقش‌های کمی برای آن محدوده سنی نوشته می‌شود و هم کسی به بازیگران تازه برای بازی در آن اعتماد نمی‌کند و البته نقش‌ها هم تکراری هستند.

شهرت گیتی قاسمی 

گیتی قاسمی همان گزینه عجیب است؛ بازیگر ۴۵ ساله‌ای که تازه ۴ یا ۵ سال است نامش سر زبان‌ها افتاده است و بین مخاطبان عام به چهره شناخته می‌شود، تا پیش از این و از میانه سی سالگی با بازی در نقش‌های بسیار کوتاه در سریال‌های تلویزیونی کارش را آغاز کرد. اما در دوسه سال گذشته آن قدر در نقش‌های کوتاه درخشید که تصمیم کارگردانان و تهیه کنندگان اعتماد به او و سپردن نقش‌های مهم تری به او بود. لیلا، خواهر ناصر خاکزاد در سینمایی متری شش و نیم، را حتما به یاد دارید و گریه‌های تلخش و نگاه نگرانش که شبیه به آن را در سریال سیاوش هم احتمالا دیده اید. نقش زنی میان سال در طبقه فرودست که عضوی از یک خانواده خلافکار است و قرار است در تمام طول کار سختی و رنج این نوع زندگی را در چهره اش بریزد و با اشک هایش نشان دهد.

گیتی قاسمیاما گیتی قاسمی با اینکه می‌توانست با جا افتادن در این نوع نقش‌ها همین فرمان را برود و همیشه خواهری گریان و ستم کش باشد، در تصمیماتی شجاعانه دوبار و در پی موفقیت نقش‌های جدی اش، بازی در نقش‌های کمدی را هم امتحان کرد. یک بار با نقش بامزه اش در سریال سال‌های دورازخانه و این شب‌ها هم در سریال زیرخاکی ۲؛ بازی‌ای به شدت پرریسک که به تیپ نزدیک می‌شود و لهجه و لحن خاصی می‌گیرد و مثل حرکت روی بندی باریک است. در این شکل از بازیگری امکان سقوط بسیار است، اما خانم قاسمی که نشان داده بود می‌تواند قانون میان سالی را بشکند و سن را مترادف با تکرار و کلیشه شدن نکند، نشان داد که می‌تواند مرز‌های خودساخته را هم بشکند و در یک شکل خاص بازی درجا نزند. حالا ما با بازیگری مقتدر رو به روییم که نه تنها در نقش‌های کوتاه و فرعی درخشان بوده است، بلکه می‌تواند به راحتی ادعای پذیرفتن نقش‌های مهم‌تر را هم بکند، زیرا تازه در اول راه است و شاید هزار هنر ناپیدا در خود داشته باشد.

گیتی قاسمی:ابراهیم حاتمی کیا یک استاد است

گیتی قاسمی می گوید، از نظر من ابراهیم حاتمی کیا یک استاد است، او از معدود افرادی است که به اعتقادات خود پایبند مانده و راه خویش را بدون توقف ادامه می دهد، من از نظر ایده، افکار و اعتقاد احساس اشتراک بسیاری با حاتمی کیا دارم، چون خود من هم بچه جنگ هستم و پدرم در این راه مشقتهای بسیاری کشیده است، پدر من جانباز هشت سال دفاع مقدس است و به همین دلیل فضای ذهنی حاتمی کیا را به خوبی درک می کنم.

نظر گیتی قاسمی درباه بازی در فیلم ویلایی ها

من خودم دوران جنگ و زمان کودکیم را در لوکیشنی زندگی کردم که فیلم" ویلایی ها" در آن ساخته شد و خیلی عجیب بود که پس از 20 سال با این فیلم به دزفول بازگشتم." ویلایی ها" یادآور خاطرات بچگی من بود، زمانیکه پدرم در جنگ اسیر شد و مادرم در وضعیت سختی زندگی می کرد. من فکر می کنم این فیلم یک ادای دین است به همه افردی که در پشت جبهه برای مردم و رزمندگان زحمت کشیدند و هیچ وقت دیده نشدند.

جوایز و افتخارات گیتی قاسمی

گیتی قاسمیگیتی قاسمی برای بازی در فیلم" ویلایی ها" به کارگردانی منیر قیدی و" سد معبر" به کارگردانی محسن قرایی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

همچنین گیتی قاسمی برنده 11 جایزه بازیگری از جشنواره های: بانو، میثاق، ماه، رضوی، فجر، مقاومت، فجردانشگاهی،نمایشهای کوتاه و دفاع مقدس و همچنین برنده تقدیر ویژه شب بازیگر خانه تئاتر برای نمایش" قصیده شب نمناک" ؛ 1388 می باشد.

همچنین سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن سینمای ایران را در کارنامه خود دارد

فیلم های سینمایی با بازی گیتی قاسمی

۱۳۹۸ متری شیش و نیم لیلا سعید روستایی

۱۳۹۷ جان دار پدرام امیری، حسن امیری دوماری

۱۳۹۸ کلمبوس (فیلم ۱۳۹۷) اعظم هاتف علیمردانی

۱۳۹۶ آقای سانسور علی جبارزاده

۱۳۹۵ سد معبر راضیه محسن قرایی

۱۳۹۵ سرطان (فیلم) حسین شهابی

گیتی قاسمی۱۳۹۵ والدراما (فیلم) عباس امینی

۱۳۹۵ ویلایی‌ها همسر رزمنده جنگی منیر قیدی

۱۳۹۴ چهارشنبه (فیلم) سروش محمدزاده

۱۳۹۲ امروز (فیلم ۱۳۹۲) رضا میرکریمی

۱۳۹۲ حراج (فیلم) حسین شهابی

مجموعه های تلویزیونی با بازی گیتی قاسمی

گیتی قاسمی۱۳۸۶ پیامک از دیار باقی سیروس مقدم شبکه ۱۱۵ قسمت پخش در نوروز ۸۷

۱۳۸۸ رستگاران سیروس مقدم شبکه ۳۵۲ قسمت

۱۳۸۹ جراحت محمد مهدی عسگرپور شبکه ۳۳۰ قسمت پخش در ماه رمضان

۱۳۸۹ پایتخت ۱ سیروس مقدم شبکه ۱۱۵ قسمت پخش در نوروز ۹۰

۱۳۹۰ سقوط آزاد علیرضا امینی شبکه ۱۷ قسمت

۱۳۹۰ چک برگشتی سیروس مقدم شبکه ۱۱۵ قسمت پخش در نوروز ۹۱

۱۳۹۲ مخمصه حسین حقانی شبکه نور

۱۳۹۴ گاهی به پشت سر نگاه کن مازیار میری شبکه ۲۳۰ قسمت پخش در ماه رمضان

۱۳۹۵ در قصه‌ها زندگی می‌کنند داوود بیدل شبکه ۲۱۲ قسمت

۱۳۹۶ روزهای بهتر دانش اقباشاوی شبکه ۱

۱۳۹۷ سال‌های دور از خانه (مجموعه نمایش خانگی) مجید صالحی شبکه نمایش خانگی

copied

پرسش و پاسخ

  • گیتی قاسمی ازدواج کرده است؟
    گیتی قاسمی متاهل و یک فرزند به نام مهیار دارد
  • گیتی قاسمی اهل کجا است؟
    گیتی قاسمی متولد 16 آذر 1355 در ملایر است
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.