کد خبر : 39928 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان مستمری بگیران | حقوق بازنشستگان در سال جدید

فرمول جدید دولت درباره حقوق بازنشستگان | تغییر ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان در راه است؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد که با محاسبه فرمول جدید دولت رقم پرداخت حقوق بازنشستگان ۴۰ درصد تغییر می‌کند.

فرمول جدید دولت درباره حقوق بازنشستگان | تغییر ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان در راه است؟

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود.سن و سابقه کاری وی بر مبلغ  تاثیر گذار است.  امسال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 27 درصد افزایش یافت بر اساس جدول طراحی شده، حقوق بازنشستگان هر ماه از بیستم بر اساس حروف الفبا به حسابشان واریز خواهد شد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

در فرمول جدید محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵ سال آخر، حقوق بازنشستگان به‌زودی ۴۰ درصد کم می‌شود!

دولت نه تنها برنامه‌ای برای بهبود معیشت مردم ندارد بلکه در اقدامی مهلک تصمیم دارد به زودی ۴۰ درصد از حقوق بازنشستگان را کم کند!

 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از  کاهش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان با تغییر محاسبه میانگین حقوق به ۵ سال آخر خبر داد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در شرایط کنونی مخالف ۵ ساله شدن میانگین حقوق بازنشستگان هستیم، این مسأله باید طی چند سال و با برنامه‌ریزی اجرایی شود.

ولی اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا، در خصوص برخی اصلاحات در رابطه با موضوعات مرتبط با حقوق بازنشستگان، گفت: ببینید بحثی که الان مطرح است تغییر میانگین حقوق بازنشستگی از دو سال آخر به پنج سال آخر است و ما با این مسأله در شرایط فعلی مخالف هستیم، البته تا الان برنامه توسعه هفتم به صورت رسمی به دست ما نرسیده و ممکن است تا ارسال به مجلس دستخوش تغییرات و اصلاحات شود، اما اگر همان پنج سال بیاید، قطعا ما مخالفیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر هموطنان ما که در آستانه بازنشستگی هستند براساس دو سال برای زندگی خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، این مسأله به معیشت آن‌ها بعد از بازنشستگی آسیب وارد می‌کند. نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که اگر میانگین حقوق با شرایط کنونی و به یکباره از ۲ سال به ۵ سال افزایش پیدا کند حقوق بازنشستگان  که مشمول آن می‌شوند، میانگین ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: از سوی دیگر یکی از راه‌های توانمندسازی صندوق‌های بازنشستگی هم همین اصلاحات است و ما تلاش می‌کنیم که این مسأله را طی یک برنامه‌ریزی پنج ساله ترمیم کنیم، نه اینکه به یکباره سه سال اضافه کنیم و به بخشی از جامعه آسیب وارد شود و موجب نارضایتی‌شان شود.

وی درخصوص مسیر و راه پیشنهادی جایگزین عنوان کرد: البته درباره این مسأله باید در کمیسیون بررسی و تصمیم‌گیری شود، اما نظر شخصی بنده این است که ما هر سال مثلاً ۸ ماه اضافه کنیم، تا این کار به صورت مرحله‌ای گام به گام انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح «موضوع افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم که گفته می‌شود با هدف کمک به صندوق‌های بازنشستگی، اعم از کشوری یا تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است» اظهار داشت: این موضوع حتماً برای توانمندسازی صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی ما که در آستانه ورشکستگی هستند، مفید خواهد بود، اما باید دقت و توجه لازم را داشته باشیم که این مسأله هم باید به صورت مرحله‌ای، در یک بازه زمانی مشخص و با شیب ملایم انجام شود تا به جامعه هدف ما آسیب وارد نکند.

وی تصریح کرد:، اما در مجموع یکی از مواردی که می‌تواند برای صندوق‌ها درآمد پایدار داشته باشد و به اصلاح ساختاری و سیستمی صندوق‌ها کمک کند، همین مسأله است./نبض بازار

حقوق بازنشستگان

اصلاح احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مربوط به فروردین‌ ماه امسال در اردیبهشت‌ پرداخت می‌شود.

علی دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: بنا بر پیگیری‌های انجام شده و قول‌هایی که مسئولان سازمان تامین اجتماعی داده‌اند، ان‌شاءالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه بر مبنای مصوبه شورای عالی کار (افزایش ۲۵ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصدی برای سایر سطوح) پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه نیز همزمان با حقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

وی تصریح کرد: بر اساس جدول طراحی شده، حقوق بازنشستگان هر ماه از بیستم بر اساس حروف الفبا به حسابشان واریز خواهد شد

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از قول مسئولان امر برای افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال جدید گفت: در روزهای اخیر، وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول موثق دادند که در اردیبهشت افزایش حقوق اعمال می‌شود.

حقوق بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان

وی افزود: با توجه به اینکه هر ماه واریز حقوق بازنشستگان کارگری از بیستم آغاز می‌شود، توقع داریم مقدمات کار قبل از این تاریخ فراهم شود؛ حقوق اردیبهشت بازنشستگان باید افزایش یابد و در عین حال، بایستی مابه‌التفاوت فروردین همراه با مستمری اردیبهشت پرداخت شود.

ایزدان تاکید می‌کند: پیگیری‌های ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که مقامات سازمان آماده پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری هستند؛ حتی اگر مراحل اداری کار برای صدور احکام تا پایان ماه به سرانجام نرسد، احتمالاً پرداخت‌ها صورت می‌گیرد و در مرحله‌ی بعد احکام حقوقی جدید صادر می‌شود. احتمال دارد مراحل اداری کار و امضا توسط هیات امنا و سپس تایید در هیات دولت به طول بینجامد.

به گفته وی، وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به قول خود مبنی بر افزایش حقوق در اردیبهشت پایبند باشند؛ بازنشستگان انتظار دارند در روزهای آینده حقوق جدید و مابه‌التفاوت را دریافت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد کرده است، تلاش خواهیم کرد به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم.

مهدی عیسی زاده در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کردند و قبول شدند را پذیرش کنید و اینقدر به آنها و خانواده آنان استرس وارد نکنید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.