کد خبر : 37217 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی سال جدید

واریز یارانه نقدی 600 هزارتومانی امشب در حساب ها | یارانه عید فطر در راه است؟

همزمان با نزدیک شدن به عید فطر، خبری در برخی از رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر احتمال واریز یارانه نقدی عید فطر. اما آیا یارانه عید فطر در راه است؟

واریز یارانه نقدی 600 هزارتومانی امشب در حساب ها | یارانه عید فطر در راه است؟

یارانه نقدی | چندی پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا فروردین ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. آخرین اخبار یارانه نقدی را در خبر آزاد بخوانید.

یارانه نقدی

یک هفته تا عید فطر باقیمانده است و برخی از رسانه‌ها مساله واریز یارانه عید فطر را مطرح کرده‌اند. یارانه مناسبتی که تاکنون هیچ کدام از مقامات مسئول آن را تایید نکرده است. برای همین بعید است که دولت بخواهد به مناسبت عید فطر به مردم یارانه مناسبتی بدهد.

از زمان شیوع کرونا در ایران دولت در چندین نوبت به حساب سرپرستان خانوارها یارانه‌های مناسبتی مانند یارانه ۲۲ بهمن، یارانه نوروز و یارانه رمضان واریز کرد.

از آن زمان تاکنون هر بار در آستانه این مناسبت‌ها برخی شایعات درباره واریز یارانه مناسبتی مطرح می‌شود. اما مشخصا تا کنون هیچ مقام مسئولی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا وزارت کار، واریز یارانه عید فطر را تایید نکرده است و هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده است.

تنها خبری که درباره واریز یارانه‌های مناسبتی مطرح شد، واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به حساب ایتام زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی است.

دو روز قبل بود که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که به مناسبت شهادت امام علی (ع) مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هدیه نقدی به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کل کشور واریز می‌شود.

به عبارتی تنها یارانه واریزی مناسبتی یارانه ۶۰۰ هزار تومانی است که به ایتام تحت پوشش این دو نهاد پرداخت شده است و واریز یارانه دیگری در دستور کار نیست./ تجارت نیوز

یارانه نقدی

جزئیات واریز یارانه نقدی فروردین برای خرید کالابرگ‌ الکترونیکی

در صورتی که سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، می توانند رقم کامل یارانه را از حساب برداشت کنند و چنانچه آن را استفاده کنند به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد خود هم در قالب کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی مورد نیازشان را تهیه کنند.

گفتنی است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اواخر اسفند سال گذشته از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، آغاز اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه‌ و افق کوروش‌ و برخی فروشگاه‌های خُرد مجهز به بارکدخوان به این سامانه متصل شدند تا شهروندان در سراسر کشور بتوانند به سهولت کالای مورد نیاز خود را در طرح کالابرگ الکترونیک خریداری کنند.

پیش‌تر در جریان استانی شدن طرح ملی کالابرگ الکترونیک ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده بود اما در روزهای اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد فروشگاه ها خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند تا خانوارهایی که مایلند یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و عمل به مصوبه مجلس است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند؛ از این رو مردم می‌توانند کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند./ایسنا

یارانه نقدی

واریز یارانه نقدی به حساب ثبت‌نامی‌های جدید

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه فروردین ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه فروردین ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

  متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.