کد خبر : 36814 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه جدید

دستور رئیس جمهور برای واریز یارانه معیشتی 2 میلیون تومانی برای تمام خانوارها | واریز یارانه معیشتی برای عید فطر +جرئیات

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی با برشمردن برنامه دولت برای حمایت از کارگران از اقدام عملی شورای عالی برای کمک به معیشت خانوارهای کارگری خبر داد.

دستور رئیس جمهور برای واریز یارانه معیشتی 2 میلیون تومانی برای تمام خانوارها | واریز یارانه معیشتی برای عید فطر +جرئیات

یارانه معیشتی | سال گذشته یارانه معیشتیبه اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشتیرمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه معیشتیهستند؟آخرین اخبار درباره یارانه معیشتی را در ادامه بخوانید.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی با برشمردن برنامه دولت برای حمایت از کارگران از اقدام عملی شورای عالی برای کمک به معیشت خانوارهای کارگری خبر داد.

یارانه معیشتی سه شنبه 20 اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز  شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

علی حسین رعیتی فرد در مورد حمایتهای شورای عالی کار از کارگران برای جبران تورم، گفت: یکی از تصمیمات شورای عالی کار این بود، کارگری که برای اولین بار به کارگاهی می رود، در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اگر هم سابقه ندارد، اما حق اولاد دریافت کند، در حالی که در قانون قبلی برای این منظور حداقل 720 روز سابقه لازم بود.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی برای کارگران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی افزود: همچنین حق مسکن کارگران از 650 هزار تومان سال قبل با افزایش 38.5 درصدی به 900 هزار تومان و بن کارگری از 850 هزار تومان با رشد 29.5 درصدی به 1.1 میلیون تومان افزایش یافت.

وی تاکید کرد: دولت همراه شرکای اجتماعی و کارفرمایان تلاش می کند، برای حفظ تولید و افزایش بهره وری و رونق تولید، از کارگران و معیشت آنان حمایت کند.

رعیتی فرددر مورد تامین سبد ارزاق برای کارگران نیز گفت:دولت طبق قانون بودجه 1401 موظف شد کالابرگ الکترونیکی برای 10 قلم کالای اساسی و پرمصرف با قیمت ارزان برای همه مردم از جمله کارگران در نظر گرفت.

معاون وزیر کار در مورد این که گفته شده، با توجه به یارانه معیشتی 1.2 میلیون تومانی برای خانوار 4 نفری کارگران و افزایش 27 درصدی دستمزد آنان تقریبا به اندازه نرخ تورم رشد خواهد کرد، اظهار داشت: در جلسات شورای عالی کار بحثهای زیادی می شود، طبق قانون کار از شاخص های مهم تعیین حداقل دستمزد کارگران «توجه به نرخ تورم» و نه لزوما افزایش به اندازه تورم است.

رعیتی فرد این را هم افزود: شورای عالی کار سال قبل با افزایش 57 درصدی حد اقل مزد کارگران در سال قبل، بخشی از عقب ماندگی مزد نسبت به تورم را جبران کرد، امسال هم یارانه معیشتی به همه مردم از جمله کارگران پرداخت می شود.

وی با باین این که بخش مهمی از تورم سال قبل به خاطر حذف ارز ترجیحی بود، گفت: دولت تلاش کرد، با یارانه معیشتی بخشی از آن را جبران کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در برابر این پرسش که برای هزینه مسکن کارگران به عنوان عمده هزینه سبد معیشت چه کاری کردید، گفت: سال قبل تفاهم نامه ای بین وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد که بر اساس آن  مقرر شد، سالانه 200 هزار واحد مسکن توسط تعاونی ها تولید شود که کارگران هم می توانند از این طریق از مسکن برخوردار شوند.

دولت امسال برنامه دارد یارانه خریداران ارز سهمیه‌ای را با توجه به ضرورت افتتاح حساب ارزی و امکان احصای دقیق اطلاعات، قطع کند.

گفته می‌شود دولت امسال برنامه دارد یارانه خریداران ارز سهمیه‌ای با کارت ملی را قطع کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است با توجه به آن که خرید ارز سهمیه نیازمند افتتاح حساب ارزی است و واریز ارز اسکناس به حساب ارزی پس از ۷۲ ساعت انجام می‌شود این امر موجب رصد دقیق خریدارن ارز سهمیه‌ای و حدف یارانه آنها با توجه به تمکن مالی و گردش حساب بالای آنها خواهد بود.

گفته می‌شود مقرر است با ارسال اطلاعات خریدان ارز سهمیه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه این افراد امیال قطع شود.

همچنین مقرر شده است ارز سهمیه‌ای با کارت ملی که تا پیش از این معادل پنج هزار یورو در سال برای هر فرد بود به معادل ۲۰۰۰ یورو کاهش یابد.

دستور رئیسی برای واریزی جدید 6 میلیون تومانی به مردم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزان کمک معیشتی ماهیانه به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد معلولین شدید و خیلی شدید فاقد شغل در سال آینده را تعیین کردند.

واریزی جدید اینبارشامل ایثارگران و جانبازان شده است. واریزی جدید برای افزایش حقوق این گروه است.میزان واریزی جدید اینبارافزایش 25 درصدی حقوقشان است.واریزی جدید از این ماه واریز می شود.آخرین جزییات را درباره واریزی جدید می خوانید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم یکشنبه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، بند ب تبصره ۱۲ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ب تبصره ۱۲؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی کشور مکلفند به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولین شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد، که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷) قرار دارند با اولویت ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر، ماهانه کمک معیشت به میزان حداکثر شصت میلیون (۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال برای جانبازان بیست و پنج درصد (%۲۵) و بالاتر و معلولین شدید و خیلی شدید حداکثر پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر پرداخت نماید.

۱- میزان افزایش در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی، متناسب با ‌دهک های درآمدی گروههای مشمول این حکم اعمال خواهد شد، به نحوی که ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر در چهارچوب آئین‌نامه ‌اجرائی این بند از کمک معیشت بیشتری تا سقف تعیین شده برخوردار گردند.

۲- جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این تبصره که توانایی انجام کار داشته و ‌علی‌رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این حکم نمی‌گردند.

۳- ‌فرایند آزمون وسع جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد با تاکید بر پرداخت کمک معیشت به ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷)، تعیین تکلیف دریافت‌کنندگان کمک معیشت که در ‌دهکهای (۸) تا (۱۰) قرار دارند، دوره زمانی پایش اطلاعات و نیز مشمولینی که ‌علی‌رغم واجد شرایط بودن، موفق به دریافت کمک معیشت نشده‌اند، مطابق آئین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران (‌مسؤول)، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور، ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون پیشنهاد و به‌تصویب‌ ‌هیأت وزیران خواهد رسید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.