کد خبر : 33079 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

شوک به قیمت طلا و سکه | گرانی شدید طلا | قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه 28 دی چند شد ؟

قیمت طلا امروز اوج گرفت و رکود خود را ثبت کرد.

شوک به قیمت طلا و سکه | گرانی شدید طلا | قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه 28 دی چند شد ؟

قیمت طلا دست دوم مانند طلای نو است و تنها مقدار بسیار کمی با آن تفاوت دارد. قیمت طلا 18 عیار، امروز اوج گرفته است.قیمت طلا گران شد. جدیدترین قیمت طلا اعلام شد.   تغییرات مهم قیمت طلا  ۱۸ عیار امروز را بخوانید.

خبر مهم از قیمت طلا

 هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 14 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 21 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 22 میلیون و 300 هزار تومان است.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 8 میلیون و 655 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1911 دلار است.

 قیمت سکه امامی امروز 28 دی 1401 در حال پیشروی در کانال 22 میلیون تومانی است. قیمت طلا (18عیار) نیز در لحظه تنظیم این گزارش وارد کانال دو میلیون تومانی شده و دو میلیون و 17 هزار 100 تومان قیمت خورده است.

 
جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
2,014,100 ۱۶,۲۰۰ ۰.۸۱ 13:25
۱,۹۸۲,۹۰۰ ۵۲,۶۰۰ ۲.۶۵ روز قبل
۱,۹۳۰,۳۰۰ ۱۶,۲۰۰ ۰.۸۳ ۲ روز پیش

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، اکنون 22 میلیون و 554 هزار تومان است و نسبت به قیمت بازگشایی بازار، مسیری افزایشی را طی کرده است؛ قیمت روز گذشته سکه 22 میلیون و 353 هزار تومان ثبت شده است. حباب این نوع سکه در این لحظه سه میلیون و 601 هزار تومان است.

سکه بهار آزادی نیز اکنون در لحظه تنظیم این گزارش 21 میلیون و 309 هزار تومان قیمت دارد. حباب این فلز ارزشمند دو میلیون و 411 هزار تومان برآورد می‌شود. آخرین نرخ روز گذشته سکه بهار آزادی، 21 میلیون و 196 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت نیم ‎‌سکه در حال حاضر 13 میلیون و 250 هزار تومان است و نسبت به نرخ روز گذشته 50 هزار تومان افزایش تجربه کرده است. حباب این سکه سه میلیون و 148 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ربع سکه اکنون هشت میلیون و 750 هزار تومان تعیین شده و از روز گذشته به این سو مسیری افزایشی را طی کرده است. حباب این نوع سکه نیز چهار میلیون و 22 هزار تومان برآورد می‌شود. این افزایش قیمت در ربع سکه به معنای شکست سیاست عرضه ربع سکه در بورس است.

قیمت سکه گرمی نیز چهار میلیون و 500 هزار تومان برآورد می‌شود. حباب این سکه نیز دو میلیون و 172 هزار تومان است و نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

قیمت ربع سکه که با عرضه در بورس کالا در بورس کالا کاهشی شده بود حالا دور روز دوباره افزایش قیمت را تجربه می‌کند. حباب این نیز که تا کانال سه میلیون تومانی نزول پبدا کرده بود امروز مجددا در کانال چهار میلیون تومان قرار گرفته است.

به طئر کلی قیمت سکه در چند هفته گذشته به دلیل ثبات قیمت دلار نوسان کمی را تجربه کرد، اما حالا با راه افتادن دوباره قطار صعود دلار به نظر می‌آید سکه نیز مجددا افزایشی شده و راه به کانال‌های بالاتر پیدا کرده است.

قیمت طلا و سکه

جزییات مهم از قیمت طلا و سکه

 تحلیلگران عقیده دارند اگر طلا بتواند در سطح 1900 دلار باقی بماند، نشانه‌های خوش‌بینانه‌ای برای ماه‌های آینده وجود خواهد داشت و قیمت این فلز گرانبها می‌تواند تا محدوده 1950 دلار افزایش یابد.

 قیمت نقره امروز با 1.53 درصد افزایش به 24 دلار و 37 سنت رسید و پلاتین با 0.17 درصد کاهش 1069 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به بالاترین حد خود در بیش از هشت ماه گذشته رسید و بالاتر از سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند زیرا کاهش تورم در ایالات‌متحده امیدها را برای افزایش آهسته‌تر نرخ بهره فدرال رزرو افزایش داد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۲۰ دلار و ۶۰ سنت رسید که این قیمت بالاترین میزان از پایان آوریل ۲۰۲۲ بود. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۹۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.  این فلز تا کنون در این هفته ۲.۹ درصد افزایش یافته است. داده های روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده برای اولین‌بار در بیش از دو تا ۲.۵ سال در دسامبر کاهش یافت.

سیاست گذاران فدرال رزرو به دنبال این داده‌ها، از ادامه روند کاهشی تورم در دسامبر ابراز آرامش کردند که راه را برای کاهش احتمالی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست بعدی سیاست خود در فوریه هموار کرد. نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه فرصت نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، خرید در چین پرمصرف معمولاً قبل از تعطیلات سال نو که از ۲۱ ژانویه آغاز می‌شود، افزایش می‌یابد. دلار آمریکا بدترین هفته خود را در بیش از یک ماه گذشته پیش می‌برد و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود.

قیمت طلا

قیمت طلا در بازار چند شد؟

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند نیز پیش از تعطیلی بازار، بهای هر اونس نقره با جهش ۲.۱ درصدی به ۲۴.۲۸ دلار رسید که بالاترین رشد هفتگی خود از هفته ۲۳ دسامبر را طی کرد. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۶۵دلار و ۶۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۸ دلار و ۸۵ سنت رسید و پیش‌تر به ۱۷۲۷ دلار سقوط کرد و هر دو فلز در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفتند.

دیروز روند قیمت در بازار طلا و سکه نامتوازن بود و ربع سکه و سکه گرمی ارزان شد و سایر قطعات سکه گران. معامله‌گران منتظر شنبه و عرضه ۵۰۰ هزار قعه ربع سکه هستند تا ببینند بازار از این اقدام چه تاثیری می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز خبر عرضه ربع سکه در بورس کالا در روز شنبه باعث شد روند قیمت طلا و سکه، نامتوازن باشد.

ربع سکه در هفته‌های گذشته به محدوده ۱۰ میلیون تومانی نیز رسیده بود و امروز این قطعه از سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومان قیمت همراه بود و در کانال ۷ میلیون تومانی قرار گرفت.

با وجود ثبات قیمت دلار در ۲ روز گذشته، اما قیمت طلا و سکه امروز صعودی بود و سکه امامی و بهار روند افزایش محدودی داشتند.

این در حالی بود که قیمت دلار و انس‌ جهانی طلا به عنوان بازیگران اصلی و تعیین‌کننده قیمت دلار در همان محدوده‌های قیمتی روز گذشته باقی ماندند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.