کد خبر : 32674 / /
/

وام فوری | وام ازدواج | وام بدون ضامن

عیدی رئیس جمهور برای بانوان ایرانی در روز مادر | پرداخت وام 10 میلیون تومانی دولتی آنلاین فوری بدون ضامن

مستمری بگیران تامین اجتماعی که مشتری بانک رفاه هستند، امکان درخواست وام قرض الحسنه 10 میلیونی طرح «امید رفاه» را خواهند داشت.

عیدی رئیس جمهور برای بانوان ایرانی در روز مادر | پرداخت وام  10 میلیون تومانی دولتی آنلاین فوری بدون ضامن

وام از چه زمانی وارد زندگی ما شد؟وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و می‌تواند از  وام  بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود.وام کلمه ​ای که در جهت رشد و شکوفایی و رفع نیاز بشر به کار گرفته می شود گاهی به جای ایجاد انگیزه و شور و نشاط یادآور مراحل سخت اداری و بانکی دریافت آن است. اما به واقع فلسفه وجودی وام چیست؟آخرین اخبار مربوط به وام را در خبر آزاد بخوانید.

مستمری بگیران تامین اجتماعی که مشتری بانک رفاه هستند، امکان درخواست وام قرض الحسنه 10 میلیونی طرح «امید رفاه» را خواهند داشت.

  مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارمندان بازنشسته بانک رفاه که مایل به دریافت وام قرض الحسنه هستند، امکان استفاده از طرح امید رفاه را دارند. این وام قرض الحسنه به صورت قرعه کشی ماهیانه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود. باز بودن حساب مرتبط با طرح امید در تاریخ پرداخت وام قرض الحسنه و عدم مسدود شدن آن تا سررسید، تکمیل حق عضویت‌های ماهیانه معوق طرح در حساب مربوطه قبل از پرداخت وام قرض الحسنه و انسداد حق عضویت‌های دریافت شده در بازه زمانی 13 ماهه ابتدایی عضویت، از جمله شرایط و الزمات اعطای تسهیلات طرح امید رفاه هستند. در صورتی که متقاضیان این وام حق عضویت‌های ماهیانه خود را پرداخت نکنند، اسامی آن‌ها از فهرست شرکت کنندگان در قرعه کشی‌های آتی حذف خواهد شد.

تسهیلات این طرح بدون سود بوده و تنها کارمزد چهار درصدی به آن تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام به 24 ماه می‌رسد. با توجه به مبلغ وام، میزان کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط 454 هزار و 545 تومان است. جمع کل اقساط این تسهیلات 10 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود. سود کل وام نیز 600 هزار تومان است.

این طرح بانک رفاه کارگران به منظور تنوع بخشی به سبد خدمات اعتباری و با هدف جلب رضایت عموم مشتریان تبیین شد. افرادی که واجد شرایط دریافت این تسهیلات هستند و برای آن ثبت نام کرده‌اند، باید اخبار قرعه کشی مربوط به آن را پیگیری کنند. اکنون اسامی برندگان قرعه کشی این طرح تسهیلات در سایت بانک رفاه کارگران بارگذاری شده است.

وام

وام قرض الحسنه10 میلیونی

هنوز مبلغ این وام قرض الحسنه مشخص نشده است. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند.​​سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود.وام قرض الحسنه ویژه برای افراد بالای 50 سال از طرف مجلس پیشنهاد شده است.  وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

شرایط پرداخت وام

براساس جزئیات طرح «2و1»، حداقل مبلغ لازم برای سپرده ­گذاری در این طرح 10 میلیون تومان تعیین شده است و سقف تسهیلاتی که یک فرد با تشکیل حساب در قالب طرح «2و1» می‌تواند هم زمان با سپرده­ گذاری، از بانک مسکن دریافت کند نیز معادل 85 درصد میزان سپرده و تا حداکثر 200 میلیون تومان است؛ به این معنا که اگر مبلغ سپرده هر چقدر از 235 میلیون تومان بیشتر باشد، آن فرد بیش از 200 میلیون تومان نمی‌تواند دریافت کند.

در این طرح، نرخ سود سپرده­ گذاری به شکل نرخ سود علی­ الحساب سالانه معادل دو درصد است که همانند سایر سپرده ­های کوتاه ­مدت عادی محاسبه و به حساب مشتریان پرداخت می­ شود. همچنین نرخ سود تسهیلات نیز رقمی برابر با یک درصد سالانه است.

در طرح «2و1»، یک سپرده ­گذار می ­تواند نرخ سود سپرده ­گذاری و تسهیلات مربوطه را هم زمان دریافت کند. تسهیلاتی که در چارچوب طرح «2و1» به مشتریان پرداخت می­ شود، تسهیلات مرابحه است؛ به این معنا که یک کالا یا خدمات با قیمت مشخص فروخته می­ شود و اقساط آن از خریدار دریافت خواهد شد.

 تسهیلات مرابحه برای خرید کالا همچون مسکن، خودرو و ... و همچنین خرید خدمات همچون سفرهای زیارتی و سیاحتی، شهریه مدرسه یا دانشگاه و مواردی از این دست پرداخت می­ شود که تسهیلات­ گیرنده لازم است در هر ماه نسبت به پرداخت اقساط معین تسهیلات اقدام کند.

طبق اعلام بانک مسکن، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات طرح «2و1»، 60 ماهه تعیین شده است و تسهیلات­ گیرنده در عین حال می­‌تواند در قرارداد خود، مدت زمان کمتری را برای بازپرداخت کامل تسهیلات، اعلام کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.