کد خبر : 32482 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی دی ماه

اقدام جنجالی در پرداخت یارانه ها در دی ماه | تغییرات در پرداخت یارانه نقدی به سه دهک اول جامعه

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمورد زمان واریز یارانه نقدی دی ماه اطلاعاتی را ارائه داده و در ادامه گفت: کالابرگ می‌تواند به انواع مختلف توزیع شود که تصمیم براین شد یارانه نقدی پرداخت شود و اقبال عمومی هم خوب بود

اقدام جنجالی در پرداخت یارانه ها در دی ماه | تغییرات در پرداخت یارانه نقدی به سه دهک اول جامعه

خبر مهم سخنگوی ستاد هدفمندی درباره قطع یارانه نقدیخانوارها را در ادامه بخوانید.در این زمینه، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه درباره ارسال پیامکی مبنی بر قطع یارانه نقدیخانوارها توضیحاتی ارائه کرد.سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: سازمان هدفمندی هیچ‌گونه پیامکی مبنی بر قطع یارانه نقدیخانوار ارسال نکرده است.سرنوشت یارانه تعیین تکلیف شد، جزئیات پرداخت یارانه نقدی سال 1402اعلام شد. آخرین اخبار درباره یارانه نقدی  را در سایت خبر آزاد بخوانید.

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمورد زمان واریز یارانه نقدی دی ماه اطلاعاتی را ارائه داده و در ادامه گفت: کالابرگ می‌تواند به انواع مختلف توزیع شود که تصمیم براین شد یارانه نقدی پرداخت شود و اقبال عمومی هم خوب بود

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمورد زمان واریز یارانه نقدی دی ماه اطلاعاتی را ارائه داده و در ادامه گفت: کالابرگ می‌تواند به انواع مختلف توزیع شود که تصمیم براین شد یارانه نقدی پرداخت شود و اقبال عمومی هم خوب بود. برای اطلاع از ادامه این خبر باما همراه باشید.

جزییات توزیع کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات توزیع کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: قانونگذار در بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت تکلیف کرده بود که ما به ازای حذف ارز ترجیحی کالابرگ برای مردم و اشخاص مشمول یارانه تامین کند. در آن زمان زیرساخت‌ها آماده نبود. البته قانون‌گذار اشاره کرده است کالابرگ می‌تواند به انواع مختلف توزیع شود که تصمیم براین شد یارانه نقدی پرداخت شود و اقبال عمومی هم خوب بود.

مرتضوی افزود: برای توزیع کالابرگ، نیاز به تامین زیرساخت‌ها داشتیم که آماده شده و ابتدا در چهار شهرستان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مسئولان استان هرمزگان، بناداریم طرح را این استان تحت سامانه ملی اعتبار یا همان کالابرگ الکترونیکی آغاز کنیم گفت: استفاده از این امکان، ۱۰۰ درصد اختیاری است و یارانه بگیران می‌توانند زودتر از موعدِ واریز یارانه‌ها با استفاده از مبلغی که در کارت پول آنها تعبیه می‌شود، از ۱۱ قلم کالای تعیین شده انتخاب و خریداری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درواقع افراد می‌توانند تا قبل از زمان واریز یارانه نقدی، خرید کالا داشته باشند و اگر تمایل نداشتند در موعد مقرر یارانه همزمان با سایر نقاط کشور به حسابشان واریز می‌شود. همانطور که گفته شد این امکان کاملا اختیاری است و الزامی برای خرید کالا وجود ندارد. فرصتی است که فراهم شده و می‌توانند این ۱۱ قلم را از فروشگاه‌ها در سطح استان خریداری کنند و امیدواریم هرچه سریعتر از هرمزگان شروع کنیم و به دیگر استان‌ها برسیم.

مرتضوی با بیان اینکه طرح فعلا آزمایشی است و محدودیتی وجود ندارد که بگوییم مقدر اجناس چه قدر باشد گفت: افراد به فراخور نیاز می‌توانند از هرکدام از ۱۱ قلم به هر مقدار که اعتبار داشته باشند کالا بخرند.

وی اضافه کرد: بعد از ارزشیابی‌ها، اگر طرح مورد اقبال مردم قرار بگیرد در گستره ملی هم اجرایی خواهد شد. بسترها آماده است و پیگیر تامین منابع هستیم و به محض تامین منابع، عملیات اجرایی را نظر به اینکه تست‌های مختلف انجام شده آغاز خواهیم کرد.

مرتضوی با بیان اینکه تقریبا ۹ دهک از جامعه ایران یارانه‌بگیر هستند که جمعیتی نزدیک به ۷۹ میلیون تا ۸۰ میلیون نفر (با احتساب نیروهای مسلح) را دربرمی‌گیرد گفت: بخشی از مردم یعنی عمده افراد در دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و مستمری بگیر بهزیستی و کمیته امدادند. دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار ایرانی، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با احتساب افراد تحت تکفل به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسند.

وی ادامه داد: توسعه سامانه مربوط به طرح کالابرگ الکترونیکی (سامانه اعتبار) نیز در دستورکار قرار گرفت. در دوره قبل روی این سامانه کار شده بود و ما روند را تسریع کردیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است./منیبان

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه نقدی دی ماه ۱۴۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با آخرین تصمیمات برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده، گفت: بناست در جلسه آتی شورای کار نسبت به انتخاب کمیسیون تخصصی برای بررسی شرایط و موازین قانونی اتخاذ تصمیم شود و متعاقباً اطلاعات کافی به استحضار می‌رسد.

مرتضوی در خصوص افرادی که هنوز یارانه دریافت نکرده اند، تصریح کرد: کسانی که یارانه خود را دریافت نکرده اند یا استحقاق دریافت دارند می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند. ارزیابی انجام شده و نتیجه آن به متقاضی ابلاغ می‌شود.

در ادامه آخرین تصمیمات درباره اجرای کالابرگ الکترونیکی، گفت: متأسفانه در گذشته به دلیل اینکه پیش بینی‌های لازم انجام نشده بود، سامانه کالابرگ الکترونیکی طراحی نشده بود. بعد از ابلاغ قانون، وزارت تعاون با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و صمت این سامانه را طراحی کرد و این سامانه را در برخی شهرستان‌ها به صورت آزمایشی اجرا کرد و جواب خوبی گرفتند و در سطح استان هرمزگان هم اجرا شد. در اجرای این طرح مردم مختار هستند که یارانه خود را نقدی دریافت کنند یا چند روز قبل واریز یارانه نقدی، موارد پروتئینی را از فروشگاه‌ها دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اقلامی که شامل این طرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ قلم پیش بینی شده که انتخاب این ۱۱ قلم هم اختیاری است. مثلاً فردی در این ماه می‌خواهد فقط برنج خریداری کند یا روغن خریداری کند و این موضوع کاملاً اختیاری است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.