کد خبر : 32200 / /
/

عیدی کارگران|حقوق کارگران| کارگران

خبر ویژه رییس جمهور به مردم| واریزی مهم برای سرپرستان خانوار؛ خبر مهم

رییس ستاد امر به معروف طی نامه‌ای رییس مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری را با استفاده از پیشنهادات صاحبنظران این امر ارایه کرد.

خبر ویژه رییس جمهور به مردم| واریزی مهم برای سرپرستان خانوار؛ خبر مهم

مبلغ عیدی  سال ۱۴۰۱ مشخص شد. همچنین کارکنان هم با توجه به هزینه‌های تامین زندگی باید از میزان مبلغ عیدی  مطلع باشند.در این مطلب قصد داریم شیوه محاسبه عیدی ۱۴۰۱ کارکنان و مبلغ نهایی عیدی  را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم روی مبلغ عیدی ۱۴۰۱ حساب باز کرده‌اید و قصد دارید از میزان عیدی خود مطلع باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

عیدی ویژه رییس جمهور به مردم

عیدی

رییس ستاد امر به معروف طی نامه‌ای رییس مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری را با استفاده از پیشنهادات صاحبنظران این امر ارایه کرد.

در نامه رییس ستاد امر به معروف آمده است: از آنجا که مهمترین نقش‌های جامعه، شغل ارزشمند و بی‌بدیل همسرداری و مادری است و این دو جایگاه معروف و شناخته شده نزد عقل و شرع در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی و اخذ سیاست‌های ناصواب و عدم اهتمام در قانون‌گذاری، تضعیف شده است.

از طرفی کشور در آستانه گرفتار شدن در منکر تله جمعیتی می‌باشد، پیشنهاد طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری ارایه می‌گردد.

ضروری است برای بها دادن به شغل تربیتی بانوان خانه دار که بهترین شغل یعنی همسرداری و تربیت کودک است، تمهیداتی اندیشیده شود تا برای اجرت‌المثل کار در منزل و پرورش نسل، حقوقی با عنوان شغل تربیتی همسر در حقوق سرپرست خانواده در نظر گرفته شود.

اگر اجرت‌المثل برای یک خانم خانه دار با کمترین حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود، باید مبلغی حدود پنج میلیون تومان باشد که به تناسب تعداد فرزندان نیز مستحق افزایش است

رئیس کمیته امداد از واریز عیدی یک میلیون تومانی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی به مناسبت آغاز سال نو میلادی خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی، گفت: به همین مناسبت مبلغ یک میلون تومان به عنوان عیدی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی واریز شد.

خبرمهم درباره حذف یارانه نقدی برخی در دی ماه

عیدی

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: سازمان هدفمندی هیچ گونه پیامکی مبنی بر قطع یارانه خانوار ارسال نکرده است.

حسینی گفت: سازمان هدفمندی یارانه پیامکی مبنی بر قطع یارانه افراد ارسال نکرده و این پیام‌ها جعلی است و تنها با قصد کلاهبرداری به افراد ارسال می شود.

به گفته او، با توجه به جعلی بودن این‌پیامک ها به افراد توصیه می شود که به هیچ عنوان وارد لینک نشوند.

حسینی با اشاره به بحث کالابرگ گفت: توزیع کالابرگ در استان هرمزگان بصورت آزمایشی قرار است انجام شود و انتخاب دریافت کالابرگ یا یارانه نقدی کاملا اختیاری است.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ادامه داد: اجرای طرح کالابرگ در تمامی استان ها منوط به طرح آزمایشی استان هرمزگان است، اما واریز یارانه نقدی کماکان ادامه دارد.

او با بیان اینکه عدم انتخاب کالابرگ به معنای قطع یارانه نیست، گفت: تنها با تغییر در دهک بندی یارانه افراد قطع می شود.

حسینی گفت: بررسی درخواست های یارانه بگیران با وزارت تعاون است، چنانچه پس از بازبینی افراد دهک ۱ تا ۹ شناخته شوند، یارانه نقدی به آنها تعلق می‌گیرد.

پرداخت یارانه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی دولت به این دهک ها

عیدی

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح آمار غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال در کشور طی ۸ ماه سال جاری، اعلام کرد که بهزیستی به خانواده‌های نیازمند، کمک هزینه عینک و جراحی چشم پرداخت می‌کند که البته نسبت به سال گذشته در دستورالعمل حمایت‌های مالی، مبلغ این کمک هزینه بسیار افزایش یافته و در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزارتومان به عنوان کمک هزینه عینک به آنها پرداخت می‌شود.

افروز صفاری‌فرد با اشاره به برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله که از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی اجرا می‌شود، اظهار کرد: هر کودکی طی سن ۳ تا ۶ سال باید سه بار مورد غربالگری بینایی قرار گیرد تا در این راستا کودکان دارای اختلالات بینایی شناسایی و درمان شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود ۵۰ میلیون مورد غربال تنبلی چشم انجام شده است، گفت: از این موارد ۳۷۰ هزار کودک دارای آمبلیوپی تشخیص داده شده و این افراد مداخلات لازم همچون عینک و جراحی چشم را دریافت کرده‌ و از معلولیت بینایی آنها جلوگیری شده است. ویژگی این برنامه پیگیری وضعیت کودکان دارای اختلالات بینایی توسط همکاران در بخش دولتی و غیردولتی است.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به غربالگری‌های بینایی انجام شده طی هشت ماه سال جاری نیز، بیان کرد: طی این مدت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کودک غربال و از این تعداد ۳۹ هزار کودک دارای اختلالات بینایی (تنبلی چشم و عیوب انکساری) شناسایی شده‌اند. عمده موارد علت تنبلی چشم مادرزادی است و هنوز علت خاصی برای آن تشخیص داده نشده است.

وی تاکید کرد: یک زمان طلایی برای تشخیص اختلالات بینایی وجود دارد و اگر افراد در سن ۳ تا ۶ سال این اختلال را درمان کنند مشکل‌شان برطرف می‌شود، در غیر این صورت دچار معلولیت بینایی خواهند شد.

وی درباره پایگاه‌های غربالگری بینایی نیز یادآور شد: از میان ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی فعال در کشور نیمی از مراکز مجهز به پایگاه غربالگری بینایی هستند، اما به جز این مراکز، موسسات غیردولتی وجود دارند که در این زمینه با سازمان همکاری می‌کنند. همچنین برخی از پایگاه‌های سیار با کمک اهالی منطقه برای انجام غربالگری کودکان در شهرها و روستاها به صورت سیار کار غربالگری انجام می‌دهند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم به خانواده‌های نیازمند نیز گفت: هزینه عینک مثل سایر خدمات بالا رفته است؛ البته نسبت به سال گذشته در دستورالعمل حمایت‌های مالی بهزیستی مبلغ کمک هزینه عینک بسیار افزایش داده شده به طوریکه در حال حاضر سازمان بهزیستی حدود ۵۰۰ هزارتومان به عنوان کمک هزینه عینک به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌کند اما به همان میزان قیمت عینک نیز افزایش یافته و با احتساب قیمت حدودی عینک، بهزیستی حدود یک سوم قیمت عینک را به خانواده‌های نیازمند می‌پردازد./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.