کد خبر : 32070 / /
/

یارانه نقدی|یارانه معیشتی| یارانه جدید

سوپرایز مهم یارانه ای برای مردم | یارانه نقدی بهمن ماه 3 برابر شد

تسنیم نوشت:بر اساس نسخه مقدماتی لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، ماهیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و برای یک سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی به خانوارها لحاظ شده است.

سوپرایز مهم یارانه ای برای مردم | یارانه نقدی بهمن ماه 3 برابر شد

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدیمنتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا دی ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

جزییات مهم از یارانه نقدی

یارانه نقدی

منابع یارانه نقدی در بودجه سال آینده به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بر این اساس ماهیانه رقمی نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان میان یارانه بگیران توزیع خواهد شد.

این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ میزان پرداخت ماهیانه یارانه نقدی (اعم از ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان و برای یک سال حدود ۳۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس رقم پرداخت ماهیانه یارانه نقدی حدود ۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که معادل رشد بیش از ۱۰ درصدی کل منابع مربوط به پرداخت یارانه نقدی است.

در سال ۱۴۰۱ یارانه نقدی در قالب جدول ذیل تبصره ۱۴ گنجانده شده بود که در لایحه سال بعد عملا این جدول حذف شده و در سر فصلهای مربوط به درآمدهای نفت و فرآوردها نفت و گاز گنجانده شده است.

لازم به ذکر است که دولت در حال برنامه ریزی برای ارائه کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی است تا خانوارهایی که تمایل دارند به جای دریافت یارانه نقدی، کالاهای اساسی را از محل این اعتبار خریداری کنند.

واریز یارانه نقدی ماهیانه 800 هزار تومانی برای این خانوارها

یارانه نقدی

مدیر کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از تخصیص وام چهار درصدی به کارکنان از کارافتاده و بیماران خاص خبر داد.

محمد بنی حسن، ارتقا کمی و کیفی سطح رفاه کارکنان شهرداری تهران را مهم‌ترین اولویت این اداره کل عنوان کرد و گفت: لازمه بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت و توانایی کارکنان جز با توجه حداکثری به معیشت و رفاه اجتماعی آنان ممکن نیست؛ چرا که ایجاد دسترسی عادلانه به امکانات موجود برای تمامی افراد ارتقا روحیه امید و حس ارزشمندی را به دنبال داشته و در نهایت بالاترین میزان بهره وری در کار را موجب خواهد شد.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، از جمله اقدامات مؤثر در این دوره مدیریت شهری را توجه ویژه به سلامت کارکنان ذکر کرد و گفت: عقد قرارداد با شرکت بیمه ایران در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و مراکز درمانی بیشتر از جمله اقداماتی بود که رضایت حداکثری جامعه هدف را به دنبال داشت.

وی در ادامه، اقدام مهم رفاهی دیگر در این دوره مدیریت شهری را افزایش چهار برابری کمک معیشت معلولین ذکر کرد و گفت: در حالی که سازمان‌های موظف در امر خدمت رسانی به این قشر از پرداخت حقوق قانونی و به حق آنان سر باز می‌زنند، شهرداری تهران نه تنها قانون استخدامی معلولین مبنی بر تخصیص سه درصد ظرفیت‌های استخدامی را رعایت کرده بلکه با توجه به افزایش هزینه‌های درمان و معیشت و در راستای حمایت از معلولین، کمک هزینه نگهداری و درمان را به میزان ۴۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

بنی حسن این مبلغ را با توجه به شدت و درجه معلولیت به میزان ۸۰۰ هزار، یک میلیون و ۱۰۰ و نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ذکر کرد و افزود: این مبلغ به صورت ماهانه به حساب کارکنان مشمول واریز می‌شود.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بانوان سرپرست خانوار، کارکنان از کارافتاده، معلول، بیماران خاص و نیز آن دسته از همکارانی که افراد تحت تکفل آنها معلول و بیمار خاص می‌باشد می‌توانند در اولویت از این تسهیلات برخوردار شوند.

مهلت جدید برای ثبت نام یارانه و زمان تعیین دستمزد کارگران برای سال 1402/ وزیر کار اعلام کرد

مرتضوی وزیر کار از تعیین دستمزد کارگران برای ۱۴۰۲ در جلسه آتی شورای کار خبر داد و همچنین اعلام کرد که کسانی که یارانه خود را دریافت نکرده اند یا استحقاق دریافت دارند می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند.

یارانه نقدی

ثبت نام یارانه نقدی و زمان تعیین دستمزد کارگران برای سال 1402

جی پلاس؛ وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی درباره آخرین تصمیمات برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده، گفت: بناست در جلسه آتی شورای کار اتخاذ تصمیم شود.

طبق گزارش ایسنا، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ماهی که گذشت خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری ارایه شد، اظهار کرد: انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی همه بازنشستگان با افزایش ۸۰ درصد شرح خدمات و ۱۲۰ درصد منابع ریالی هدیه ای بود که دولت به این افراد داد. واریز حقوق بازنشستگان کشوری به همراه یک ماه معوق افزایش سایر سطوح از دیگر اقداماتی بود که در وزارت تعاون انجام شد.

وی ادامه داد: حسب رصد سامانه رصد معاونت اشتغال وزارت تعاون، دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای وظایف خود برای ایجاد اشتغال جلوتر از زمان مقرر هستند و ماموریت های خود را اجرایی کرده اند که جای تشکر دارد.

مرتضوی درباره آخرین تصمیمات برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده، گفت: بناست در جلسه آتی شورای کار اتخاذ تصمیم شود و متعاقبا اطلاعات کافی به استحضار می رسد.

وزیر تعاون درباره افرادی که هنوز یارانه دریافت نکرده اند، تصریح کرد: کسانی که یارانه خود را دریافت نکرده اند یا استحقاق دریافت دارند می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند. ارزیابی انجام شده و نتیجه آن به متقاضی ابلاغ می شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.