کد خبر : 31196 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی دهک بندی

خانوارها داری فرزند 2 قلو بخوانند | خبرهای خوب برای این یارانه نقدی بگیران | واریز یارانه نقدی جدید برای این خانوارها

مدیرکل بهزیستی ایلام از برقراری مستمری خانواده های دارای فرزند 2 قلو به بالا از بدو تولد تا سن ۶ سالگی کودک خبر داد و گفت: به این منظور، برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا محدویت دهک درآمدی برداشته شده است.

خانوارها داری فرزند 2 قلو بخوانند | خبرهای خوب برای این یارانه نقدی بگیران  | واریز یارانه نقدی جدید برای این خانوارها

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه نقدی هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. متقاضیان بازبینی دهک‌بندی یارانه نقدی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند.جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه نقدی، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه نقدی خانوار، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

مدیرکل بهزیستی ایلام از برقراری مستمری خانواده های دارای فرزند 2 قلو به بالا از بدو تولد تا سن ۶ سالگی کودک خبر داد و گفت: به این منظور، برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا محدویت دهک درآمدی برداشته شده است.

حسین نورعلیوند، مدیرکل بهزیستی ایلام در ایلام گفت: سازمان بهزیستی در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت، کاهش مشکلات مالی خانواده‌ها و جلوگیری از پیری جمعیت، از خانواده‌هایی که فرزندان ۲ قلو به بالا دارند، حمایت‌های مستمر و غیر مستمر به عمل می آورد.

وی افزود: یکی از مهمترین خدمات به این خانواده ها، عبارت است از برقراری مستمری که از بدو تولد تا سن ۶ سالگی کودک برقرار خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: برای برقراری مستمری خانواده‌های دارای فرزند دو قلو باید این افراد زیر دهک هفت باشند، ولی برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا محدویت دهک درآمدی برداشته شده است.

علیوند در پایان گفت: علاوه بر برقراری مستمری، خدماتی نظیر توزیع شیر خشک، پرداخت تسهیلات اشتغال، خدمات مشاوره‌ای، کمک‌های موردی و … به این خانواده‌ها از طریق این اداره کل ارائه می‌شود./ فارس

دهک بندی یارانه نقدی خانوار

این مقام مسئول خبر داده که علت این مساله این است که دهک بندی امری پویاست و هر ماه ممکن است دهک بندی و در نتیجه مبلغ یارانه دریافتی خانوارها تغییر کند.

شناور بودند دهک بندی خانوارها یکی از همان نکاتی است که پیش از این هم بارها عنوان شده بود.

پیش از این هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های متولی نشان می‌داد که وزارت رفاه از این پس دست کم هر شش ماه یکبار، فهرست دهک‌های درآمدی و شهروندان یارانه‌بگیر را به روزرسانی می‌کند. از طرف دیگر گفته می‌شود که دهک درآمدی افراد شناور است و این احتمال وجود دارد که در هر بررسی دهک درآمدی خانوارها جابجا شود و مبلغ یارانه‌ای که آنها دریافت می‌کنند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

حالا مشخص نیست که شناور بودن دهک بندی خانوار ماهانه انجام می‌شود و یا چند ماه یکبار. اما چیزی که مشخص است این است که بر خلاف دوره‌های قبل که مبلغ یارانه ثابت بود، دیگر مبلغ یارانه ثابت نیست و بسته به دهک خانوار دارد.

یارانه نقدی

در کدام دهک درآمدی یارانه نقدی قرار داریم؟

این سوالی است که مخاطبان بسیاری آن را می‌پرسند و می‌خواهند بدانند در کدام دهک درآمدی قرار دارند. به خصوص افرادی که مبلغ یارانه آنها تغییر کرده است.

یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام از طریق کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار دهک درامدی خود را متوجه شوند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است./تجارت نیوز

یارانه نقدی جدید چقدر است؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تازگی با انتشار اعلامیه‌ای اعلام کرده است: یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۴۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطابق معمول به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۰ مهرماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد به حساب آنان واریز خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام کرده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.