کد خبر : 31508 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان دولت | افزایش حقوق کارمندان

خبرهای خوش یلدایی برای کارمندان | افزایش حقوق کارمندان با فرمول جدید| واریزی شگفت انگیز برای کارمندان

جزئیات پرداخت افزایش حقوق و معوقات کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در آذرماه اعلام شد.

خبرهای خوش یلدایی برای کارمندان | افزایش حقوق کارمندان با فرمول جدید|  واریزی شگفت انگیز برای کارمندان

افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده به مرحله نهایی رسیده است. افزایش حقوق کارمندان در بودجه هر ساله با تغییرات به مجلس ارائه می شود.افزایش حقوق کارمندان می تواند کمک اقتصادی مناسبی برای آنها باشد. افزایش حق فرزند و عائله مندی هم باعث افزایش فوق العاده حقوق کارمندان شد.هیئت دولت مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان را در سال آینده بررسی می کند.

حقوق کارمندان

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره پرداخت افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری و همچنین پرداخت معوقات مهر و آبان آنها در پایان آذرماه توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در آذرماه

«ولی اسماعیلی» نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره زمان اعمال افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده و باید اجرایی شود.

وی افزود: طبق اطلاعات بنده باید افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از پایان آذرماه، پرداخت و در حقوق این گروه‌ها اعمال شود، گفت: قرار است که معوقات مهر و آبان نیز محاسبه و به همراه حقوق آذرماه به حساب آنها واریز شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح علت تأخیر در پرداخت افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: یک بحث تأمین منابع و موضوع دیگر تغییر در احکام آنها بود و باعث تأخیر در پرداخت افزایش حقوق‌ها بود که در پیگیری‌های انجام شده این مشکلات بر طرف شده و افزایش حقوق‌ها و معوقات، پایان آذرماه به آنها پرداخت می‌شود.

رسیدگی به جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دستور کار نمایندگان در روز یکشنبه (هشتم آبان‌ماه سال جاری) قرار داشت که با رأی نمایندگان مواردی تصویب شد که براساس آن افزایش حقوق کارکنان دولت، افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای انتظامی و مسلح، افزایش حقوق ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان بعلاوه ۵ درصد، افزایش ۱۰۰ و ۵۰ درصدی حق اولاد و حق عائله‌مندی کارکنان و بازنشستگان و افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی تصویب شد.

همچنین با مصوبه نمایندگان، معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مشمول قانون رتبه‌بندی شدند. / منبع: تسنیم

حقوق کارمندان

فرمول جدید افزایش حقوق کارمندان برای سال ۱۴۰۲

افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده با روش جدید انجام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جزئیات فرمول جدید افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده را در ادامه بخوانید.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در موضوع حقوق کارمندان طی سال آیند افزایشی را اجرایی خواهد شد که موجب تورم نشود، زیرا افزایش نرخ تورم خط قرمز دولت است.

«میثم لطیفی» رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه مراسم پایان دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، درباره افزایش حقوق کارمندان در سال آینده، اظهارداشت: پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان را در ۱۷ بند متناسب با دستور رییس جمهور در عادلانه سازی حقوق آماده و در دولت مطرح کردیم.

وی افزود: این فرآیند پیچیده و طولانی‌مدت است و مقاومت‌هایی در برخی دستگاه‌ها نسبت به این بحث وجود دارد، اما با توجه به حمایت‌های رییس جمهوری پیشنهاد دادیم بخشی که خارج از حکم کارگزینی کارکنان دولت است بر اساس آیین‌نامه‌ای که توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تهیه می‌شود بر اساس ارزیابی عملکرد و بهره‌وری کارکنان باشد.

رییس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: این افزایش حقوق بر اساس آنچه که در حکم است اعمال می‌شود البته اینکه منجر به تورم نشود نیز مدنظر قرار می‌دهیم.

لطیفی بیان کرد: افزایش حقوقی که منجر به تورم شود خطر قرمز ما است؛ چون آنچه برای مردم اهمیت بیشتری دارد تورم است و افراد دغدغه دارند که اگر افزایش حقوقی هم صورت نمی‌گیرد اشکال ندارد؛ اما تورم نداشته باشیم.

وی گفت: افزایش حقوق به صورت پلکانی است و سه سناریو برای افزایش حقوق کارمندان در نظر گرفته‌ایم سناریو اول این است که دستمزد همه کارکنان ۲۰ درصد افزایش یابد و سناریو دیگر این است که متناسب با دهک‌های درآمدی در کارکنان دولت عدد ثابت را برای کارمندان در نظر بگیریم طبق رقمی که در آذرماه اعلام شد.

وی ادامه داد: مجموع این رقم را می‌خواهیم با توجه به درآمدهای دولت از ۲۰ درصد افزایش نیابد؛ اما از سوی دیگر توزیع حقوق را به نفع افرادی که درآمد کمتری دارند را تغییر دهیم.

حقوق کارمندان

نحوه محاسبه حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان سال ۱۴۰۲ قانون کار

در این بخش قصد داریم به بررسی فرمول‌های مهم برای محاسبه دستمزد ساعتی، اضافه کاری، شب‌کاری و … بپردازیم.۱ دستمزد هر ساعت کار مزد روزانه تقسیم بر ۷/۳۳

۲ اضافه کاری (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در ۱/۴ ضرب در (تعداد ساعات اضافه‌کاری)

۳ دستمزد روزهای جمعه (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در ۰/۴ ضرب در (تعداد ساعات کار در روز جمعه)

۴ دستمزد شب‌کاری (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در ۰/۳۵ ضرب در (تعداد ساعات شب‌کاری)

۵ حق بیمه کل (پایه حقوق + بن کارگری) ضرب در ۰/۳

۶ مالیات بر حقوق سال ۱۴۰۲ (سقف مالیاتی مربوطه – حقوق مشمول مالیات) ضرب در (درصد مالیات ردیف مربوطه)

۷ حق سنوات ماهانه ۲/۵ ضرب در (سابقه کار به ماه) ضرب در (مزد روزانه کارگر)

۸ عیدی و پاداش (سابقه کار به سال) ضرب در (دو برابر آخرین حقوق ماهانه)

اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که بر اساس پیش‌نویس لایحه بودجه که در این سازمان آماده شده است متوسط افزایش حقوق کارمندان دولت 20 درصد لحاظ گردیده است، این درحالی است که نسخه نهایی لایحه بودجه بایستی در هیئت دولت به تصویب وزرا برسد./ منبع: مشرق

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.