کد خبر : 30748 / /
/

بنزین| قیمت بنزین|بنزین سوپر

قیمت بنزین 1 دلار شد ؟ | گرانی شدید قیمت بنزین از دی ماه ؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در حوزه بنزین هیچ افزایش قیمتی نداریم و جامعه هم گنجایش پذیرش قیمت بالاتر از این را ندارد. در کل ریل‌گذاری و سیاست مجلس این است که افزایش قیمت و کاهش سهمیه نداشته باشیم.

 قیمت بنزین 1 دلار شد ؟ | گرانی شدید قیمت بنزین از دی ماه ؟

 افزایش‌ قیمت‌ بنزین‌ طی سالهای اخیر باعث مشکلاتی شد. قیمت بنزین همواره صعودی و با تغییر همراه بوده است. قیمت بنزین در اقتصاد بسیار تاثیر گذار است. قیمت بنزین در نرخ کرایه موثر است.  جزئیات جدید قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

قیمت بنزین

گرانی شدید قیمت بنزین 

حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در حوزه بنزین هیچ افزایش قیمتی نداریم و جامعه هم گنجایش پذیرش قیمت بالاتر از این را ندارد. در کل ریل‌گذاری و سیاست مجلس این است که افزایش قیمت و کاهش سهمیه نداشته باشیم.

حسین حسین‌زاده درباره برنامه تغییر نحوه توزیع و نرخ بنزین اظهار داشت: در طرح توزیع بنزین به افراد که در جزایر کیش و قشم اجرا شد و همچنین تغییر سهمیه بنزین در برخی مناطق مرزی مثل سیستان و بلوچستان که موضوع قاچاق مطرح بود، به نتایجی رسیدند که همه اینها روی میز دولت و وزارت نفت قرار دارد اما تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر سهمیه و یا افزایش قیمت گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه امسال قیمت بنزین ثابت خواهد بود، افزود: نکته‌ای که وجود دارد بحث تولید و مصرف بنزین است، اکنون 95 تا 105 میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم اما باتوجه به افزایش سالانه 4 تا 6 درصدی و همچنین افزایش سفرها بدنبال پایان کرونا و افزایش سفرها به بنزین بیشتری نیاز است، بنابراین به نظر می‌رسد یکی از راه‌حل‌ها در مورد رشد تقاضای بنزین؛ بهینه‌سازی مصرف سوخت و یکی از روش‌ها هم توسعه مخازن سی‌ان‌جی است. 

سهمیه بندی بنزین

خبر مهم از قیمت بنزین

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بخواهیم طرح خاصی ارائه کنیم و بنزین را گران کنیم و روی یک دلار فوب خلیج‌فارس ببریم باید چند میلیون خودروی فرسوده را هم از رده خارج کنیم و خودروی هیبریدی را وارد بازار کنیم و از محل مابه‌التفاوت قیمت 3 هزار تومان فعلی تا 30 هزار تومان فوب اجرا شود که فعلا به هیچ‌وجه بستر برای این کار فراهم نیست. 

وی تاکید کرد: در حوزه بنزین هیچ افزایش قیمتی نداریم و جامعه هم گنجایش پذیرش قیمت بالاتر از این را ندارد. در کل ریل‌گذاری و سیاست مجلس این است که افزایش قیمت و کاهش سهمیه نداشته باشیم مگر اینکه شیوه توزیع باتوجه به طرح پایلوتی که در جزایر انجام شد و نحوه توزیع گازئوئیل که به طور آزمایشی انجامی‌شود، دولت تصمیم‌گیری کند.

مصطفی نخعی نیز در همین رابطه گفت: فعلا هیچ بحثی در زمینه تغییر در شیوه توزیع و نرخ بنزین مطرح نیست.

وی تاکید کرد: تا زمانی که طرحی نیامده و برنامه تغییر نکرده همین شیوه جاری ادامه خواهد داشت. 

قیمت بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: فعلا قرار نیست قیمت‌ سوخت تغییری داشته باشد و بنزین با همین نرخ کنونی توزیع خواهد شد.

همایون صالحی، رئیس کانون انجمن‌های جایگاه‌داران گفت: از آن‌جایی که کشور با ناترازی تولید و مصرف مواجه است تامین بنزین معمولی در اولویت قرار دارد. میزان تولید بنزین معمولی در کشور ۱۰۳ میلیون لیتر و مصرف به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

وی ادامه داد: به‌رغم وجود امکان عرضه بنزین سوپر، جایگاه‌ها فاقد سوخت هستند و بازگشت به روند معمولی زمان‌بر است. چراکه کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار دارد.

وی افزود: قرار شد با تکمیل تعمیرات در پالایشگاه شازند سوخت به جایگاه‌ها تزریق شود. البته زمان دقیقی برای عرضه این سوخت نمی‌توان مشخص کرد.

سهمیه بنزین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.