کد خبر : 30652 / /
/

خبر داغ اول هفته برای سهام عدالتی ها | زمان واریز مرحله اول سود سهام عدالت تغییر کرد | وازیری یلدایی یک میلیونی برای دارندگان سهام عدالت

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود.

خبر داغ اول هفته برای سهام عدالتی ها | زمان واریز مرحله اول سود سهام عدالت تغییر کرد | وازیری یلدایی یک میلیونی برای دارندگان سهام عدالت

قرار است تا پایان سال سود سهام عدالت پرداخت شود این سود به چه تعداد سهامدارا پرداخت می‌شود؟ امسال سود سهام عدالت نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است، بنابراین در مرحله اول واریز سهام عدالت که تلاش می‌شود تا پایان پاییز سال جاری باشد، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر با پرتفوی میانگین اسمی ۵۳۲ هزار تومانی، سود واریز می‌شود و تلاش می‌کنیم بقیه سهام عدالترا هم‌ تا پایان اسفند به حساب دارندگان سهام عدالت واریز ‌کنیم. آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود.رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین ارقامی نشان دهنده افزایش ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است.

قربان زاده ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع در شورای عالی بورس و نیز تاکید وزیر اقتصاد، قرار بر این است تا سود سهام عدالت در ۲ نوبت واریز شود که امیدواریم نوبت نخست آن تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال انجام شود.

پیش تر گفته شده بود مرحله سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه میزان پرداختی سود سهام عدالت به نسبت سهمی که هر فرد دارد متفاوت است، گفت: عملاً مشمولان سهام عدالت با دریافت ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته همراه خواهند بود./همشهری آنلاین

سهام عدالت

 تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

وی گفت: وزارت تعاون و رفاه می‌گوید جاماندگان سهام عدالت باید در سامانه وزارت رفاه ثبت‌نام کنند و کسانی که دارای یک خانه و ماشین باشند، در دهک پردرآمد قرار می‌گیرند، در حالی که سهام عدالت به ۶ دهک کم‌درآمد جامعه تعلق می‌گیرد، اما درخواست ما این است که کار شناسایی مشمولان سهام عدالت در مورد کارمندان کشوری و لشکری را به سازمان‌های مربوطه و در مورد روستائیان و عشایر به دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و بخشداری‌ها واگذار کنند تا حقوق مردم ضایع نشود.

به گفته رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، قرار است به ازای هر نفر از جاماندگان ۱۰ میلیون سهام عدالت تعلق گیرد که ۵ میلیون تومان از آن به شکل کمک بلاعوض دولتی خواهد بود و ۵ میلیون تومان از محل سود و درآمد آتی سهام عدالت طی ۱۰ سال آینده به صورت تقسیط دریافت می‌شود.

توکلی این نکته را هم گفت: دولت وقت ۱۰ شرکت از شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت را خارج کرد و اگر این ۱۰ شرکت را به سبد سهام عدالت برگرداند، می‌توانیم به ۲۰ میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت جدید اختصاص دهیم.

وی در مورد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری به هر میزان که اقساط سهام عدالت از مشمولان دریافت شده است، باید سهام آنها آزاد شود.

توکلی همچنین درباره حضور نمایندگان سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر اظهار داشت: در حال حاضر طبق مصوبه شورای عالی بورس، در کارگروهی مرکب از سه نفر که دو نفر نماینده وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس و یک نفر نماینده سهام عدالت حضور دارند، این رویه تا پایان دی‌ماه سال جاری ادامه دارد، اما امیدواریم از ابتدای بهمن‌ماه رویه تغییر کند و فقط نمایندگان شرکت‌های سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور پیدا کنند و به نمایندگی از جامعه سهامداران به اعمال حق رأی و انتخاب هیأت مدیره بپردازند.

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد، به همین جهت سازمان خصوصی سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری که شامل بانک صادرات، بانک تجارت، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌شود، نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

مبلغ واگذاری به جاماندگان سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

نحوه انتقال سهام به کد سهامداری هر یک از افراد جامانده از طریق کد بورسی توسط سازمان خصوصی سازی با همکاری سازمان بورس صورت می‌گیرد

سهام عدالت

واریز سود ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت در پایان سال

قرار است تا پایان سال سود سهام عدالت پرداخت شود این سود به چه تعداد سهامدارا پرداخت می‌شود؟

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درخصوص واریز سود سهام عدالت گفت: آیین‌نامه سهام عدالت که در سال ۹۹ تصویب شده همچنان در حال بررسی قرار دارد. همچنین پرداخت متمرکز سود سهام عدالت که بالغ بر ۲۵ همت است طی یک مرحله به حساب ۴۵ میلیون سهامدار واریز شد.

از آن زمان تاکنون به سهامداران در پایان هر سال مبلغی تحت عنوان سود سهام عدالت پرداخت که این رقم هر سال اندکی نسبت به سال قبل، با افزایش مواجه می‌شود؛ البته آنطور که مسئولان اقتصادی کشور اعلام کرده‌اند امسال سود سهام عدالت (مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰) دو برابر شده و به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که با توجه به اینکه سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود، بنابراین سود مذکور امسال در دو مرحله واریز خواهد شد.

در همین راستا آنطور که احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده «سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که مهلت آنها برای واریز سود به پایان رسیده و سود سهام عدالت آنها قابل وصول است، تا پایان پاییز برای همه ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت به میزان ۵۰۰ هزار تومان واریز شود.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.