کد خبر : 29289 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان لشکری

خبر غافلگیر کننده صبح ۲۲ آبان برای بازنشستگان | خبر فوری واریزی جدید به حساب حقوق بازنشستگان | مبلغ معوقات حقوق بازنشستگان تغییر کرد

معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح کارگری، همزمان با شروع پرداخت مستمریِ آبان‌ماه، در حال پرداخت است.

خبر غافلگیر کننده صبح ۲۲ آبان برای بازنشستگان | خبر فوری واریزی جدید به حساب حقوق بازنشستگان | مبلغ معوقات حقوق بازنشستگان تغییر کرد

حقوق بازنشستگان افزایش یافته است. حقوق بازنشستگان برای سال جدید هم افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان و کامندان 20 درص افزایش یافته است. متوسط افزایش حقوق بازنشستگان در سال آیند ۲۰ درصد پیشنهاد شده است. اخبار جدید درباره حقوق بازنشستگان را در ادامه دنبال کنید.

معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح کارگری، همزمان با شروع پرداخت مستمریِ آبان‌ماه، در حال پرداخت است.
حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران، از پرداخت معوقات فرودین ماه حقوق بازنشستگان سایر سطوح کارگری خبر داد.

به نقل از خبر فوری، ایزدان گفت: بعد از ماه‌ها و با پیگیری‌های مستمرِ کانون‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی و فعالان این حوزه، بالاخره پرداختِ معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح آغاز و همزمان با شروع پرداخت مستمریِ آبان ماه، معوقات فرودین ماه نیز براساس حروف الفبا در حال پرداخت است.

 افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان خوب است اما کافی نیست

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: مسؤولان به فکر مهار افزایش سرسام آور قیمت‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه و بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی امروز با اشاره به قانونی شدن مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان خوب است اما کافی نیست چرا که با وجود افزایش سرسام آور قیمت کالاهای اساسی تاثیر چندانی بر زندگی مردم ندارد، لذا از تیم اقتصادی دولت به فکر معیشت مردم باشند.

وی ادامه داد: در زمینه پوشش خدمات رسانی بیمه‌ها و در حوزه تامین مسکن برای کمک به معیشت مردم باید همکاری دولت و مجلس منسجم‌تر و با نگاه دقیق علمی دنبال شود.

نماینده مردم بندرلنگه و بستک و پارسیان در خانه ملت اظهار کرد: دولت در شرایط فعلی ضمن کنترل تورم باید از رشد بی ضابطه قیمت کالاها نیز جلوگیری کند.

جباری تصریح کرد: همچنین در روزهای اخیر شاهد افزایش سرسام آور نرخ ارز و سکه هستیم که امیدواریم دولت در این موضوع نیز با جدیت ورود کرده و ثبات را به بازار بازگرداند چرا که علاوه بر اثرات اقتصادی در رشد قیمت‌ها می تواند از لحاظ روانی نیز نیز  باعث گرانی بیشتر در بازار شود.

حقوق بازنشستگان

انتقال حقوق بازنشستگان به بازماندگان

همچنین چنانچه یکی از بازماندگان بازنشسته فوت شده، خود فوت گردد یا شرایط دریافت مستمری را از دست دهد، سهم وی، میان سایر مستمری بگیران، تقسیم می‌شود.

قانون استخدام کشوری، در مواد ۸۲ و ۸۳ خود، چنین مقرر کرده است. در صورت فوت کارمند دولت، نصف حقوق بازنشستگی او به وراث قانونی وی پرداخت می‌شود. مگر این‌که علت فوت، انجام وظیفه باشد که دراین‌صورت تمام متوسط حقوق کارمندبه عنوان حقوق وظیفه به ورثه وی پرداخت خواهد شد.

مطابق ماده ۴۸ قانون حمایت خانواده جدید «فرزنـدان اناث، در صـورت نداشتن شغل یا شوهر و فرزندان ذکور، تا سن بیست سالگی از این حقوق برخوردار می‌شوند. بعد از آن، منحصرا درصورتی‌که معلول از کار افتاده نیازمند باشند یا اشتغال به تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، از کمک هزینه اولاد، بیمه و مستمری بازماندگان برخوردار می‌گردند.»

با توجه به این ماده، شرایط انتقال حقوق بازنشستگی به فرزند، به شرح زیر است:

انتقال حقوق بازنشستگی، به فرزند دختر دارای محدودیت سنی نیست. فرزند دختر مادامی که ازدواج نکرده و دارای شغل نیست، می‌تواند از حقوق بازنشستگی استفاده نماید.

سن برخورداری فرزند از حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود، برای فرزند پسر حداکثر تا ۲۰ سالگی وی است. فرزند پسر بعد از این سن صرفا در صورت معلولیت و از کارافتادگی یا اشتغال به تحصیلات دانشگاهی، حق استفاده از حقوق بازنشستگی والدین خود را خواهد داشت.

یکی از دغدغه‌های پدران و مادران برای فرزندان خود، مساله وضعیت اقتصادی و درآمد پایین آن‌ها در مقایسه با سطح تورم کشور است. لذا، برخی از والدینی که به سن بازنشستگی تامین اجتماعی یا بازنشستگی خدمات کشوری رسیده و حقوق بازنشستگی دریافت کرده اما دارای منابع درآمدی دیگر، مانند شغل آزاد و اجاره املاک هستند، این سوال را مطرح می‌کنند که آیا انتقال حقوق بازنشستگی به فرزند در زمان حیات، امکان پذیر است؟ در صورت امکان، شرایط انتقال حقوق بازنشستگی در زمان حیات چیست؟

برای پاسخ به این سوال که که آیا انتقال حقوق بازنشستگی در زمان حیات امکان‌پذیر است؟ باید به قانون تامین اجتماعی و قانون استخدام کشوری مراجعه نمود. با بررسی مواد این دو قانون، این نکته فهمیده می‌شود که هر جا سخن از انتقال حقوق بازنشستگی به فرزند و سایر وراث بوده، قانون‌گذار از الفاظ فوت، متوفی، وراث و بازماندگان استفاده نموده و لذا، با توجه به این مواد قانونی، باید به سوال فوق، پاسخ منفی داد و انتقال حقوق بازنشستگی در زمان حیات امکان ندارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.