کد خبر : 29256 / /
/

وام | وام فوری | وام اشتغال

خبر غافلگیر کننده برای متقاضیان وام | مبلغ وام اشتغال افزایش یافت | شرایط آسان پرداخت وام اشتغال

معاون وزیرکار از افزایش وام اشتغال از یکصد میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان مصوبات جلسه اخیر شورای عالی اشتغال خبر داد.

خبر غافلگیر کننده برای متقاضیان وام | مبلغ وام اشتغال افزایش یافت | شرایط آسان پرداخت وام اشتغال

وام انواع محتلف دارد . براساس متقاضیان وام بانکی تغییر می کند شرایط پرداخت وام بانکی را بانک مرکزی تعیین می کند. مفهوم وام تاریخچه‌ای قدیمی دارد و به دوران کهن بازمی گردد اخبار وام بانکی را در خبر آزاد دنبال کنید

معاون وزیرکار از افزایش وام اشتغال از یکصد میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان مصوبات جلسه اخیر شورای عالی اشتغال خبر داد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با اشاره به کلیات برخی مصوبات جلسه هشتاد و سوم شورای عالی اشتغال گفته است: حمایت از برنامه‌های اشتغال نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد (ذیل همکاری با استانداری ها) و افزایش وام اشتغال از یکصد میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان از مصوبات شورای عالی اشتغال بود که با حضور و تلاش مرتضوی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور به نتیجه رسید.

محمودکریمی بیرانوند با اشاره به اینکه موضوع اشتغال برای دولت سیزدهم بسیار حائز اهمیت است، گفت: در همین مورد یکی از مصوبات شورای عالی اشتغال، ایجاد گروه و کارگروه های تخصصی در زمینه اشتغال در وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف بود که مصوب شد. همچنین در زمینه همکاری ها با دستگاه های مختلف برای توسعه اشتغال، کارآفرینی و مهارت با وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط برای دانش آموختگان از مواردی است که جزئیات آن ها به محض نهایی شدن در آینده نزدیک به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مصوبات باید در معاونت حقوقی نهایی شود، ادامه داد: تامین مالی طرح های نیمه تمام از موضوعات خوبی بود که به نتیجه رسید تا طرح های نیمه تمام و راکد از وضعیت موجود خارج شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون اولویت اول وزیر کار را ایجاد اشتغال دانست و افزود: به دلیل اهمیت اشتغال برای کشور، در نخستین هفته وزیر جلسه هشتاد و سوم شورای عالی اشتغال با حضور آقای  رئیسی رئیس جمهوری برگزار شد.

 کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه دولت سیزدهم ایجاد سالانه یک میلیون و ۲۱۲ هزار شغل را در نظر گرفته بود یادآور شد: در نیمه دوم سال گذشته ۶۵۰ هزار شغل و از ابتدای امسال تا کنون ۷۰۰ هزار شغل در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است. به عبارت دیگر با این عملکرد، بیش از ۵۰ درصد از تعهد دولت در حوزه اشتغال در سال جاری عملیاتی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از انتظارات به حق رهبری و دستور رییس جمهوری همواره در حوزه تأمین مالی و پرداخت تسهیلات اشتغال بوده است گفت: تأکید برای جلوگیری از انحراف تسهیلات مشاغل بوده است، برای همین امر در دولت سیزدهم طرح جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال راه‌اندازی شد.

به گفته کریمی بیرانوند نشست توسعه مشاغل خانگی دوشنبه هفته جاری با حضور مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، سه‌شنبه سوم آبان ماه ۱۴۰۱ هشتاد و سومین جلسه شورای‌عالی اشتغال برگزار شد. مباحثی چون، ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد، اتصال سامانه دستگاه‌ها، اتخاذ راهکاری موثر برای اطمینان از هدایت صحیح منابع به سوی اشتغال، توجه به ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها و به ویژه تشکل‌های جهادی در زمینه ایجاد اشتغال، از جمله موارد مهم و کلیدی اظهارات ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در این جلسه بود.

همچنین رئیس جمهور بر تلاش بیشتر برای ایجاد اشتغال، تامین بودجه‌های لازم در این زمینه، توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیلکرده و همچنین زنان سرپرست خانوار، سهیم کردن بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و نظارت ویژه بر نحوه مصرف تسهیلات و اطمینان از صرف آنها در جهت ایجاد اشتغال تاکید کرد.

شورای عالی اشتغال برای تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی ۹مصوبه را تصویب کرد. اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و بیکاری از مهمترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان شد و بر این اساس آموزش مهارت و توانمندسازی افراد به عنوان یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال بدون تسهیلات مورد تاکید قرار گرفت./همشهری

وام

 ثبت نام «وام ضروری» دانشجویی

ثبت نام وام ضروری در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از امروز ۲۱ آبان ۱۴۰۱ آغاز می شود.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، براساس تقویم زمانبندی ثبت نام وام‌های دانشجویی در نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، سامانه دانشجویی (پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم) از امروز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ برای ثبت تقاضای وام ضروری فعال می‌شود.

تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط می توانند در تاریخ اعلام شده نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور براساس جدول زمانبندی اعلام شده اقدام کنند.

شرایط وام ضروری

دانشجو می‌تواند در هر نیمسال منحصراً از یک رویداد استفاده کند.

استفاده از هر رویداد در طول مقطع تحصیلی، صرفاً یک بار مجازاست.

رویداد ازدواج، فقط یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی و حداکثر تا ۱۸ ماه پس از تاریخ عقد صرفا در دوران تحصیل امکان پذیر خواهد بود.

با توجه به جایگزینی وام ضروری رویداد به «تشخیص ریاست صندوق» با «رویداد خرید لوازم کمک آموزشی»، دانشجویانی که قبلاً از وام ضروری رویداد به تشخیص ریاست صندوق بهره مند شده‌اند امکان استفاده از وام رویداد خرید لوازم کمک آموزشی را ندارند.

رویداد خرید لوازم کمک آموزشی با تکمیل فرم تقاضای وام با تأیید معاون دانشجویی و ارائه مدارک لازم (شامل فاکتور رسمی و معتبر لپ تاپ، قلم نوری و…) پرداخت خواهد شد.

دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی وآموزشکده های فنی و حرفه‌ای دانشجویان واجد شرایط برای استفاده از وام‌های مذکور هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.