کد خبر : 29209 / /
/

وام | وام ازدواج | وام فرزند آوری

متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری بخوانند | خبر مهم امروز از دو وام پر تقاضا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:با موافقت نمایندگان با اضافه شدن یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه علنی ۳ میلیون نفر از جوانان مشمول می‌توانند از وام ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند.

متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری بخوانند | خبر مهم امروز از دو وام پر تقاضا

وام، گونه‌ای قرض دادن پول سوددار است، که در زمانی مشخص بین قرض دهنده و قرض گیرنده انجام می‌شود. در دنیای پیچیده امروزه که افراد با مشکلات اقتصادی و مالی فراوان زیادی درگیر هستند، وام گرفتن می‌تواند راه نجاتی از بحران های اقتصادی باشد. وام می‌تواند تأثیر به سزایی در زندگی و کسب‌وکار فرد متقاضی وام بگذارد و حتی می‌تواند سبب کاهش بیکاری و گسترش کسب‌وکار شود.اخبار وام بانکی را در خبر آزاد دنبال کنید.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصویب دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه علنی روز چهارشنبه این هفته، گفت: مجلس در قانون جمعیت و خانواده تسهیلاتی را برای کمک به ازدواج و تشویق فرزندآوری پیش بینی کرده بود اما به دلیل وجود یک سری خلاءهای قانونی بخش زیادی از جوانان  امکان دریافت این وام را نداشتند.

وی بیان کرد: سربازان مشمول و غائب خدمت از برخی از خدمات اجتماعی محروم هستند و یکی از محرومیت‌هایی هم که به آنها تحمیل شد، عدم امکان دریافت وام ازدواج بود که این ممنوعیت در واقع ضد فلسفه ازدواج و یکی از دلایل عدم تشکیل خانواده از سوی آنها بود.

عضو کیمسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با ممنوعیتی که قبلا ایجاد شده بود در واقع مشمولان غائب نظام وظیفه که حدود 3 میلیون نفر هستند و در سن ازدواج و تشکیل خانواده هم قرار دارند از دریافت وام ازدواج و فرزندآوری  محروم شده‌اند.

ارکانی با اشاره به طرح 2 فوریتی مجلس ادامه داد: با اضافه شدن یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  این ممنوعیت قانونی برداشته می‌شود و همه جوانان می‌توانند از تسهیلات فرزندآوری و ازدواج استفاده کنند.

نماینده نیشابور در مجلس تصریح کرد: با موافقت نمایندگان در جلسه علنی با اضافه شدن این ماده به قانون مذکور حدود 3 میلیون از غائبان مشمول سربازی می‌توانند از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند منابع اعطای این تسهیلات هم در تبصره 16 قانون بودجه سال جاری دیده شده است.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز  چهارشنبه، (18 آبان) قوه مقننه در روند رسیدگی به تقاضای دو فوریت بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اکثریت آرا موافقت کردند.

وام

2 برابر سپرده وام بانکی با سود 4 درصد

 بانک سپه به منظور ارائه خدمات همه جانبه به مشتریان واجد شرایط خود، با طرح تسهیلاتی «نگین اعتماد» هم امکان دریافت سود علی الحساب، هم زمینه برای دریافت تسهیلات فوری را فراهم آورده است. بیشترین مبلغ این وام فوری بدون ضامن براساس میزان سپرده متقاضیان تعیین می‌شود.

براساس طرح نگین اعتماد حداکثر معادل ۹۰ درصد سپرده مشتریان به آن‌ها وام اعطا می‌شود. سود این وام براساس نوع سپرده متفاوت بوده و حداکثر ۱۷ درصد است. متقاضیانی که خواهان این نوع تسهیلات هستند باید در یکی از شعب بانک سپه سپرده کوتاه مدت عادی یا ۶ ماهه داشته باشند. حداقل مبلغ سپرده هم برای دریافت این نوع تسهیلات متفاوت است. اگر فرد سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کرده باشد، کف مبلغ براساس ضوابط و مقررات تعیین می‌شود. ولی برای سپرده کوتاه مدت شش ماهه حداقل مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. دریافت کنندگان این وام از سود سپرده بانکی هم در طول بازپرداخت اقساط وام برخوردار خواهند شد.

 نکاتی درباره وام فوری بدون ضامن طرح نگین اعتماد

وثیقه افرادی که از طریق این طرح وام دریافت می‌کنند، مسدودی سپرده آن‌ها متناسب با نرخ تسهیلات دریافتی است. امکان بازپرداخت اقساط این تسهیلات حداقل ۱۲ تا ۳۶ ماه است. این وام براساس عقد مرابحه به مشتریان واجد شرایط پرداخت می‌شود. حداکثر مبلغ پرداختی این تسهیلات در چارچوب ضوابط و سیاست‌های اعتباری و حدود اختیارات بانک خواهد بود. اما کف مبلغ تسهیلات پرداختی این طرح ۳ میلیون تومان اعلام شده است. لازم به توضیح است که امکان انتقال امتیاز این تسهیلات به بستگان درجه یک وجود دارد.

براساس مقررات، متقاضیان وام نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند. طبق اطلاعات موجود، در صورت کامل بودن مدارک متقاضی، بعد از یک روز کاری تسهیلات به حساب وی واریز خواهد شد.

وام

شرایط جدید پرداخت وام ازدواج 1401

براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محدودیت سنی ۵۰ سال برای اعطای وام تعیین شده است، به این معنی که این تسهیلات تنها به زوج‌های کمتر از ۵۰ سال پرداخت می‌شود.

مولایی ادامه داد: البته براساس طرح تشویقی برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال، مبلغ ۳۰ میلیون تومان به وام ۱۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده اضافه خواهد شد که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی درباره ثبت نام متقاضیان وام ازدواج، گفت: زوجین می‌توانند هر زمان که مایل بودند با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir  نسبت به ثبت نام برای وام ازدواج اقدام کنند و پس از تکمیل فرم مربوطه کد رهگیری ۱۰ رقمی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تعیین شعبه توسط بانک مرکزی، متقاضیان ۱۲ روز کاری فرصت دارند که به بانک و شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک که زمان ۴۵ روزه درنظر گرفته شده اقدام کنند. پس از تکمیل مدارک تسهیلات پرداخت می‌شود.

اقساط وام ازدواج ماهیانه چقدر است؟

مولایی گفت: داشتن تابعیت ایرانی، کارت ملی و کدپستی محل سکونت شرایط عمومی دریافت وام ازدواج است، البته باید تاریخ عقد متقاضی بعد از روز اول فروردین ۱۳۹۷ باشد و هر ایرانی تنها یک بار می‌تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند.

رئیس اداره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی درباره بازپرداخت و اقساط وام ازدواج نیز توضیح داد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است، همچنین اقساط این وام ماهیانه یک میلیون تومان است.

وی ادامه داد: ضمانت‌هایی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده از طریق اعتبارسنجی و حداکثر سفته و یا یک ضامن معتبر است و بانک‌ها باید براساس این قانون اقدام به دریافت ضامن کنند.

مولایی اظهار داشت: مدارکی که برای دریافت تسهیلات نیاز است شامل اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی شناسنامه زوجین، اصل و کپی شناسنامه ضامن، اصل و کپی کارت ملی زوجین و ضامن است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.