کد خبر : 28702 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

سورپرایز دولت رئیسی برای یارانه آبان | مبلغ یارانه معیشتی تغییر کرد | یارانه معیشتی این خانوارها یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان شد

همزمان با تصویب لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز به میزان ۳۰ درصد افزایش یافت و به این ترتیب به مستمری یک مددجو با بعد خانوار یک نفره، حدود ۱۳۰ هزارتومان اضافه می‌شود.

سورپرایز دولت رئیسی برای یارانه آبان | مبلغ یارانه معیشتی تغییر کرد | یارانه معیشتی این خانوارها یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان شد

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از یارانه بنزین است که از آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند اما این امر اتفاق نیفتاده است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

همزمان با تصویب لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز به میزان ۳۰ درصد افزایش یافت و به این ترتیب به مستمری یک مددجو با بعد خانوار یک نفره، حدود ۱۳۰ هزارتومان اضافه می‌شود.

 ۱۶ مهرماه بود که معاون امور مجلس رئیس جمهور در راستای ارتقای سطح معیشت مردم از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان و لزوم رعایت عدالت در نظام پرداخت‌ها و بهبود معیشت آنان، عدالت در توزیع اعتبارات، عادلانه سازی پرداخت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم از تقدیم لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس خبر داد. به دنبال این موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته جزییات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸ رای موافق تصویب کردند.

در بخشی از این مصوبه اما بر افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز اشاره شده است. به طوریکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز ۳۰ درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش ۵۰ درصد حقوق می‌شوند.

پیش از این مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که با این افزایش ۳۰ درصدی، به این ترتیب میزان مستمری خانوارها افزایش خواهد یافت.

در این راستا سیدمرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان پرداخت معوقه مستمری مهرماه مددجویان تحت پوشش به ایسنا، گفت: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، قرار است دولت مابه التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت کند تا آن را به حساب مددجویان واریز کنیم.

به گفته وی، با افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش به این ترتیب مستمری خانوارهای یک نفره ۵۵۰ هزارتومان، دو نفره ۷۸۰ هزارتومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود./ایسنا

یارانه معیشتی آبان ماه چقدر است و کی واریز می شود؟

با توجه به اینکه قرار بود زیر ساخت های کالابرگ الکترونیک تا شهریور ماه آماده شود اما به دلیل اینکه چنین طرح عظیمی برای اینکه نتیجه مطلوب داشته باشد نیازمند یک زیر ساخت قوی و محکم می باشد، در حال حاضر اجرای این طرح امکان پذیر نیست. اما براساس فراهم نبودن زیر ساخت های این طرح یارانه مهر، نقدی پرداخت شد و آبان و آذر نیز احتمالا نقدی پرداخت می شود.

براساس گزارشات سخنگوی دولت اعلام کرد: با توجه به آماده نبودن زیرساخت های لازم برای پرداخت کالابرگ الکترونیکی، در حال حاضر یارانه ها به‌صورت نقدی پرداخت خواهد داشت.

یارانه مهر ماه روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه به حساب خانوارها واریز شد، یارانه آبان ماه نیز مانند ماه های گذشته در روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

گفتنی است پیش تر نیز وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که فعلا زیرساخت های طرح کالابرگ الکترونیک مهیا نشده است، بر همین اساس یارانه مرحله ۱۴۱ مهر ماه ۱۴۰۱، مانند ۶ ماهه نخست سال جاری، بدون تغییر روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

این در حالیست که در حال حاضر سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام نکرده است که یارانه آبان ماه مانند ماه های گذشته پرداخت می شود یا طرح کالابرگ الکترونیک اجرایی می شود.

اکنون براساس اعلام وزیر اقتصاد مبنی بر آماده نبودن زیرساخت کالابرگ و اینکه تاکنون خبری در خصوص نحوه پرداخت یارانه آبان ماه اعلام نشده است، بنابر این مانند روند قبلی پرداخت یارانه ها، باید منتظر واریز یارانه‌ها در روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه باشیم.

زمان دقیق واریز یارانه معیشتی آبان ماه

طبق بررسی های صورت گرفته بیش از ۷۰ هزار سرپرست خانوار به جمع یارانه بگیران افزوده شدند و خانوارهایی که دهک یک تا ۳ هستند، رقم یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و خانواده های دهک ۴ تا ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد. زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ خواهد بود.

براساس بررسی های پایگاه خبری صفحه اقتصاد، طی روزهای گذشته وزیر اقتصاد اعلام کرد زیر ساخت های طرح کالابرگ الکترونیک در حال حاضر آماده نمی باشد اما به گفته وزیر اقتصاد احتمال اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک نیز مطرح است.

وزیر اقتصاد آخرین تصمیمات درباره پرداخت یارانه معیشتی را اعلام کرد

 وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که طبق نظر سنجی سازمان برنامه و بودجه اکثریت مردم موافق به دریافت یارانه نقدی هستند نه کالا برگ، ایا امکان اصلاح در این زمینه وجود دارد؟ گفت: اگر مجلس در این باره اصلاحیه بدهد و در این تکلیف خود تغییری ایجاد کند حتما دولت آن را اجرایی خواهد کرد.

«سیداحسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و دارایی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که طبق نظر سنجی سازمان برنامه و بودجه اکثریت مردم موافق به دریافت یارانه نقدی هستند نه کالا برگ، آیا امکان اصلاح در این زمینه وجود دارد؟ گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه 1401 دولت را مکلف به ارائه کالابرگ الکترونیکی کرده است، و با توجه به گذشت نیمی از سال بعید است که چنین اصلاحیه‌ای اتفاق بیفتد.

خاندوزی خاطر نشان کرد: اگر  مجلس در این باره اصلاحیه بدهد و در این تکلیف خود تغییری ایجاد کند  حتما دولت آن را اجرایی خواهد کرد./برنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.