کد خبر : 28054 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

مژده به یارنه بگیران ۴۰۰ هزار تومانی | افزایش مبلغ یارانه نقدی کلید خورد | از آبان ماه یارانه نقدی تغییر می کند

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: از اردیبهشت امسال با اصلاح نظام یارانه و آزادسازی ارز، پرداخت یارانه‌های جدید تحت عنوان یارانه نقدی کمک معیشتی آغاز شد. در آن زمان تعدادی از یارانه بگیران حذف شدند که بسیاری از افراد به این تصمیم اعتراض داشتند. هر چند ستاد هدفمندی یارانه اعلام کرد که افراد از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

مژده به یارنه بگیران ۴۰۰ هزار تومانی | افزایش مبلغ یارانه نقدی کلید خورد | از آبان ماه یارانه نقدی تغییر می کند

وزیر اقتصاد اخیرا در یک نشست خبری در تازه‌ترین اظهارنظر درباره اختصاص کالابرگ به جای یارانه نقدیاعلام کرده است: این طرح لغو نشده و همچنان در دستورکار قرار دارد.هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است.حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم. یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

وزیر اقتصاد اخیرا در یک نشست خبری در تازه‌ترین اظهارنظر درباره اختصاص کالابرگ به جای یارانه نقدیاعلام کرده است: این طرح لغو نشده و همچنان در دستورکار قرار دارد.هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است.حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم. یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

حسینی اظهار کرد: تا پایان شهریور مجموعه یارانه بگیران که ۷۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۸۹ نفر هستند و ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. سرپرستان مذکور همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: هر ماه افرادی که ثبت نام می‌شدند، درخواست متقاضیان بازبینی می‌شود، چنانچه دهک اول تا نهم شناخته شوند به جمع یارانه بگیران اضافه می‌شوند و معوقات یارانه پرداخت می‌شود. اما کسانی که یارانه بگیر هستند، حذف جدید نداریم.

یارانه نقدی

چند یارانه نقدی بگیر جدید به افرادمشمول اضافه شد؟

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: بنابر آخرین آمار یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۹۵۷ خانوار دهک ۱۰ اعلام شده بود که از این تعداد ۵۰۷ هزار و ۹۳۰ خانوار در بازبینی صورت گرفته دهک اول تا نهم شناخته شدند.

به گفته او، از افرادی که طی سال‌های قبل یارانه نمی‌گرفتند، یک میلیون و ۱۹۴ هزار خانوار آمدند و ثبت نان جدید انجام دادند که در نهایت از این تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۵۴ خانوار دهک اول تا نهم بودند.

افزایش یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی به یک میلیون از آبان ماه!!

خاندوزی گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت را مکلف به ارائه کالابرگ الکترونیکی کرده است، و با توجه به گذشت نیمی از سال بعید است که اصلاحیه‌ای اتفاق بیفتد.

وزیر اقتصاد آخرین تصمیمات درباره پرداخت یارانه را اعلام کرد.

«سیداحسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این سوال که طبق نظرسنجی سازمان برنامه و بودجه اکثریت مردم موافق به دریافت یارانه نقدی هستند نه کالا برگ، آیا امکان اصلاح در این زمینه وجود دارد؟ گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت را مکلف به ارائه کالابرگ الکترونیکی کرده است، و با توجه به گذشت نیمی از سال بعید است که چنین اصلاحیه‌ای اتفاق بیفتد.

یارانه نقدی جدید چقدر است؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تازگی با انتشار اعلامیه‌ای اعلام کرده است: یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۴۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطابق معمول به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۰ مهرماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد به حساب آنان واریز خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام کرده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد./ ویکی گردی

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.