کد خبر : 27460 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت این خبر برای شماست | آخرین خبر از ارزش سهام عدالت

آخرین قیمت سهام عدالت ۴۹۰ و ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۱۹ مهر ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

دارندگان سهام عدالت این خبر برای شماست | آخرین خبر از ارزش سهام عدالت

مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو‌برابر شدن سود این سهام خبر داد و گفت: بررسی پرداخت سود سهام عدالت طی دو مرحله در حال انجام است.جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۶۶۲ واحدی در میانه کانال یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی قرار گرفت.

«شپنا»،«فولاد»،«فملی» و «شبندر» از جمله تاثیرگذارترین نمادها برروی شاخص کل بودند.

شاخص هم وزن هم با ۳هزار و۲۰۵واحد افزایش همراه بود.

ارزش معاملات خرد حدود ۲هزار و۷۰ میلیارد تومان بود و حقیقی ها حدود۱۴۰میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«کشرق» با ۱۶،«وخاور» با ۹ و «قیستو» با ۸ میلیارد تومان بیشترین ورود و «غزر» با ۸۳،«بپاس» با ۲۰ و «ونوین» با ۱۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان صنایع نیز،گروه استخراج زغال سنگ با ۱۶ میلیارد تومان صدرنشین ورود پول حقیقی بود و گروه محصولات غذایی و آشامیدنی با ۸۳ میلیارد تومان از حیث خروج پول حقیقی رکورددار بود.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۷ میلیون ۹۲۳ هزار و ۱۳۳ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در ۱۹ مهر ۱۴۰۱

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۱۹ مهر ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۸ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۵۸۳ تومان رسید.

تعداد هرسهم برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خود را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار 

 

فارس   689 2292
شگویا 868 47
شاوان  1861 4
دانا 170 16
بنیرو   258 3
رمپنا  1478 137
اخابر 594 239
کگل  885 104
حکشتی‌  1758 78
فولاد 497 2520
فولاژ  695 73
فخوز  219 296
ساراب 1732 9
ورنا 489 3
حپترو 3421 1
کچاد 985 181
وپست  417 16
مارون  17945 47
شپنا   602 1008
شتران  464 2090
شبندر  722 912
بسویچ 393 9
وبملت 258 299
وبصادر  136 1400
خودرو 199 47
وتجارت   137 1788
 فایرا 1699 31
شراز  1316 4
جم 3734 41
فملی 489 1473
سدشت 2473 8
بفجر 1432 38
وتوصا 703 12
شبریز 1386 15
خساپا 178 39
لکما 71 22
بترانس 172 3
منبع: گسترش نیوز

 با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت سال ۱۳۹۹، قیمت این سهام متاثر از وضعیت بازار سرمایه در آن روزها، بحث مشمول بودن یا نبودن سهام عدالت داغ شد.

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند، اما هنوز تعدادی از افراد نتوانسته اند سهام خود را دریافت کنند. به عبارت دیگر، در طی سال‌های گذشته افرادی وجود داشته‌اند که با وجود اینکه در شمار دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نشده‌اند.

دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نمایندگان مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می‌دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید. البته این آمار هرگز از سوی هیچ مسئولی تایید نشد تا اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در مصوبه ای راهکاری برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ مشخص کردند. جاماندگان سهام عدالت همچنان منتظر هستند تا مصوبه دولت اجرایی شود و آنها بتوانند سهام خود را دریافت کنند.

طبق مصوبه مجلس، دولت موظف شد از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه های (۱) و (۲) ماده (۲) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵ خردادماه ۱۳۸۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند اقدام کند.  

حدود سه ماه قبل حسین قربازاده، رییس سازمان خصوصی سازی، از شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و اعلام کرد: تعداد جاماندگان تحت پوشش این دو نهاد در مجموع حدود سه میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر هستند که حدود دو میلیون و ۲۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و حدود یک میلیون و ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

سهام عدالت

کدام شرکت ها سهام عدالت واگذار می کنند؟

در همین زمینه، هیأت وزیران در جلسه صبح روز چهارشنبه خود، وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد، از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت مخابرات ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور اقدام کند.

براساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال خواهد بود. همچنین افراد مشمول این تصویب نامه، توسط نهادهای ذی‌ربط شناسایی و معرفی خواهند شد و احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنان (در مقطع واگذاری سال ۱۳۸۵) برعهده سازمان خصوصی سازی خواهد بود.

سازمان خصوصی سازی نیز مکلف است از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و تسویه وجوه، نسبت به انتقال سهام به کد سهامداری هریک از مشمولان اقدام نماید.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت دیگر چه می‌شود؟

در مورد سایر افراد واجد شرایط وزارت اقتصاد و وزارت رفاه باید در یک ساز و کار علمی افراد را شناسایی کنند. در حال حاضر سازوکاری به غیر از پایگاه رفاه ایرانیان وجود ندارد و معاونت مربوطه در وزارت رفاه لیست افرادی که در شش دهکی درآمدی هستند و سهام عدالت ندارند را مشخص کرده است اما تعداد نهایی نیست. زمانی هم که تعداد مشخص شود، باید برای منابع از سوی دولت و مجلس آن تدبیری اندیشیده شود.

 سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته‌های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته ابتدایی خردادماه با کاهش ۱.۲۹ درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش ۲.۱۳ درصدی مواجه شد.

این سهام عدالت در هفته سوم خردادماه باز هم با کاهش ارزش ۱.۵۵ درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص‌های عملکردی بورس رخ داده است. سبد سهام عدالت در هفته چهارم خردادماه با رشد ۲ درصدی مواجه شد. ارزش این سهام در هفته پایانی خردادماه نیز با افت ۲.۱۵ درصدی داشت.

البته سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت‌های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است. سهام عدالت در هفته ابتدایی تیرماه با افت ۲.۸۶ درصد مواجه شده است. این سهام هفته دوم تیرماه را با کاهش ۱.۳۹ درصدی در ارزش پشت سر گذاشته است. در حال حاضر و در هفته سوم تیرماه ارزش این سهام با کاهش ۱.۳۷ درصدی روبرو شده است. ارزش این سهام در هفته چهارم و پایانی تیرماه با افت ۲ درصدی داشته است.

برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی مردادماه با کاهش ۲.۶۵ درصدی روبرو شده است؛ اما در هفته دوم مردادماه ارزش سهام عدالت ۴۶ صدم درصد افت کرد، اما در هفته سوم مردادماه برخلاف شاخص‌های بورس، ارزش سهام عدالت ۷.۶۲ درصد کاهش یافت. در هفته چهارم مردادماه برخلاف هفته های گذشته، ارزش سهام عدالت با رشد ۷۲ صدم درصدی روبرو شده است. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی مردادماه با کاهش ۱.۶۴ صدم درصدی روبرو شده است.

بورس در هفته‌های گذشته با وضعیت نوسانی همراه بوده است که این مساله بر روند ارزش برگه های سهام عدالت نیز تاثیر زیادی داشته است.

کاهش ارزش سهام عدالت در هفته های اول و دوم شهریور ادامه داشت و ارزش این سهام به ترتیب با کاهش ۱.۸۱ و ۲.۸۹ درصدی روبرو شد. ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته سوم شهریور ماه نیز با کاهش ۱.۳۲ درصدی همراه بوده است. سهام عدالت در هفته های گذشته با توجه به افت در شاخص های بورس با کاهش ارزش مواجه بوده و در هفته چهارم شهریور ماه بیشترین افت در ۶ ماه گذشته را تجربه کرده است. ارزش سهام عدالت در هفته چهارم شهریورماه با افت ۳.۳۶ درصدی همراه بوده است.

سهام عدالت در هفته اول مهرماه پس از هفته ها افت، با رشد ۸۲ صدم درصدی روبرو شد، اما در هفته دوم مهرماه ارزش سهام عدالت با کاهش ۳.۷۳ روبرو شده است. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس در این هفته با کاهش ۲.۴ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز کاهش ۳.۱درصدی داشته‌اند.

کدام شرکت‌ها به عنوان سهام عدالت واگذار می‌شوند؟

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته دوم مهرماه به ترتیب با کاهش ۲۰۶ هزار تومانی، ۲۴۸ هزار تومانی، ۲۶۸ هزار تومانی و یک میلیون و ۵۰۵ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ۶ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان، ۶ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۸۱ هزار تومان.

کدام شرکت‌ها به عنوان سهام عدالت واگذار می‌شوند؟

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد سال ۹۹ با افت ۶۶ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

کدام شرکت‌ها به عنوان سهام عدالت واگذار می‌شوند؟بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته برای سه نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت ۱۰ میلیون و ۲۹۱ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تومانی، ۱۳ میلیون و ۳۰۵ هزار تومانی و ۲۵ میلیون و ۱۰ هزار تومانی روبرو شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.