کد خبر : 26938 / /
/

مدیرگروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مصرف خودسرانه متادون جان نوزاد شش ماهه کاشانی را گرفت.

رامین مدنی در کاشان با بیان اینکه مصرف خودسرانه داروی متادون جان کودک شش ماهه کاشانی را گرفت، اظهار داشت: به دنبال انتقال یک بیمار شیرخوار شش ماهه با علائم اختلال هوشیاری به اورژانس اطفال این مرکز، بلافاصله اقدامات درمانی برای این کودک در بخش توسط متخصصان و کادر درمانی آغاز می‌شود.

وی افزود: با شرح حال والدین این کودک به پزشکان معالج، مشخص شد در پی بی‌قراری زیاد کودک و جهت آرام کردن وی، والدین کودک اقدام به آغشته کردن شیر مادر به شربت متادون می‌کنند که این اقدام والدین، باعث افت هوشیاری کودک می‌شود.

مدیرگروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مسمومیت و مراجعه دیرهنگام و اختلال تنفسی این اقدام منجر به فوت کودک شش ماهه می‌شود، ابراز داشت: لازم است از تجویز خودسرانه دارو بدون تجویز پزشک خودداری کرد.

وی گفت: متاسفانه مصرف خودسرانه داروها در سنین پایین به دلیل عدم آگاهی از نحوه مصرف و دز آن‌ها، تداخلات داروها و شرایط نگهداری آن‌ها بسیار خطرناک و فاجعه‌آمیز است که به دنبال آن تاکنون چندین مورد مرگ رخ داده است.

مدنی با اشاره به اینکه کودکان زیر پنج سال، پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت‎های دارویی هستند، تاکید کرد: داروها را با مشاوره پزشک و طبق توصیه آن‌ها مصرف کنید زیرا با مصرف خودسرانه داروها نه تنها روند درمان سریع‌تر نمی‌شود بلکه عوارض جانبی یا مسمومیت با داروها را به همراه خواهد داشت و از قرار دادن یا ریختن یک دارو در شیشه یا بسته‌های داروی دیگر به شدت پرهیز کنید.

منبع: تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.