کد خبر : 26780 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

یارانه نقدی این خانوار ها افزایش یافت | یارانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در حساب این افراد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از رشد ۳۵ درصدی یارانه مراکز روزانه و رشد ۵۰ درصدی یارانه مراکز شبانه برای سال ۱۴۰۱، نسبت به سال گذشته در صورت تصویب هیأت وزیران خبر داد.

یارانه نقدی این خانوار ها افزایش یافت | یارانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در حساب این افراد

رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.یارانه نقدی جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد.حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه نقدی جدید موضوعی را مطرح نکرده است یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

به گزارش صدا و سیما؛ سید مرتضی حسینی گفت: هر ساله یارانه مراکز روزانه و شبانه باید در کمیته‌ای که نمایندگان سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان این مراکز حضور دارند، بررسی و براساس بودجه سالانه مدنظر دولت، میزان درصد رشد یارانه مراکز مشخص شود.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط اقتصادی، تورم و افزایش قیمت کالا و خدمات و حقوق نیروی انسانی، مراکز نگهداری سازمان بهزیستی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند چراکه میزان رشد اعتبارات بودجه باتوجه به میزان رشد تورم و خدمات انسانی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

آقای حسینی گفت: مراکز نگهداری روزانه و شبانه غیردولتی سازمان بهزیستی دچار مشکلات زیادی هستند. زمانی که در سال ۱۴۰۱ سهم یارانه مراکز نگهداری روزانه و شبانه مشخص شد، تلاش کردیم تا سهم عمده بودجه را، برای این موضوع قرار دهیم. همه همت سازمان بهزیستی این بوده که بتوانند به میزان مناسبی یارانه مراکز نگهداری را رشد دهند تا حداقل، به میزان سال گذشته خدمات به گروه‌ها ارائه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: پیشنهاد منابع اعتباری این بود، درصورتی که تخصیص اعتبارات سازمان بهزیستی تا پایان سال به طور صد در صد باشد، یارانه مراکز روزانه با رشد ۳۵ درصدی و یارانه مراکز شبانه با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشد، لذا اگر دولت اعتبار را صد درصد تخصیص دهد، این رقم تا پایان سال به مراکز پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان قرار شد که بودجه جداگانه‌ای دریافت کنیم، اما به دلیل اینکه بودجه جدیدی در اختیار سازمان قرار نگرفت مجبور شدیم که با این میزان رشد، تفاهم و آن را برای هیات دولت ارسال کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: از مهر ماه ۱۴۰۱، با تصویب هیات وزیران، یارانه مراکز نگهداری را با مبلغ جدید پرداخت خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا اعتبارات عقب افتاده را نیز از سازمان برنامه و بودجه اخذ کرده و مبالغ عقب افتاده ۶ ماه گذشته از سال را نیز به مراکز پرداخت کنیم.

یارانه نقدی

آقای حسینی با اشاره به میزان رشد ۳۵ درصدی یارانه مراکز روزانه و رشد ۵۰ درصدی یارانه مراکز شبانه نسبت به سال گذشته در سال ۱۴۰۱, بیان کرد: یارانه مراکز نگهداری روزانه، برای هر نفر ماهانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بوده است که به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان خواهد رسید. یارانه کارگاه‌های حمایتی برای هر نفر ماهانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده است که به یک میلیون و ۹۵۷ هزار تومان خواهد رسید.

وی افزود: همچنین یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی، ماهانه دو میلیون تومان برای هر نفر بوده است که به ۳ میلیون تومان افزایش می‌یابد. یارانه افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه روزی برای هر نفر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است که به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. نگهداری فرزندان زیر ۱۲ سال در کارگاه‌ها، مراکز و موسسات غیردولتی یک میلیون تومان بوده که یک میلیون و ۵۰۰ تومان و برای کودکان بالای ۱۲سال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یارانه مراکز نگهداری کودکان معلول با رشد ۸۰ درصدی همراه بوده است، گفت: این یارانه برای هر نفر در مراکز به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت بهزیستی از معلولانی که به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم، یارانه‌شان قطع شده است، اما خواهان دریافت آن هستند، خواست از طریق سامانه اعلامی وزارت کار و رفاه نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

 معاون توسعه مدیریت بهزیستی از معلولانی که به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم، یارانه‌شان قطع شده است، اما خواهان دریافت آن هستند، خواست از طریق سامانه اعلامی وزارت کار و رفاه نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند. سیدمرتضی حسینی اظهار کرد: اگر یارانه جدید دولت برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می‌شوند حذف شده باشد، از طریق سامانه‌ای که وزارت رفاه اعلام کرده است، اعتراض خود را ثبت کنند. سازمان بهزیستی نیز از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری کرده است که همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولت باشند. او بیان کرد: در ستاد گزارشی دال بر این موضوع که یارانه جدید افراد دارای معلولیت تحت پوشش حذف شده باشد، شنیده نشده است و اگر در استان‌ها چنین موضوعی وجود دارد افراد در صورت اعتراض، باید اعتراض خود را از طریق سامانه وزارت رفاه اعلام کنند./دنیای اقتصاد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که بخش عمده اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان مربوط به شش ماه تا دو سال قبل است، اعلام کرد که 40 درصد دستگاه ها اطلاعات خود را به این پایگاه نداده اند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با مهر، با اشاره به موانع اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: دولت تا امروز گزارشی از زیرساخت‌های پایگاه رفاه جامع ایرانیان به ما ارائه نداده است.

وی متذکر شد: مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان ناقص است و برخط نیست. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همان مقطع، گزارش‌هایی به ما ارائه شد که نشان داد بیش از ۴۰ درصد از دستگاه‌هایی که باید به پایگاه رفاه جامع ایرانیان اطلاعات دهند، این کار را انجام ندادند و هیچ خط ارتباطی با پایگاه رفاه ایرانیان ندارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بورس و بسیاری از مجموعه‌ها باید اطلاعات خود را به این پایگاه ارائه دهند، اما این کار را انجام ندادند. پورابراهیمی گفت: علاوه بر این، اطلاعات بخش عمده‌ای از مجموعه‌ها و دستگاه‌ها به پایگاه رفاه جامع ایرانیان به صورت آفلاین یا غیربرخط ارائه شده است، یعنی ارتباط برخط وجود ندارد و داده‌های آنان مربوط به شش ماه تا دو سال قبل است.

فرمول محاسباتی دهک‌بندی خانوارها اشتباه است

وی با اشاره به این که فرمول محاسباتی دهک بندی خانوارها برای دریافت یارانه کاملاً اشتباه است، گفت: فرمول محاسبه دهک‌بندی‌ها باید بازنگری شود. شاخص‌های ارزیابی برای بررسی دهک‌ها باید بر اساس داده‌های واقعی باشد و نباید صرفاً مبنای درآمدی، ملاک عمل قرار گیرد.

سود روزشمار دوبرابر سپرده‌کوتاه‌مدت بانکی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال، فردی به بنده مراجعه کرده است و می‌گوید خودم معلمم و همسرم نیز شاغل است و یارانه ما حذف شده است. وی توضیح داد که درست است من و همسرم هر دو شاغل هستیم، اما دو فرزند معلول داریم و درآمد ما با هزینه‌های مان همخوانی ندارد.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین فردی مراجعه کرده و می‌گوید که من نماینده کشاورزان در پرداخت قبوض آب و برق چاه هستم و به همین دلیل، کل مبالغ کشاورزان دیگر هم در حساب من متمرکز شده است تا قبوض را پرداخت کنم و یارانه مرا حذف کردند. باید محاسبه شود که آیا این مقدار از نقدینگی برای خود کشاورز است یا خیر و سپس درباره اعطا کردن یا اعطا نکردن یارانه وی تصمیم گرفته شود. منبع: خراسان

واریز 4 میلیون به حساب این سرپرستان خانوارها

سرپرست مدیریت اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه حمایت وضعیت خود را بررسی کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی،  ابراهیم زینل‌پور با بیان این‌که از اردیبهشت ماه با مردمی سازی وتوزیع عادلانه یارانه تعدادی از مردم در دهک دهم و در لیست پرداخت یارانه قرار نگرفتند، اظهار کرد: این افراد از ۲۰ اردیبشهت ماه باید به سایتhemayat.mcls.gov.ir مراجعه واعتراض خود را ثبت می‌کردند.

وی افزو: افرادی که تا ۱۵ خردادماه ثبت اعتراض کردند یارانه‌های آن‌ها تا ۲۰ مردادماه سالجاری پس از بررسی مجدد و مورد مشمول بودن  برقرار شد.

سرپرست مدیریت اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت:‌ عده‌ای بازهم به دریافت نکردن یارانه‌ها اعتراض داشتند که از طرف سازمان هدفمندی شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعلام شد ومتقاضیان جامانده از دریافت یارانه ها می توانستند،دلیل قرار گرفتن در دهک را مشاهده و برای رفع مشکل  اقدام کنند.

زینل پور تصریح کرد: افرادی که از سال ۹۳ از دریافت یارانه انصراف دادند و افرادی که از سال ۹۵ بدلیل تراکنش مالی یا دلایل دیگر مشمول دریافت یارانه نبودند که این افراد میتوانند به سامانه حمایت مراجعه و ثبت نام کنند که اطلاعات آن‌ها بررسی می‌شود و یارانه اردیبهشت ماه معوقه به حسابشان واریز میشود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند یارانه آنها از سرپرست جداسازی شود، می‌توانند به فرمانداری مراجعه کنند ونامه جداسازی از سرپرست دریافت وبعد به سامانه مراجعه و آن‌ را ثبت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.