کد خبر : 22878 / /
/

یارانه نقدی|یارانه معیشتی| یارانه جدید

سورپرایز آخر هفته ای برای جاماندگان یارانه نقدی | دهک درآمدی خانوارمان را برای دریافت یارانه نقدی چطور تشخیص دهیم؟ | سیاست جدیدی برای دادن یارانه نقدی در راه است

افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در صورتی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

سورپرایز آخر هفته ای برای جاماندگان یارانه نقدی | دهک درآمدی خانوارمان را برای دریافت یارانه نقدی چطور تشخیص دهیم؟ | سیاست جدیدی برای دادن یارانه نقدی در راه است

یارانه نقدی در دولت جدید با تغییراتی همراه خواهد شد.یارانه نقدی در سال های بعد از سبد خانوارهای پولدار حذف شد. حالا سوال این است که برای اعتراض به دهک‌‌بندی یارانه‌ نقدی به کجا باید مراجعه کرد و شماره تلفن پیگیری یارانه نقدی کدام است؟ یارانه نقدی برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه مطرح شد. خبرهای جدید پیرامون یارانه نقدی را اینجا بخوانید.

 پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در خصوص نحوه اقدام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی نشان می دهد افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، سامانه مذکور در بستر درگاه ملی خدمات دولت است و با ثبت شماره تلفن همراه و ثبت کد ملی‌ و شماره شبا، ثبت نامشان کامل می‌شود.

همچنین افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند.

 اخیرا سرپرست وزارت رفاه اعلام کرده است، اگر متقاضی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست بازبینی ارائه داده است، ولی کماکان جزو دهک ۱۰ است، تا ۱۰ روز آینده این سامانه مجددا باز خواهد شد تا متقاضیان دریافت یارانه  بتوانند اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

از سال بعد سیاست جدیدی برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد

زاهدی وفا با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند. ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا چند روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم. از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد.

یارانه نقدی

مسیر استعلام دهک بندی یارانه نقدی بگیران چیست؟

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟ یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند. علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سئوالات در اختیار مردم است./همشهری

برای پیگیری یارانه نقدی با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟

اگرچه یارانه تیر ماه شب گذشته واریز شده است اما برخی از افراد همچنان به دهک درآمدی و مبلغ یارانه‌ای که دریافت کرده‌اند اعتراض دارند. برای این اعتراض به کجا مراجعه کنیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد که دهک‌بندی درآمدی یارانه‌‌ها در این ماه تغییر کرده است و برخی از افراد دهک‌های اول تا سوم وارد دهک‌های درآمدی بالاتر شده‌اند و یارانه کمتری گرفته‌اند.

حالا سوال این است که برای اعتراض به دهک‌‌بندی یارانه‌ها به کجا باید مراجعه کرد و شماره تلفن پیگیری یارانه کدام است؟ پیش از این هم اعلام شده بود که افراد برای اطلاع از دهک‌بندی درآمدی خود با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، معترضان به دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری اعتراض و درخواست بازبینی دهک‌بندی خود به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند./ تجارت نیوز

یارانه نقدی

خبر مهم برای یارانه نقدی بگیران متقاضی بازبینی در دهک بندی

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه معیشتی در سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه و قابل برداشت بودن آن از ساعت ۲۴ شب گذشته خبر داده است.

با تغییر مبلغ یارانه نقدی حدس و گمان های بسیاری در مورد آن مطرح شد. عده ای از تغییر یارانه نقدی به کالا برگ گفتند و عده از عدم پرداخت آن. با فرارسیدن موعد پرداخت یارانه نقدی تیر ماه اما سوال ها و حدس و گمان ها بالا گرفت؛ آیا یارانه نقدی پرداخت می شود؟

آیا یارانه نقدی تبدیل به کالا برگ می شود؟

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: مرحله ۱۳۷ یارانه کمک معیشتی مربوط به تیرماه سال ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ امشب ۲۰ تیرماه برای افرادی که واجد دریافت یارانه هستند، قابل برداشت خواهد بود.

وی افزود: کلیه سرپرستان خانواری که جزء دهک اول تا سوم هستند مبلغ یارانه دریافتی آن‌ها به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و سرپرستان خانواری که در دهک چهارم تا نهم قرار دارند مبلغ یارانه پرداختی به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

حسینی گفت: واریز یارانه به حساب متقاضیان بازبینی به دهک بندی که در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست بازبینی خودشان را ثبت کرده بودند و از طرف وزارت مطبوع جزء دهک یک تا نه شناخته شده بودند، امشب به حساب شان واریز خواهد شد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: کلیه افرادی که در زمره ثبت نام شدگان جدید و جزء جاماندگان بودند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آزمون وسع شان انجام شده و دهک‌های درآمدی شان مشخص شده است و افرادی که در دهک‌های درآمدی یک تا ۹ قرار گرفتند تا پایان هفته یارانه تیرماه شان به اضافه معوقات اردیبهشت و خردادماه به حساب شان واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که متقاضی بازبینی در دهک بندی خود بوده اند معوقات اردیبهشت و خردادشان را خواهند گرفت.

حسینی اضافه کرد: بررسی ثبت نام کنندگان جدیدی که تا پایان ۱۵ خرداد که آزمون وسع شان انجام شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.