کد خبر : 22669 / /
/

حقوق بازنشستگان|حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی|حقوق بازنشستگان کشوری

3 عیدی دولت برای بازنشستگان در عید غدیر | خبر نهایی افزایش حقوق بازنشستگان رسید | افزایش حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

3 عیدی دولت برای بازنشستگان در عید غدیر | خبر نهایی افزایش حقوق بازنشستگان رسید | افزایش حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

رئیس فراکسیون کارگری مجلس آخرین وضعیت نامه‌نگاری پیرامون مصوبه حقوق بازنشستگان را تشریح کرد. مجلس انقلابی یازدهم درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد.وضعیت اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان نامعلوم است.علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس، درخصوص تعیین تکلیف مصوبه دولت درخصوص حقوق بازنشستگان و نظر هیات تطبیق مصوبات مبنی بر مغایرت آن با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، گفت: هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی بعد از دریافت گزارش و مستندات کمیسیون اجتماعی پس از یک مهلت قانونی یک هفته‌ای نظر خود را مبنی بر مغایرت مصوبه دولت با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی طی نامه‌ای به دولت اعلام کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

میر هاشم موسوی در برنامه صف اول گفت: عمده خدمات برای بازنشستگان به صورت غیر حضوری است، به صورتی که حتی عزیزان برای دریافت وام نیاز به مراجعه حضوری ندارند، فرانشیز رایگان برای بازنشستگان ۶۵ سال به بالا را در دستور کار قرار داده ایم.

او افزود: در بیمه تکمیلی حدود ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل کرده است، اما امسال یک رشد ۷۰ درصدی را لحاظ خواهیم کرد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت:در حوزه رفاه و تامین اجتماعی قوانین خوبی داریم، اما به نتایج خوبی نرسیدیم، بر اساس قانون رفاه و تامین اجتماعی باید در همه زمینه‌ها مانند اقتصاد، بهداشت و ... شرایط را فراهم کنیم، با طرحی به اسم نظام چند لایه تامین اجتماعی لایه حمایتی را برای رفع فقر مطلق و بعد رفع فقر برنامه ریزی کرده ایم.

موسوی تاکید کرد: به دلیل بیماری کرونا حدود ۲ سال سفر بازنشستگان به مشهد تعطیل شده بود، اما اکنون برای ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته برنامه سفر زیارتی را فراهم کردیم.

به گفته‌ی موسوی، بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت./قدس آنلاین

حقوق بازنشستگان

دولت با پیشنهاد تامین اجتماعی برای حقوق بازنشستگان موافقت نکرد

وی یادآور شد: هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در چارچوب اختیارات و وظایف قانونی و به استناد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، برای سال ۱۴۰۱ مصوبه افزایش دستمزدهای شورای عالی کار را مبنای افزایش حقوق کارگران بازنشسته قرار داد و بر همین اساس لایحه پیشنهادی خود را به دولت ارسال کرد.

وی ادامه داد: در مقابل نیز هیات دولت در چارچوب وظایف قانونی که برای خود متصور است، عمل کرد و بخشی از پیشنهاد افزایش مستمری کارگران بازنشسته را پذیرفت، به صورت مشخص در این رابطه افزایش مستمری حداقل بگیران طبق پیشنهاد هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و بالغ بر ۵۷ درصد زیاد شد اما در مورد بازنشستگان سایر سطوح، دولت طور دیگری عمل کرد و به جای افزایش ۳۸ درصدی، سقف ۱۰ درصدی افزایش را اعمال کرد.

موسوی افزود: سازمان تامین اجتماعی از نظر قانونی ناگزیر به تبعیت از مصوبه هیات دولت بود و بنابراین با وجود آمادگی سازمان برای اعمال افزایش ۳۸ درصدی مستمری‌های غیر حداقل بگیر، حقوق این گروه از بازنشستگان ۱۰ درصد زیاد شد.

آخرین بار که مجتبی توانگر، عضو هیات تطبیق مقررات مجلس گفت که با نظر این هیات، مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان ایراد دارد و باید اصلاح شود، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: صرف گفته‌های اعضای این هیات، جنبه اظهارنظر شخصی دارد، این هیات بازوی مشورتی رئیس مجلس است و تنها زمانی که رئیس مجلس این موضوع را به دولت ابلاغ کند، جنبه رسمی خواهد داشت.

این اتفاق در اواخر ماه گذشته و مقارن با ایام استعفای حجت‌الله عبدالملکی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتاد، از آن زمان تاکنون نه مجلس و نه دولت دیگر در این مورد صحبتی نکرده‌اند.

صحبت‌های میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیانگر این واقعیت است که با وجود سکوت مشترک دولت و مجلس، پرونده افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتمای حتی در آستانه واریز مستمری تیرماه همچنان مفتوح است.

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان براساس قانون انجام شده است

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که بعد از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی در ساختمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: تامین اجتماعی هم‌اکنون بیش از 18 نوع خدمت را در بخش بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی - سرمایه‌ای ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 45 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: سازمان با 140 هزار پرسنل در سطح کشور فعالیت و خدمت‌رسانی می‌کند و در حال حاضر تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد عمومی بیمه‌ای معرفی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از حدود 70 درصد از جامعه تحت پوشش بیمه‌ای کشور؛ تامین اجتماعی به تنهایی 53 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های خدمت‌‌رسان فعالیت می‌کند.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه در ایام کرونا نیز حدود 300 هزار نفر خدمات درمانی مربوط به این بیماری را دریافت کردند، گفت: در ایام کرونا نیز بیش از 8 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های تامین اجتماعی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: حضرت آقا راهبردهای مقابله با چالش‌ها را در حوزه رفاهی و تامین اجتماعی ترسیم کرده‌اند و این سیاست‌ها چراغ راه ما در حوزه تامین اجتماعی خواهد بود و ان‌شاءالله بتوانیم از طریق راهبردها و چالش‌ها غلبه کنیم. امسال فرصت مناسبی برای غلبه بر تهدیدهای صندوق است و باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پیش از حضور تیم مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو بود، گفت: وقتی سازمان را تحویل گرفتیم با وضعیت ناپایداری منابع روبرو بودیم و یکی از مشکلات ما در این حوزه محسوب می‌شد و دستورات لازم برای رفع این موانع در تامین اجتماعی نیز صادر شد.

موسوی با اشاره به استقراض سازمان تامین اجتماعی از بانک رفاه جهت پرداخت حقوق و هزینه‌های درمان خاطرنشان کرد: به دلیل میزان بدهی انباشته شده سازمان تامین اجتماعی در قالب دریافت وام از بانک رفاه این سازمان به عنوان ابربدهکار بانکی از سوی بانک مرکزی طی یک الی دو گزارش معرفی شده بود.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های بسیار امروز توانستیم 88 هزار میلیارد تومان از میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به دلیل استقراض مدیران سابق سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه را از طریق تهاتر از محل واگذاری سهام به بانک رفاه پرداخت کنیم و هم‌اینک تامین اجتماعی از لیست ابربدهکاران خارج و هم‌اکنون به عنوان ابر بدهکار از دولت و کارفرمایان معرفی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در طی 9 ماه و اندی از فعالیت مدیریت جدید اقدامات موثری در بخش‌های مختلف ازجمله افزایش خدمات غیرحضوری از عدد 30 به 37، پوشش بیمه‌ای 30 هزار دانشجو و همچنین پوشش بیمه‌ای 180 هزار زن خانوار اشاره کرد.

موسوی ادامه داد: در سال گذشته نیز پروژه‌های درمانی متعددی در استاهای مختلف به بهره‌برداری رسید و امسال نیز در این ایام 19 پروژه درمانی در مناطق کم‌برخوردار کمتر توسعه یافته و محروم به بهره‌برداری خواهد رسید علاوه بر اینکه کلنگ‌زنی طرح‌های توسعه‌ای در استان‌های مختلف به زمین خواهد خورد.

وی با اشاره به قرار دادن 47 قلم داروی بیماران خاص به چتر حمایتی بیمه تصریح کرد: داروهای اشاره شده داروهایی هستند که پرهزینه بوده و مشکلات عدیده‌ای را برای بیمه شدگان به وجود آورده است که از این پس این داروها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به پوشش بیمه‌ای درمان زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: هزینه درمان هر بیمار در این بخش 200 میلیون تومان محاسبه شده که از زمان اجرای این طرح تا به امروز بالغ بر 300 میلیون تومان پرداخت شده است.

موسوی به افزایش و تعداد بازنشستگان وام‌گیرنده اشاره و تصریح کرد: در دوره قبل تعداد وام‌گیرندگان 290 نفر بود که با تلاش‌های بسیار این تعداد در این دوره و امسال به 500 هزار نفر افزایش یافته است. همچنین میزان پرداختی وام قرض‌الحسنه بازنشستگان 7 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که در دوره جدید به 12 میلیون تومان افزایش یافته است.

 وی با اشاره به آغاز سفرهای زیارتی سیاحتی بازنشستگان گفت: همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت، تعدادی از بازنشستگان هفته گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره میزان پراخت حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی براساس قانون عمل کرده، می‌کند و خواهد کرد و پس از تصویب حقوق بازنشستگان در هیئت مدیره تامین اجتماعی این مصوبه جهت تصویب نهایی به دولت ارسال شد و دولت نیز براساس آنچه که اختیارات قانونی دارد، عمل کرده و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد و ما نیز مطیع قانون بوده و عمل می‌کنیم.

موسوی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر با افزایش 57 درصدی و سایر سطوح با افزایش 10 درصدی به علاوه 600 تومان گفت: سازمان تامین اجتماعی هرآنچه که براساس قانون مصوب کند، انجام می‌دهد و چنانچه در مصوبه اخیر دولت اصلاحاتی انجام بدهد ما نیز به محض دریافت این مصوبه، احکام بازنشستگان را اصلاح خواهیم کرد لذا از این جهت بازنشستگان نگران نباشند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.