کد خبر : 634 / /
/

خبری در مورد لیگ قهرمانان آسیا که همه را شوکه کرد!+جزئیات بیشتر

یک رسانه سعودی مدعی شد تکنولوژی کمک داور ویدئویی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ حذف شد.

خبری در مورد لیگ قهرمانان آسیا که همه را شوکه کرد!+جزئیات بیشتر

لیگ قهرمانان آسیا با نام رسمی ای‌اف‌سی چمپیونز لیگ شناخته شده است . لیگ قهرمانان آسیا یک رقابت سالانهٔ فوتبال باشگاهی قاره‌ای است که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا اداره می‌شود.بازیکانان کرونایی از بازی در لیگ قهرمانان آسیا اخراج می‌شوند. AFC شرط جدیدی برای کاندیداهای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا گذاشته است. آخرین خبرهای مربوط به لیگ قهرمانان آسیا در سایت خبرآزاد مشاهده می کنید.

 

سایت «اسکای اسپورت» عربستان مدعی شد در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تکنولوژی کمک داور ویدئویی(VAR) حذف شد.

VAR  فصل گذشته از لیگ قهرمانان آسیا(۲۰۲۰) از مرحله یک چهارم نهایی برای اولین بار در این رقابت ها ورود کرد. هر دو گل اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا سال گذشته با کمک VAR دو پنالتی مقابل پرسپولیس گرفت و در نهایت ۲ بر یک به پیروزی رسید.

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ از چهارشنبه آینده به میزبانی کشورهای عربستان، امارات و هند در غرب آسیا آغاز می شود.

وضعیت کرونایی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا

چند روزی بیشتر به آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده و کنفدراسیون فوتبال قاره به دنبال تشدید قوانین سختگیرانه درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی است تا این رقابت ها با کمترین میزان ابتلای افراد به کرونا برگزار شود.

در همین رابطه روزنامه الاقتصادیة عربستان در خبری مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است هر فردی که در طول رقابت های لیگ قهرمانان تست کرونایش مثبت شود، حتی در صورت بهبودی نیز از این رقابت ها اخراج می شود و حق شرکت در بازی ها را ندارد.

لیگ قهرمانان آسیا علاوه بر این، AFC مقرر کرده است که قبل از ورود بازیکنان و عوامل تیم ها به استادیوم، دمای بدن آنها مورد بررسی قرار گیرد و هر فردی که دمای بدنش از ۳۷.۵ بیشتر بود، حق ورود به داخل استادیوم را نخواهد داشت.

پس از اینکه در فصل گذشته این بازی ها، تعدادی زیادی از بازیکنان الهلال به ویروس کرونا مبتلا و از لیگ قهرمانان نیز اخراج شدند، کنفدراسیون فوتبال آسیا در پی اعمال قوانین سختگیرانه جهت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تیم های حاضر در این رقابت هاست.

شرط جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا 

نشریه الاقتصادیه عربستان خبر داد کنفدراسیون آسیا پرونده انتخاب میزبان‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ را به دلیل تداوم شیوع کرونا و اوج گیری این بیماری در برخی کشورها، به هفته آینده موکول کرد.

این رسانه سعودی مدعی شد که AFC شرط جدیدی برای کاندیداهای میزبانی گذاشته و آن داشتن دو ورزشگاه مجهز در یک شهر است تا به صورت همزمان بازی های گروه را برگزار کند.

کنفدراسیون آسیا از ماه گذشته پرونده کاندیداهای میزبانی را دریافت کرد و دو هفته پیش زمان کاندیداتوری به پایان رسید ولی هنوز میزبان های گروه ها را مشخص نکرده است. AFC برای ۵ باشگاه که از ۵ گروه لیگ قهرمانان در غرب میزبانی خواهند کرد، مبلغ ۲.۷ میلیون دلار کمک می کند.

این رسانه سعودی در این گزارش ادعای عجیبی کرد و مدعی شد تنها عربستان، امارات و ازبکستان درخواست رسمی برای میزبانی کردند.

این ادعای رسانه سعودی درباره درخواست میزبانی لیگ قهرمانان آسیا درحالیست که پیش از نمایندگان ایران (استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد) به صورت رسمی اقدام کردند.

 بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا

در پایان نظرسنجی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای انتخاب بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، حامد لک با کسب ۴۷.۱۴ درصد آرا به این عنوان رسید. همچنین بشار رسن و شجاع خلیل‌زاده به ترتیب ۱۱.۳۶ و ۱.۶۷ درصد رأی مخاطبان را به‌دست آوردند و در جایگاه‌های سوم و هفتم این نظرسنجی قرار گرفتند.

AFC در مورد لک نوشت: «این دروازه‌بان ۳۰ ساله با نمایش چشمگیر خود، عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد و بالاتر از یون بیت‌گارام، برنده جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات قرار گرفت. با وجود شکست پرسپولیس در بازی تعیین‌کننده رقابت‌ها، لک بازیکنی سودمند برای پرسپولیس در طول مسابقات بود و این تیم در هفت دیدار، گلی در جریان بازی دریافت نکرد.

لیگ قهرمانان آسیا

در هشت مسابقه‌ای که لک در آنها به میدان رفت، پرسپولیس چهار گل دریافت کرد که سه گل مستقیماً از روی نقطه پنالتی بود. گل دیگر هم زمانی به ثمر رسید که لک پنالتی جونیور نگرائو را مهار کرد و مهاجم برزیلی اولسان، ضربه ریباند را تبدیل به گل کرد. برای اینکه موفقیت لک تأثیربرانگیزتر باشد، باید بدانید لک در ماه سپتامبر به پرسپولیس پیوست و سپس پنج کلین‌شیت در هشت دیدار ثبت کرد.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.