کد خبر : 1147 / /
/

پرسپولیس جام قهرمانی را به مهرداد میناوند تقدیم کرد

باشگاه پرسپولیس در حرکتی نمادین اولین جام کسب شده توسط این باشگاه را بعد از فوت مهرداد میناوند، بر سر مزار وی برد.

پرسپولیس جام قهرمانی را به مهرداد میناوند تقدیم کرد

 مهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس که به علت درگیری ۹۰ درصدی ریه به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود،درگذشت.مهرداد میناوند مدافع چپ فوتبال ایران سال ۱۳۷۴ از پاس به پرسپولیس آمد.مهرداد میناوند متولد سال ۱۳۵۴ بود و طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲، ۷۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد.مهرداد میناوند در ۳ سال حضورش ۸۹ بار با پیراهن این تیم بازی کرد و ۱۳گل به ثمر رساند. مستندی برای یادبود مهرداد میناوند ساخته شد.

پرسپولیس شب گذشته موفق شد در جدال سوپرکاپ مقابل تراکتور با گل عیسی آل کثیر به برتری دست یابد و اولین جام سال ۱۴۰۰ را به کلکسیون خود اضافه کند.

باشگاه پرسپولیس و اعضای این تیم در حرکتی نمادین امروز جام قهرمانی را به بهشت زهرا برده و بر سر مزار مهرداد میناوند قرار دادند. مهرداد میناوند، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس چندی پیش به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

میناوند که در دوره بازنشستگی یکی از حامیان اصلی این باشگاه در فضای مجازی و رسانه‌ای محسوب می‌شد، در اتفاقی تاثر برانگیز بعد از چند روز مبارزه با بیماری کرونا در بیمارستان درگذشت و اکنون بازیکنان و اعضای این باشگاه در حرکتی نمادین اولین جام کسب شده بعد از این اتفاق را بر سر مزار وی بردند.

مهرداد میناوند که زمستان سال گذشته به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا درگذشت، به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس فوتبال جهان که جان خود را ازدست داد، در «ورلد ساکر» معرفی شد. 

مهرداد میناوند

در این اشاره کوتاه که همراه با عکس میناوند با پیراهن تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی ۹۸ به چشم می‌خورد از ستاره جناح چپ ایران و کارنامه اش در لیگ قهرمانان اروپا و باشگاه استورم گراتس اتریش صحبت شده است. 

آخرین روزهای شاد مهرداد میناوند 

مهرداد میناوند چند روزی قبل از فوت،در جشن تولد خداداد عزیزی شرکت کرد.در این جشن تولد پرویز برومند دروازه بان اسبق تیم استقلال هم حضور داشت.آخرین شادی های او در کنار دوستانش به خاطرات ابدی و جاودانه پیوست.!

به تازگی کلیپ شادی کردن مهرداد میناوند در این جشن تولد در فضای مجازی منتشر شده و دوستداران او بار دیگر با حسرت و اندوه به چهره اش خیره شدند.

Your browser doesn't support video.
Please download the file: video/mp4 video/webm

مستندی برای مهرداد میناوند

گرچه با رفتن او رسانه ها میناوندی متفاوت از آنچه بود را نشان دادند اما در قاب این مستند مهرداد را از دریچه نگاه خانواده و رفقای محله سی متری جی می‌بینیم.

مهرداد میناوند بچه خوش قلب جنوب غرب تهران، خاک خورده زمین های خاکی فوتبال، از مهردادی که پای منبر حاج منصور ارضی بود تا برگزار کننده مراسم های پرشکوه نیمه شعبان هرساله.

مهرداد میناوند مستند مهرداد به همت گروه اجتماعی شبکه پنج سیما ٢١ اسفند ماه ساعت ٨:٠٠ روی آنتن می‌رود.

مراسم چهلم زنده‌یاد مهرداد میناوند با حضور خانواده و نزدیکان او، در بهشت زهرا تهران در حال برگزاری است. افشین پیروانی، بهنام ابوالقاسم‌پور، علیرضا مرزبان و خداداد عزیزی در این مراسم حضور دارند.

کلیک کنید:آخرین خبر از وضعیت گوهر خیراندیش+فیلم دیدنی

هاشمیان در یک برنامه تلویزیونی گفت: مهرداد میناوند با من تماس گرفت و گفت تست کرونای من مثبت اعلام شده است که من به او گفتم داروی فاویپیراویر را مصرف کند و گفتم این نظر من است و گفت همسرم هم درگیرش است که گفتم اگر همسرش درگیر بارداری است این دارو را مصرف نکند.

هاشمیان ادامه داد: ۲۴ ساعت بعد تماس گرفت و گفت ممنونم دکتر حال من خوب شده است و این دارو را مصرف نکرد. این دارو در شرایط عادی مصرف می‌شود و در کشورهایی، چون ترکیه و هند این دارو‌ها دم در منازل به بیماران داده می‌شود و ما اینجا با این موضوع مبارزه می‌کنیم. البته مصرف این دارو هیچ منطق علمی ندارد، اما من خودم در صورتی که تست من مثبت شود آن را مصرف می‌کنم. بعد از چند روز بعد مهرداد دوباره با من تماس گرفت دیدم شماره شماره مهرداد است، اما صدا صدای او نیست. گفت حالم خیلی بد است و می‌خواهم سی تی اسکن بدهم گفتم الان آن جایی که مد نظرم بود نمی‌توانی بروی و سی تی اسکن بدهی و با این حالت باید در بیمارستان بستری شوی. از او خواستم بیاید بیمارستان مسیح دانشوری که گفت آنجا نمی‌آیم و شرایطم بدتر می‌شود.

مهرداد میناوند

هاشمیان با انتقاد ضمنی از این باور گفت: این یک ذهنیت بد است که در بین مردم جا افتاده است که حضور در بیمارستان شرایط بیمار را بدتر می‌کند در حالی که بیمارستان مسیح دانشور مرکز مبارزه با بیماری کرونا است. این برایم علامت سوال است. بعد علی پروین با من تماس گرفت و گفت مهرداد میناوند در بیمارستان لاله بستری شده و من از خواست که بر سر بالین او حاضر شوم. در آنجا دکتر‌های مختلفی حضور داشتند و یک کار‌هایی انجام دادند که مهرداد زنده بماند. وقتی شرایط او را دیدم خیلی بد بود و متاسفانه آهسته آهسته شرایط او بدتر شد و در نهایت از میان ما رفت.

هاشمیان درباره بیماری علی انصاریان هم گفت: در مورد علی انصاریان هم تلاش بر این بود که بیهوش نشود و هوشیار باشند که این موضوع این ذهنیت را برای برخی به وجود آورد که شرایط حاد نیست، اما درگیری ریه شدید بود و متاسفانه او هم از میان ما رفت.

آهنگی برای مهرداد میناوند 

فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ که با زنده‌یاد مهرداد میناوند ارتباط خوبی داشت پس از مرگ فوتبالیست سابق پرسپولیس قطعه‌ای را به او تقدیم کرد.

فریدون آسرایی با انتشار ویدئوی فوق در صفحه اینستاگرامش نوشت: "چی بخونم که چشاتو وا کنی؟ یا یه حرفی بزنی صدا کنی؟

‌درگذشتِ مهرداد میناوند عزیز رو تسلیت میگم.

باورش سخته و حرف زدنش درباره‌ش سخت‌تر! قطعاً یاد و خاطرش همیشه در قلب‌ِمون جاودانه... روحت شاد رفیقِ دوست داشتنی"


مرگ مهرداد میناوند که به طور ناگهانی درگیر ویروس کرونا شد و تمام سیستم بدن و ریه هایش را به هم ریخت جامعه ایران را در شوک عمیقی فرو برد.

روز گذشته تشییع جنازه مهرداد میناوند برگزار شد و عده زیادی از اسطوره ها و پیشکسوتان جامعه ورزش و فوتبال کشورمان در بهشت زهرا و در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند.

عادل فردوسی پور ، گزارشگر و مجری مردمی و محبوب فوتبال نیز به موضوع پرواز آسمانی مهرداد میناوند پرداخت و به زیبایی و با احساس هرچه تمام این واقعه تلخ را تشریح کرد.

فردوسی پور درباره مهرداد میناوند چه گفت؟

فردوسی پور در بخشی از صحبت هایش درباره مهرداد میناوند گفت : مهرداد میناوند در کارت عروسی اش نوشت: سلامتی شما آرزوی ماست اما سلامتی خودش آرزوی همه ما شد. ستاره نسل فوتبال ما پس از چند روز مبارزه سخت با ویروس کرونا خاموش شد. مرگ گاهی یک ضربه است شبیه همین ضربه پای میناوند در زمین فوتبال . یک حسرت وسط خوشی های روزگار. مثل وقتی تیمت در دربی جلو است اما فقط یک سانت با زدن گل بعدی کم می آوری.

مهرداد میناوند اما نه تنها یک سانت عقب نبود بلکه چندین متر از آرزوهایش جلوتر بود و آنقدر سریع در پرسپولیس ستاره شد که کسی یادش نمی آید زمانی هم در پاس بازی می کرد. او در پرسپولیس سمت چپی که برای رضا شاهرودی بود را به نام خودش کرد. روحش شاد و یادش گرامی.

صحنه‌ای در مراسم تشییع جنازه مهرداد میناوند که پس از این مراسم دست به دست می چرخد، صحنه‌ای است که ستاره فقید پرسپولیس آرزوی تحققش را داشت.

مهرداد میناوند

در مراسم خاکسپاری زنده یاد مهرداد میناوند، علی دایی و علی کریمی پس از اختلافات طولانی با هم آشتی کردند؛ آشتی که  این بار نه از سر اجبار و نه مصنوعی بود، اتفاقی که میناوند در پیامی که مدتی قبل در فضای مجازی منتشر کرده بود، آرزویش را داشت اما...!

پیام مهرداد میناوند را در خصوص آشتی دایی و کریمی 

میناوند در ادامه برای شارلوا بلژیک و الشباب امارات بازی کرد و دوباره در سال ۱۳۸۲ به پرسپولیس بازگشت و پیراهن تیم محبوب خود را برتن کرد. دوره دوم حضورش در پرسپولیس فقط یک سال طول کشیده و در ادامه این مدافع چپ پا راهی سپاهان و راه‌آهن شد و در سال ۱۳۸۴ از فوتبال خداحافظی کرد.


کلیک کنید:سکانس پیش بینی دستگیری ساشا شبحانی در سریال آقازاده 


میناوند در عرصه مربیگری خیلی فعالیت نکرد و فقط دو سال در خونه‌به‌خونه و یک سال هم در سپیدرود رشت حضور داشت.

اولین فیلم منتشر شده از لحظه خاکسپاری مهرداد میناوند را مشاهده می‌کنید

اولین عکس از آرامگاه ابدی مهرداد میناوند را ببینید

مهرداد میناوند

 مهرداد میناوند کُری بخوان!

دکتر لطفی ، پزشک معالج میناوند گفت : متاسفانه ناگهان یک آمبولی ریوی باعث شد تا وضعیت این شخصیت ملی بحرانی شود و وی از جمع ما بر اثر کرونا برود.

خداحافظی مهرداد میناوند

دکتر لطفی ، پزشک معالج میناوند درباره این اتفاق تلخ عنوان کرد:تا عصر امروز و حوالی ساعت ۶، میناوند در وضعیت پایداری به سر می برد و اکسیژن خون وی بالای ۹۰ بود و وضعیت کبد و کلیه وی و جریان خون در بدن او پایدار بود و ما به این وضعیت امیدوار بودیم. اما متاسفانه ناگهان یک آمبولی ریوی باعث شد تا وضعیت این شخصیت ملی بحرانی شود و وی از جمع ما بر اثر کرونا برود.

مهرداد میناوند ملی پوش سابق تیم ملی ایران پس از روزها مبارزه با بیماری کرونا ساعتی پیش در بیمارستان لاله تهران دار فانی را وداع گفت.

مهرداد میناوند

میناوند در دوران بازیگری هم خیلی زود به تیم محبوبش پرسپولیس رسید و هم خیلی زود از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.

این دفاع چپ در سن ۱۹ سالگی با پیراهن تیم پاس تهران به فوتبال حرفه‌ای رسید و پس از یک سال درخشش در این تیم به تیم محبوب خود یعنی پرسپولیس پیوست.

نکته جالب در مورد او این بود که او در دو فصل اول حضورش در پرسپولیس دو جام متوالی را کسب  کرد و قهرمان ایران شد. همان سال هم توانست در حضور بازیکنی مانند رضا شاهرودی جناح چپ تیم ملی فوتبال ایران را از آن خود کند.

مهرداد میناوند

مهرداد پس از سه سال  درخشش در پیراهن پرسپولیس و تیم ملی‌ مانند بسیاری دیگر از ستاره‌های سال  ۹۸ به فوتبال اروپا و تیم اشتروم گراتس اتریش ملحق شد و ۳ سال متوالی پیراهن این تیم را بر تن کرد.

میناوندبا اشتروم گراتس هم قهرمانی در لیگ اترش، جام حذفی این کشور و سوپر کاپ را در کارنامه دارد تا یکی از پر افتخارترین لژیونرهای ایران در فوتبال اروپا لقب بگیرد.

میناوند همچنین با این تیم اتریشی ۳ فصل متوالی در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و مقابل تیم‌هایی مانند اینتر میلان و رئال مادرید و منچستریونایتد به میدان رفت و تا رکورد ویژه‌ای را از نظر تعداد بازی در اروپا در کارنامه داشته باشد.

این دفاع چپ پس از آن به فوتبال بلژیک رفت و در تیم شارلروا توپ زد تا پایان کارش در فوتبال اروپا در این تیم رقم بخورد.

مهرداد در بازگشت به فوتبال آسیا به الشباب امارات رفت اما تنها پس از یک فصل به پرسپولیس برگشت و دو فصل دیگر پیراهن سرخپوشان را بر تن کرد.

سپاهان دیگر تیم میناوند در دوران حرفه‌ای او بود. او سپس به راه‌آهن رفت اما ترجیح داد دیگر فوتبال بازی نکند و در سن ۲۹ سالگی کفش‌هایش را آویخت و برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

میناوند اما پس از فوتبال به سراغ مربیگری نرفت. او تنها در مقطعی به عنوان کمک مربی در تیم خونه به خونه فعالیت کرد و دوباره ترجیح داد از فوتبال دور بماند اما چند سال بعد هم با درخواست خداداد عزیزی به کادر فنی سپیدرود رشت اضافه شد اما دوران حضورش در این تیم هم طولانی نبود.

مهرداد پس از آن بیشتر سعی کرد به عنوان یک پیشکسوت و هوادار از تیم محبوبش حمایت کند. البته خیلی از هواداران پرسپولیس او را به خاطر کری‌خوانی با تیم رقیب الگو قرار داده بودند. اسطوره‌ای که معتقد بود فوتبال با کری‌خوانی جذاب می‌شود اما او با وجود هواداری از تیمش همیشه سعی داشت تا در گفت‌وگوهایش حقایق را عنوان کند.

میناوند در این مدت دو شعر هم برای تیم محبوبش پرسپولیس خواند و به دنیای خوانندگی هم ورود کرد تا از این راه نیز از تیم محبوبش حمایت کند.

دو تصویر آخرین نگاه مهرداد میناوند در بیمارستان

مهرداد میناوند

مهرداد میناوند

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.