کد خبر : 942 / /
/

عکسی که نیما شاهرخ شاهی به تازگی در صفحه رسمی اینستاگرامش منتشر کرده است.

نیما شاهرخ شاهی متولد ۱۷ مرداد ۱۳۶۰ است. نیما شاهرخ شاهی در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم سینمایی مکس به کارگردانی سامان مقدم وارد سینما شد.نیما شاهرخ شاهی در رشته مهندسی عمران درس خوانده‌است و یک خواهر دارد که در سوئد زندگی می‌کند.نیما شاهرخ شاهی بازیگر و کارگردان ایرانی است. نیما شاهرخ شاهی در حال ساخت فیلم بلند خود با موضوعات مربوط به بیماری‌های اسکیزوفرنی و سایر بیماری‌های روان‌پریشی مشابه است.

 بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی

علاقه نیما شاهرخ شاهی به سینما باعث شد تا سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم سینمایی مکس به کارگردانی سامان مقدم وارد عرصه سینما شود.

نیما شاهرخ شاهی بعد از این فیلم در آثار سینمایی همچون پارک وی، دایره زنگی، مجنون لیلی و کیش و مات بازی کرد. البته شاهرخ‌شاهی رشته عمران را رها نکرد و تا پنج سال پیش بازیگری و عمران را با هم کار می‌کرد، اما از آن زمان همه تمرکزش را در بازیگری گذاشت.

نیما شاهرخ شاهی

شاهرخ شاهی فعالیت در تلویزیون را هم با ایفای نقش مهران خواستگار لیلا در سریال شمس‌العماره ساخته سامان مقدم آغاز کرد و بعد از آن در سریال‌های فاصله‌ها، ملکوت، موج و صخره، دختران حوا، مرد نقره‌ای, میلیاردر و معراجی‌ها به ایفای نقش‌های مختلف پرداخت. 

 

 گفتگو با نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی در ابتدا به هنرمند شدن خود که خیلی اتفاقی بود پرداخت و عنوان کرد یکی از دوستان من برای حضور در تست بازیگری شرکت کرد و از من خواست تا برای گرفتن تست همراه وی بروم که آنجا بود نیما شاهرخ شاهی به صورت خیلی اتفاقی توسط کارگردان مورد تایید واقع شد و این چنین بود که نیما  شاهرخ شاهی برای اولین بار بازیگری را در فیلم مکس تجربه کرد وخیلی زود راه صدساله را یک شبه طی کرد جای خود را بین هنرمندان تثبیت کرد و طرفداران بی شماری پیدا کرد.

نیما شاهرخ شاهی

 بازی نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی: واقعا بازیگر نمی‌تواند مانع این مساله شود. اگر همه بازیگران نگاهی به کارنامه هنری‌شان بیندازند، متوجه می‌شوند که چند کار ضعیف یا متوسط هم دارند. من هم ادعایی ندارم که همه آثاری که بازی کردم، خوب بوده و هیچ وقت در انتخابم اشتباه نکرده‌ام.

البته در این سال‌ها سعی کردم فیلمنامه خوب قبول کنم و کار خوب انجام بدهم، اما گاهی پیش‌ آمده در اثر ضعیفی هم بازی کرده‌ام، این ضعیف بودن ممکن است به سبب بازیگرانی باشد که روبه‌رویم قرار گرفته‌اند یا این‌که خیلی با عجله کار را جمع کرده‌اند. من در این سال‌ها در فیلم‌های سینمایی، نمایش خانگی و تله‌فیلم هم بازی کردم، اما معتقدم بازیگر در انتخاب سریال باید دقت بیشتری داشته باشد، چون فیلم‌های سینمایی بیننده محدودی دارد، اما میلیون‌ها نفر بیینده یک سریال هستند. بنابراین در سریال جای اشتباه وجود ندارد و تا جایی که می‌شود باید مانع این مساله شد، چون سریال خیلی دیده می‌شود.

یعنی حساسیت بازی نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی: نمی‌شود گفت من برای انتخاب فیلم‌های سینمایی دقت نمی‌کنم. همیشه سعی می‌کنم کار خوب انتخاب کنم. مخاطب برایم اهمیت دارد و به نظرش توجه می‌کنم، ولی برخی مواقع هم پیش می‌آید شرایطی ایجاد می‌شود و در اثری بازی می‌کنم که خیلی خوشایند مردم نیست و آن اثر را دوست ندارند.  

نیما شاهرخ شاهی: خدا را شاکرم من جزو بازیگرانی هستم که عموم کارهایم مورد پسند مردم واقع شده است، ولی گاهی هم پیش آمده که مردم فیلم‌هایم را دوست نداشتند. در این مواقع سعی می‌کنم در نهایت آرامش با فردی که نسبت به کارم نقد منفی دارد، صحبت کنم و دلایلش را بشنوم.

نیما شاهرخ شاهی: به نظرم وقتی با منطق صحبت کنیم، حتما به نتایج بهتر و رضایتبخش می‌رسیم، اما برخی مواقع شاهد هستیم نقدهایی که برخی مطبوعات چاپ می‌کنند، منصفانه نیست و حتی گاهی به اشتباه قضاوت می‌کنند. معتقدم وقتی یک نفر یک‌بار در زندگی‌اش مقابل دوربین نرفته و سختی کارهای نمایشی را درک نمی‌کند، حق ندارد نظرات شخصی‌اش را به‌عنوان نقد بنویسد، بلکه باید این شرایط را لمس کرده باشد یا از نزدیک دیده باشد تا نقد کارشناسانه بنویسد.

متاسفانه گاهی شاهد حسادت و بخل برخی آدم‌ها در سینما و تلویزیون هستیم. در حالی که اگر یک کار خوب است باید دوستانمان را تشویق کنیم و اگر کاری هم متوسط یا ضعیف است در نهایت آرامش آن را نقد کنیم. برایتان مثالی می‌زنم.

نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی/پس با خواندن نقد غیرمنصفانه عصبانی می‌شوید؟

نیما شاهرخ شاهی: بستگی دارد نقد را چه کسی نوشته باشد. من پنج تا شش نفر را با عنوان منتقدان کاربلد در ایران می‌شناسم که کارشان درست است و بقیه را خیلی قبول ندارم. به نظرم آنها کسانی هستند که عشق بازیگری و کارگردانی داشته‌اند، اما به هیچ جا نرسیدند و حالا منتقد شدند و نقدهای سطحی می‌نویسند. در مجموع نقد منصفانه را دوست داشته و قبول دارم، اما وقتی غرض‌ورزی باشد، توجهی نمی‌کنم و عصبانی هم نمی‌شوم.

نیما شاهرخ شاهی/اهل تماشای سریالهای تلویزیون هستید؟

نیما شاهرخ شاهی: من سریال‌‌بین و تلویزیون‌بین حرفه‌ای هستم و آثاری را که دوست داشته باشم، حتما دنبال می‌کنم. به هر حال شغل بازیگری به گونه‌ای است که شب و روز ندارد، اما تا جایی که بتوانم سریال‌های خوب را دنبال می‌کنم.

نیما شاهرخ شاهی: به همین دلیل معتقدم سریال‌های خوب دیده می‌شود. البته ما در یک رقابت نابرابر با تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای هستیم، اما اطمینان دارم اگر سریال خوب بسازیم، می‌توانیم این شبکه‌ها را کنار بگذاریم. همه ما دنبال این هستیم که نتیجه کار دیده شود. گرچه برخی بر این باور هستند که ما به دلیل محدودیت‌هایی که داریم، نمی‌توانیم با سریال‌های ماهواره‌ای رقابت کنیم، اما به نظرم با ساخت سریال‌های خوب می‌توان مردم را به سمت تلویزیون خودمان کشاند.

نیما شاهرخ شاهی: بله، در طول این سال‌ها با کارگردانان، تصویربرداران و بازیگران زیادی کار کرده‌ام و علاقه‌مندم کارهایشان را دنبال کنم که در تازه‌ترین کارشان چه کرده‌اند. ضمن این‌که با ساختار و فضای کار کارگردانان مختلف آشنا می‌شوم تا اگر روزی قرار بود با او کار کنم نسبت به جنس کارش شناخت داشته باشم.

در مجموع دوست دارم نسبت به هر کاری اطلاعات داشته باشم. این احترام دو طرفه است و مطمئن هستم وقتی کارگردانی برای کارش از من دعوت می‌کند، دوست دارد با فضای کارهای قبلی‌اش آشنا باشم، چون زودتر می‌توانیم به نتیجه مشترک برسیم.

اما معمولا بازیگران این کار را انجام نمی‌دهند و علاقه‌ای ندارند به این شناخت برسند.

متاسفانه برخی اهالی سینما غرض‌ورز هستند و چشم دیدن همدیگر را ندارند. خانم و آقا هم فرقی ندارد. نمی‌دانم چرا برخی چشم ندارند موفقیت همکارشان را ببینند. من وقتی با چنین صحنه‌هایی روبه‌رو می‌شوم، خیلی ناراحت می‌شوم. درواقع این مساله یکی از عواملی است که نمی‌توانیم کار یکدیگر را ببینیم.

من تا جایی که می‌توانم، سعی می‌کنم از این آدم‌‌ها دوری کنم، چون این افراد حالم را بد می‌کنند. دلم می‌خواهد همیشه حالم خوب باشد. به نظرم این آدم‌ها جز این‌که حالت را خراب کنند، کار دیگری انجام نمی‌دهند.   

نیما شاهرخ شاهی/چطور به این نگاه رسیدید و آن را در خودتان رشد دادید؟

نیما شاهرخ شاهی: نمی‌دانم! اما یک چیز را خیلی خوب می‌دانم. خدا من را از نقطه صفر به این مقطع رساند و بشدت مدیون او هستم. معتقدم در سپاسگزاری از خدا باید سعی کنم نگاهم را عمیق کنم و بتوانم پیشرفت و موفقیت دیگر دوستانم را ببینم.

وقتی می‌بینم آدمی که زحمت می‌کشد، کارش دیده می‌شود و حقش را می‌گیرد، خیلی خوشحال می‌شوم، چون همه ما برای کارمان سال‌ها تلاش می‌کنیم. من سال ۱۳۸۰ وارد سینما شدم، سال ۱۳۸۲ مقابل دوربین رفتم و سال ۱۳۸۴ اکران شد. یعنی عملا چهار سال زحمت کشیدم و سال ۱۳۸۵ هم در فیلم پارک‌وی بازی کردم. در طول این سال‌ها خیلی زحمت کشیدم.

به نظرم اگر کسی کمبود نداشته باشد، برای همه خوبی می‌خواهد. به همین دلیل می‌دانم خدا هر چه برای من می‌خواهد خیر و حق است. از این رو به جای این‌که حسدورزی کنم خدا را برای همه موفقیت‌هایم شکر می‌کنم و از دیدن موفقیت‌های دیگران هم خوشحال می‌شوم. خوشبختانه چون این نگاه را دارم، همیشه پیشنهادهای خوب کاری هم به من می‌شود.

شما در طول این سال‌ها با کارگردانان مختلف کار کردید که هر کدام از آنها سلیقه خودشان را دارند. ممکن است برخی از آنها خیلی خوب به پیشنهادهای بازیگران توجه کنند و برخی دیگر فقط خودشان را مولف کارشان بدانند. شما در این موارد چقدر انعطاف‌پذیر هستید؟

نیما شاهرخ شاهی: کار هنر تعامل دو طرفه است. متاسفانه برخی کارگردانان پیشنهادپذیر نیستند و این اشتباه است. کارگردانی موفق است که به نظرات همه گوش بدهد و این به نفع خود او هم هست که همه نظراتشان را بگویند و او بهترین نظر را انتخاب کند، ولی اگر کارگردان بگوید که هر چه او می‌گوید درست است و نظر بقیه را قبول نداشته باشد به ضرر خودش رفتار کرده است.

البته باید بگویم برخی مواقع کارگردان به حدی کارش درست است که بازیگر باید خودش را به او بسپارد، مثل فریدون جیرانی که من در فیلم پارک‌وی خودم را به او سپردم و هیچ نظری نمی‌دادم و تمام ایده‌ها برای او بود.

نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی: سعی می‌کنم کاری را انتخاب کنم که کارگردانش را می‌شناسم. دوست دارم در کاری حضور پیدا کنم که حالم را خوب کند و دستمزدم را بموقع پرداخت کنند. وقتی ما در یک فیلم یا یک سریال بازی می‌کنیم مثل یک خانواده دور هم جمع می‌شویم بهتر است حالمان خوب باشد و با این حال هر روز سر کار برویم، نه این‌که وقتی کار تعطیل می‌شود، خوشحال شویم.   

سریال نیما شاهرخ شاهی 

بیمار استاندارد مهرداد سعید آقاخانی 1394-1395

معراجی ها اشکان مسعود ده نمکی 1393

میلیاردر (فصل دوم) تیرداد علی رضا امینی 1391

میلیاردر (فصل اول) تیرداد علی رضا امینی 1391

مرد نقره ای دانیال کاظم معصومی 1390

دختران حوا کامران حسین سهیلی زاده 1390

موج و صخره پیام مجید صالحی 1389-1390

زیر آسمان شهر پیام مهران غفوریان 1389

ملکوت سامان محمدرضا آهنج 1389

فاصله ها ساسان حسین سهیلی زاده 1389

شمس العماره مهران (خواستگار لیلا) سامان مقدم 1388

فیلم تلویزیونی نیما شاهرخ شاهی 

سیاهچاله 1391

سه خط موازی محسن افشانی 1391

عطسه های نحس محمد خراط زاده 1391

شمال شهر جنوب شهر سعید عباسی 1391

سفر به سینما رجب کیوان صادقی 1391

الاکلنگ محسن منشی زاده 1390

برزخ علی توکل نیا 1389

... و اینک زندگی محسن ربیعی 1389

یکی از ما نیما نگار آذربایجانی 1389

رفیق فابریک علیرضا نجف زاده 1389

بند آخر علیرضا امینی 1387

نقطه سر خط شروین میثم کزازی 1387

فیلم سینمایی نیما شاهرخ شاهی

قرار بعدی همانجا محسن توکلی 1392

سگ های پوشالی رضا توکلی 1392

آقای الف علی عطشانی 1391

تلفن همراه رئیس جمهور علی عطشانی 1390

خودزنی احمد کاوری 1390

گیرنده مهرداد غفارزاده 1390

شبکه ایرج قادری 1390

اخراجی ها 3 نورالدین محبی مسعود ده نمکی 1389

آخرین سرقت داوود پدرام علیزاده 1389

پایان نامه حامد کلاهداری 1389

آینه های روبرو نگار آذربایجانی 1389

بی انتها امیرحسین جهددوست 1389

نفرین علی توکل نیا 1389

دموکراسی تو روز روشن آندره علی عطشانی 1388

ناسپاس آشل حسن هدایت 1388

لج و لج بازی نریمان مهدی برقعی 1388

کیش و مات کامران جمشید حیدری 1387

مجنون لیلی محمود قاسم جعفری 1386

دایره زنگی خسرو عبدالله زاده پریسا بخت آور 1386

پارک وی کوهیار هدایت فریدون جیرانی 1385

مکس امیرعلی سامان مقدم 1382

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
آخرین اخبار