کد خبر : 3494 / /
/

حمید صفت اعدام می شود؟/حکم صادر شد!

حکم قصاص حمید صفت در دیوان عالی کشور نقض شد. این درحالی است که وی در زندان بسر می‌برد.

حمید صفت اعدام می شود؟/حکم صادر شد!

حکم قصاص حمیدصفت⁩ در دیوان عالی کشور ⁧ نقض⁩ شد.حمید صفت متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ است.حمید صفت به قتل ناپدری اش محکوم است. حمید صفت طرفداران زیادی در بین جوانان دارد. اخبار حمید صفت را با ما دنبال کنید.

حمید صفت خواننده رپ به اتهام قتل ناپدری‌اش به قصاص محکوم شده است. حالا شمارش معکوس برای حضور این خواننده پای چوبه دار آغاز می‌شود. شب گذشته صفحه شخصی منتسب به وی  نسبت به حکم اعدام واکنش نشان داد.

استوری های حمید صفت در واکنش به انتشار صدور حکم اعدامش را در تصاویر زیر مشاهده می کنید:

قتل عمد حمید صفت

حمید صفت

 بیست و چهارم مرداد ماه سال ۹۶ مرد ۶۶ ساله به نام هوشنگ به بیمارستان منتقل شد و سه روز بعد جان سپرد. حمید صفت ،خواننده رپ که پدرخوانده اش را به بیمارستان منتقل کرده بود به اتهام قتل عمدی بازداشت شد اما ادعا کرد در دعوا با ناپدری اش ضربه ای به سر او نزده است.

وی در تشریح جزییات درگیری گفت: آن روز با ناپدری ام درگیر شدم و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم .همان موقع همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه مان آمدند و دعوا تمام شد. من همراه مادرم خانه را ترک کردیم و یک ساعت بعد وقتی به خانه برگشتیم با ناپدری ام روبه رو شدیم که بیهوش بود. ما او را به بیمارستان رساندیم اما او جان سپرد.

کارشناسان پزشکی قانونی در تحقیقات اولیه علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام کردند.

حمید صفت

اما رپر معروف منکر قتل عمدی شد و گفت: من ضربه ای به سر هوشنگ نزدم و اصلاً قصد کشتن او را نداشتم. فقط می‌خواستم او را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وشتم قرار ندهد. احتمال می‌دهم سر هوشنگ حین کشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل برخورد کرده باشد، چون هوشنگ تقلا می‌کرد که مادرم را کنار بزند و با من درگیر شود.

با اعتراض اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی پرونده چندین بار به کمیسیون‌ پزشکی قانونی فرستاده شد. وقتی کارشناسان اعلام کردند اقدام حمیدصفت درصدی از علت مرگ ناپدری اش است و عامل اصلی مرگ نبوده وی با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

 

ماجرای قتل ناپدری حمید صفت رپر معروف

سپس سهیل یکی از فرزندان قربانی در جایگاه ویژه قرار گرفت و گفت :من از حمید به اتهام مباشرت در قتل پدرم و از مادرش به اتهام معاونت در قتل شکایت دارم.

قاضی گفت: مادر حمید از این اتهام تبرئه شده است که سهیل گفت : پدرم۱۰ سال با حمید و مادرش زندگی می کرد. حمید از بیماری پدرم مطلع بود و به همین خاطر برای او درخواست قصاص دارم.

قاضی گفت :یکی از برادرانت به نام توماس که در خارج از کشور است درخواستی را مطرح نکرده است .او احتمالاً به قوانین حقوقی ایران آگاهی ندارد.آیا حاضرید سهم دیه او را بدهید که سهیل گفت :بله حاضرم دیه را بپردازم تا حمید قصاص شود.

سپس وکیل اولیای دم روبروی قضات ایستاد و به چند نکته اشاره کرد. وی گفت :گفت متهم در جلسات کمیسیون پزشکی قانونی چند پزشک را همراه خود آورده بود که ما به این موضوع اعتراض داریم .متهم مدعی بود هوشنگ سه قرص انعقاد خون مصرف کرده .در صورتی که بیمارستان تایید کرده است او دو قرص استفاده می‌کرده .از طرفی حمید ۱۷بار در پرونده اقرار کرده متهم را کتک زده و این موضوع می‌تواند موجب تسریع در علت خونریزی و علت تشدید بیماری متوفی باشد .متهم شروع کننده دعوا بوده و بنا به بند پ ماده ۲۹۰متهم به قتل عمد است .او ورزشکار بوده و ضربات متعدد و سنگینی به سر قربانی زده و همین موضوع باعث مرگ وی شده است .

سپس متهم در جایگاه دفاع ایستاد و گفت: قبل از هر چیز طلب عفو و بخشش دارم .من خصوصا از سهیل که در دادگاه حاضر است عذرخواهی می‌کنم.

سپس گفت :من اتهام قتل را قبول ندارم .گفته شده من با دست ضرباتی به هوشنگ زده ام .اما ضرباتی که به او وارد کردم ضربه ای کشنده نبود. من فقط او را هل دادم .وقتی مرا بازداشت کردند و به دادسرا بردند ، مادرم به آنجا احضار شد. چون نمیخواستم مادرم به دادسرا بیاید به دروغ گفتم ضربه‌هایی به مقتول زدم اما ضربه ها سنگین نبود که منجر به مرگ شود.

 

 

 

 

 

پرونده حمید صفت در دادسرای جنایی

شکایت اولیای دم هوشنگ که شامل ۲ پسر و یک دختر او هستند باعث دستگیری حمید شد. او که خواننده رپ بود و تا آن زمان چندان معروف نبود پس از دستگیری نامش سر زبان‌ها افتاد. او در دادسرا به درگیری با پدرخوانده‌اش اعتراف کرد، اما گفت قصد کشتن او را نداشته است. او گفت: روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به صورتش زدم. همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. من و مادرم از خانه خارج شدیم، اما گویا ۲ساعت بعد ناپدری‌ام دچار حالت تهوع و به بیمارستان منتقل شد و پس از ۳ روز جان باخت.

حمید صفت

حمید صفت/علت فوت مقتول چه بود؟

در جریان تحقیقات درباره این حادثه، ابتدا پزشکی قانونی علت فوت متوفی را اصابت جسم سخت به سرش و خونریزی اعلام کرد، اما در ادامه با اعتراض متهم پرونده به کمیسیون پزشکی رفت. چندین مرتبه کمیسیون پزشکی با حضور متخصصان تشکیل شد تا اینکه کمیسیون ۹ نفره اعلام کرد که علت مرگ مقتول، ضربه به سر بوده، اما این ضربه نوعا کشنده نبوده و احتمالا دارو‌هایی که قربانی به‌دلیل بیماری‌هایش مصرف می‌کرده نیز در مرگ او نقش داشته است. این نظریه باعث شد تا متهم بتواند با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. اما آزادی حمید پایان کار نبود چرا که اولیای دم به این حکم اعتراض کردند و پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره فرستاده شد. این بار، اما اعضای کمیسیون اعلام کردند علاوه بر جراحات روز حادثه بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشار خون و بیماری قلبی نیز در مرگ او مؤثر بوده است. در این شرایط بود که پرونده حمید با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست با اتهام مباشرت در قتل عمدی به دادگاه فرستاده شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.