کد خبر : 611 / /
/

علائم کروناویروس/نابودی کرونا با این فلز عجیب!

طبق تحقیقات جدید که توسط محققان انجام شده, فلز "مس" در چند ساعت ویروس کرونا را از بین می‌برد!

علائم کروناویروس/نابودی کرونا با این فلز عجیب!

علائم کروناویروس در مردم متفاوت است. علائم کروناویروس درایران شامل سرفه خشک، گلودرد، اختلالات بویایی و چشایی، کوفتگی بدن، درد عضلات و تنگی نفس است. علائم کروناویروس با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا اشتباه گرفته می‌شود.  علائم کروناویروس نظیر ورم، جوش یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا و از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم را شامل می‌شود. اخبار مربوط به کروناویروس را در این بخش مشاهده می‌کنید 

علائم کروناویروس 

طبق گفته یک دانشمند انگلیسی، دستگیره‌های درب‌های خانه و مکان‌های دیگر باید از جنس "مس" باشند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

 تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند روی پلاستیک و فولاد 3 روز باقی بماند و باعث انتقال ویروس کرونا شود اما مس به دلیل خاصیت ضدباکتریایی خود در طی 4 ساعت ویروس را از بین می‌برد.

افراد با لمس دستگیره‌های پلاستیکی و فولادی باعث انتقال ویروس می‌شوند اما در دستگیره‌های مسی، ویروس بعد از مدتی از بین می‌برد.

علائم کروناویروس "ویلیام کیویل", میکروبیولوژیست ارشد دانشگاه"ساوتهمپتون" گفت: «انگلیس وقتی به دنبال استفاده از مس در مناطق عمومی بود از بسیاری از کشورها عقب ماند؛ دستگیره درب‌ها، چرخ دستی‌های خرید، نرده‌های مخصوص حمل و نقل عمومی و حتی تجهیزات بدنسازی باید با این فلز مس پوشانده شوند.»

علائم کروناویروس و نابودی ویروس کرونا با این فلز

طبق گفته محققان, هنگامی که ویروس کرونا روی فلز مس فرود می‌آید, یون‌های این فلز به غشای لیپید ویروس حمله کرده و DNA این ویروس را از بین می‌برند.

"پروفسور کیویل" که بیش از دو دهه است در حال مطالعه در مورد اثرات ضدمیکروبی مس است، گفت: صفحه‌های نمایش در رستوران‌ها و دستگاه‌های نقدی نیز می‌توانند از از فلز مس برای عدم انتشار ویروس کرونا استفاده کنند.

پیشتر نیز یک مطالعه در آمریکا نشان داد، تختخواب‌های بیمارستانی در آمریکا که از جنس مس بودند به طور متوسط 95 درصد کمتر از دیگر تخت خواب‌ها عفونت‌ها را در خود جای داده بودند!

محققان دانشگاه علوم پزشکی در کارولینای جنوبی در آن زمان نوشتند که تختخواب‌های مسی می‌توانند به پزشکان در کنترل و عدم پخش عفونت‌های ویروسی کمک کنند.

علائم کروناویروس را بشناسید!

شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه، اظهار کرد: در شرایط فعلی با استرس و تنش بسیار زیادی رو به رو هستیم که می‌تواند بدن را در شرایط نامناسب قرار دهد. با شیوع ویروس کرونا تحریک‌های اعصاب و روان و میزان استرس بدن بیشتر شده است. در واقع استرس و اضطراب از عواملی هستند که می‌توانند قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش دهند.

او در ادامه افزود: لازم است که از هر نوع استرس و شرایط اضطراب دوری کرده و یا تکنیک‌های مدیریت استرس را در خود تقویت کنیم. تغدیه مناسب، تمرین‌های فکری و ورزش روزانه به کاهش میزان استرس بدن کمک می‌کنند. همچنین برخی ترکیبات گیاهی هستند که می‌توان با مصرف آن‌ها به حس آرامش رسید. در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف دمنوش‌ها افراط نکنید، زیرا زیاده روی در مصرف آن‌ها بر روی کبد اثر منفی خواهد داشت.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.