کد خبر : 419 / /
/

قیمت سکه/قیمت ربع سکه/قیمت سکه پارسیان

قیمه سکه امروز چقدر شد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تعطیلات پیش روی بازار و پایین آمدن میزان تقاضا، معتقد است که احتمالا قیمت طلا و سکه تا پایان مرداد اندکی ارزان شود.

قیمه سکه امروز چقدر شد؟

  در جریان معاملات بازار طلای تهران،قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۷۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون تومان رسیده است.امروز احتمال رشد قیمت سکه  تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.قیمت سکه تاثیر زیادی از قیمت ارز می گیرد .  قیمت سکه را می شود با توجه به محرکه های بازار مورد پیش بینی قرار داد . اخبار قیمت سکه را با ما دنبال کنید.

ابراهیم محمدولی با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه و عوامل موثر بر آن اظهار کرد: اونس جهانی بعد از سقوط ۹۰دلاری در اولین روز کاری بازار‌های جهانی، مجددا با افزایش همراه شد و تا امروز به ۱۷۸۰دلار رسیده و در کنار این عامل، روند دلار هم طی چند هفته گذشته صعودی بوده و باعث شده قیمت طلا و سکه پس از چند ماه ثبات گران شود.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: به این ترتیب قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در مقایسه با آخرین معاملات حدود ۱۰هزار و سکه امامی ۱۵۰هزار تومان افزایش یافته که البته در کنار عوامل گفته شده، از هفته پیش تقاضا برای سکه اندکی بالا رفته و این موضوع هم رشد قیمت آن را تشدید کرده است.

وی با اشاره به تعطیلات پیش‌رو اظهار کرد: از روز دوشنبه بازار طلا به مدت یک هفته به مناسبت ایام سوگواری محرم تعطیل خواهد بود و به نظر می‌رسد این تعطیلی منجر به کاهش تقاضا و پایین آمدن قیمت طلا و سکه طی روز‌های آینده شود.

محمدولی به آغاز به کار دولت جدید هم اشاره کرد و افزود: بازار طلا حدود دو سالی می‌شود که دچار رکود شده و این وضعیت با تعطیلات پی‌در‌پی امسال تشدید شده؛ لذا از رییس‌جمهور جدید و کابینه وی خواستاریم که با بازگرداندن آرامش به بازار ارز باعث جلب اعتماد مردم و رونق بازار طلا شوند.

این فعال بازار طلا در پایان به تشریح قیمت‌ها پرداخت و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۷۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون تومان رسیده است.

محمدولی ادامه داد: نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین در بازار امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۸۳۸هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۱۷هزار تومان افزایش یافت.

خوش بینی قیمت سکه به صعود دلار

قیمت سکه

برگشت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان موجب شده است که معامله گران سکه به روند اسکناس آمریکایی امیدوار شوند.

صعود قیمت سکه در کانال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی موجب شد که انتظارات کاهشی در این بازار کاهش پیدا کند به گفته فعالان، هفته گذشته قیمت فلز گران بهای داخلی در مقطعی به کانال ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رفت و این موضوع موجب شد که برخی از معامله گران از احتمال افت قیمت سکه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سخن بگویند.

با این حال، در روزهای خلوت و تعطیل بازار، معامله گران توانستند قیمت سکه را تا نزدیک محدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا ببرند. این اتفاق امیدواری سکه بازان برای افزایش قیمت را بیشتر کرد.

البته بهای اونس طلا در انتهای هفته بازارهای جهانی افزایشی خاصی را تجربه نکرد و ممکن است از این جهت قیمت سکه تحریک نشود. با این حال، شماری از سکه بازان به روند قیمت دلار خوشبین هستند.

برگشت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان موجب شده است که معامله گران سکه به روند اسکناس آمریکایی امیدوار شوند. به طور قطع برگشت دلار به زیر محدوده ۲۴ هزار ۵۰۰ تومانی بار دیگر می تواند قدرت را به دست فروشندگان بازار سکه بیاندازد.

تاثیرگذاری قیمت دلار بر روی سکه به احتمال زیاد تا روز دوشنبه مشخص خواهد شد، چرا که بازارها در ۲ روز ابتدایی هفته تعطیل هستند و احتمال زیاد نوسانات قیمتی براساس معاملات اندکی شکل خواهد گرفت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.