کد خبر : 2178 / /
/

قیمت بیت کوین سقوط کرد+جزئیات بیشتر را بخوانید

اسکایت مینرد، مدیرارشد شرکت گوگنهایم، می‌گوید نرخ بیت کوین می‌تواند تا ۶۰۰،۰۰۰ دلار هم پیش برود؛ اما قبل از آن ممکن است تا ۲۰،۰۰۰ دلار سقوط کند.

 قیمت بیت کوین سقوط کرد+جزئیات بیشتر را بخوانید

بیت‌کوین یک رمز ارز و نظام پرداخت جهانی است.بیت کوین را از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری به عنوان پول قانونی به رسمیت نمی شناسد.بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است. بیت‌کوین از نظر ارزش بازار بزرگ‌ترین ارز مجازی در جهان به شمار می رود. آخرین اخبار مربوط به بیت کوین را در سایت خبرآزاد دنبال کنید.

اسکات مینِرد (Scott Minerd)، مدیر ارشد اطلاعات شرکت گوگنهایم پارتنرز (Guggenheim Partners) معتقد است که نرخ بیت کوین در طولانی‌مدت صعودی خواهد بود؛ اما پیش از آن ممکن است حتی تا ۲۰،۰۰۰ دلار هم سقوط کند. به‌عقیده مینرد، اصلاح قیمتی که در روز یکشنبه شاهد آن بودیم ممکن است شروعی برای اصلاحات شدیدتر باشد و حتی ممکن است نرخ این ارز دیجیتال را تا ۲۰،۰۰۰ دلار هم کاهش دهد؛ اما نرخ بیت کوین در نهایت و در بلندمدت صعودی خواهد بود. مینرد معتقد است که نرخ بیت کوین در سال‌های پیش‌رو، می‌تواند تا ۶۰۰،۰۰۰ دلار نیز بالا رود.

نوسانات قیمت بیت کوین 

قیمت بیت کوین پس از ثبت رکورد تاریخی ۶۵،۰۰۰ دلار، دچار اصلاح شده است. کاهش نرخ بیت کوین در طول هفته جاری شدت گرفت و در عرض چند ساعت، نرخ این ارز دیجیتال به ۵۱،۵۰۰ دلار (یعنی کمترین نرخ در سه هفته گذشته) رسید.

با این حال که نرخ بیت کوین از آن زمان کمی بیشتر شده، اما هنوز نتوانسته به ۶۰،۰۰۰ دلار برسد. اسکات مینرد در مصاحبه‌ اخیر خود با CNBC به اصلاح نرخ بیت کوین اشاره کرد و گفت:

قیمت بیت کوین در مدت‌زمانی کوتاه، افزایش چشمگیری را تجربه کرد و به‌نوعی دچار حباب شد. حال باید منتظر اصلاح شدید در نرخ این ارز دیجیتال باشیم.

بیت کوین مینرد از این هم فراتر رفت و گفت که نرخ بیت کوین با بیش از ۵۰ درصد اصلاح، به رکورد خود در سال ۲۰۱۷، یعنی ۲۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید. وی افزود که با این حال که چنین اصلاح قیمتی می‌تواند در کوتاه‌مدت به ضرر بیت کوین تمام شود، اما این «بخشی از فرآیند پیشرفت بیت کوین و رسیدن آن به بازار صعودی نهایی» است.

فعال مطرح: نرخ بیت کوین ممکن است قبل از رسیدن به ۶۰۰،۰۰۰ دلار تا ۲۰،۰۰۰ سقوط کند

بیت کوین/اسکات مینرد، مدیر ارشد اطلاعات شرکت گوگنهایم پارتنرز

البته لازم به ذکر است که مینرد پیش‌تر هم پیش‌بینی‌هایی را مبنی بر کاهش نرخ بیت کوین ارائه کرده بود. به‌عنوان مثال در ماه ژوئیه و پس از این که بیت کوین رکورد ۴۲،۰۰۰ دلار را ثبت کرد، مینرد باز هم به نرخ ۲۰،۰۰۰ دلار اشاره کرد و گفت که نرخ بیت کوین به ۲۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید. او حتی معتقد بود که نرخ بیت کوین تا پایان سال از ۴۰،۰۰۰ دلار فراتر نمی‌رود؛ اما کمتر از یک ماه بعد، خلاف آن ثابت شد.

جدا از پیش‌بینی‌هایی که مینرد در خصوص عملکرد بیت کوین در کوتاه‌مدت دارد، او و تیم گوگنهایم پارتنرز بازار طولانی‌مدت بیت کوین را صعودی تلقی می‌کنند. مینرد در اظهارنظرهایی تعجب‌انگیز، نرخ هدف بیت کوین را ۴۰۰،۰۰۰ دلار یا حتی ۶۰۰،۰۰۰ دلار پیش‌بینی کرده است.

اگر نرخ هر واحد بیت کوین به ۶۰۰،۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند، ارزش کل بازار این ارز دیجیتال به ۱۱ تریلیون دلار می‌رسد؛ یعنی چیزی بیش از ۵ برابر شرکت اپل که درحال‌حاضر پرارزش‌ترین شرکت جهان است. جالب است بدانید که ارزش کل بازار طلا نیز چیزی حدود ۱۱ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. بنابراین این اتفاق می‌تواند ارزش بازار بیت کوین را با ارزش بازار طلا برابر کند.

منبع: ارز دیجیتال

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.