کد خبر : 48591 / /
/

لوله گاز و پروفیل چی چست؟

شرکت لوله و پروفیل ارومیه یکی از شرکت‌های نام دار در ایران هستند که در جهت تامین مصارف داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. در واقع یکی از محصولات پر فروش این مجموعه تولیدی، لوله گاز و پروفیل چی چست است که تمامی محصولات نام برده با بالاترین کیفیت به تولید می‌رسند. در ادامه این مقاله سایت آریا فولاد با ما همراه باشید تا به معرفی شرکت لوله و پروفیل ارومیه بپردازیم.

 

همچنین اگر قصد خرید لوله گاز و پروفیل، لوله گالوانیزه، لوله مانیسمان، لوله صنعتی و سایر محصولات دیگر را دارید، از طریق فروشگاه اینترنتی آریا فولاد نیز می‌توانید بدون واسطه و مستقیم اقدام به خرید از درب کارخانه نمائید.

معرفی محصول پر فروش بازار: لوله گاز چی چست

لوله گاز چی چست یکی از محصولات تولید شده در گروه فولادی ارومیه است که مطابق با استاندارد‌های جهانی به تولید رسیده اند و با نازل ترین قیمت نیز در بازار به فروش می‌رسند. در واقع استاندارد انواع لوله گازی مشخص کننده ظرفیت تحمل و کشش محصولات در شرایط گوناگون است. عمدتا لوله گاز چی چست از جنس گالوانیزه هستند و با پوششی از فلز روی نیز به تولید می‌رسند و طول عمر بالایی در برابر رطوبت و دما خواهند داشت. همچنین این لوله گازی به دلیل داشتن ویژگی‌های ساختاری استاندارد، دارای استحکامی بی نظیر هستند و رسوبات را از خود عبور می‌دهند.

خرید لوله گازی چی چست برای استفاده در صنایع مختلف اهمیت زیادی داشته و برای انتقال گاز انتخاب درستی هستند. اما در نظر داشته باشید که انواع لوله گالوانیزه با سایز‌های مختلفی به تولید می‌رسند و با توجه به ضخامت و نوعی که دارند مناسب برای استفاده در مکان‌های تعریف شده ای خواهند بود.

انواع لوله گازی چی چست را در ادامه به شما معرفی کرده ایم:

لوله گازی توکار

لوله گازی توکار مناسب استفاده در قسمت‌های در معرض آسیب و فشار هستند. معمولا عمده مصارف لوله گازی توکار استفاده در پروژه‌های وسیع است که در برابر خوردگی، فرسودگی، ضربات ناگهانی و سایر عوامل دیگر استحکام خود را حفظ می‌کنند و حتی می‌توان از این محصول جهت انتقال گاز از شهری به شهر دیگر استفاده نمود. همچنین این نوع لوله‌ها به دلیل داشتن ضخامت بیشتر از لوله‌های معمولی، قادر به تحمل فشارهای بالاتری هستند و می‌توانند برای انتقال گاز در فواصل دورتر مورد استفاده قرار گیرند. یکی دیگر از مزایای استفاده از لوله‌های گازی توکار این است که دارای عمر مفید بسیار بلندتری نسبت به لوله‌های معمولی هستند و نیاز به تعویض آنها کمتر است. این امر موجب صرفه‌جویی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود

لوله گازی روکار

لوله گازی روکار چی چست، برای استفاده‌های روکار اعم از راه اندازی انشعابات درون ساختمان، لوله کشی درون شهری و… مناسب هستند. در واقع این نوع لوله های گازی روکار آسیب پذیر تر هستند و نباید در مسافت‌های طولانی استفاده شوند. همچنین لازم است بدانید لوله‌های پلی اتیلن دارای استحکام کمتری نسبت به لوله‌های فولادی بوده و نباید در عمق زمین کار گذاشته شوند. طول مجاز این نوع لوله‌ها برای استفاده‌های روکار حداکثر ۵ متر می‌باشد. همچنین باید از اتصالات مخصوص برای اتصال این نوع لوله‌ها استفاده کرد. با توجه به آسیب‌پذیری بیشتر این لوله‌ها، نصب‌کننده باید از آسیب‌رساندن به آن‌ها جلوگیری کند.

لوله گاز چی چست

پروفیل چی چست

پروفیل‌ها از دسته مقاطع تو خالی هستند که در راستای بالا بردن استحکام سازه‌ها از این محصولات استفاده می‌کنند. در واقع هر یک از انواع پروفیل‌ها دارای اشکال مختلف، سایز و ضخامت‌های متغیر هستند که به دو دسته پروفیل صنعتی و ساختمانی نیز تقسیم می‌شوند. انواع پروفیل پر فروش در بازار عبارتند از: پروفیل سیاه و پروفیل گالوانیزه که از لحاظ قیمت و کاربرد تفاوت‌های زیادی دارند.

در ادامه انواع پروفیل یا قوطی را به شما معرفی خواهیم کرد:

پروفیل گالوانیزه

از این محصول جهت مقاوم سازی درب و پنجره استفاده می‌شود. در واقع قوطی گالوانیزه چی چست به این صورت است که از هرز شدن پیچ‌ها و افتادگی بازشو در جلوگیری می‌کند. همچنین در شرایط جوی ارتفاعات بالا استحکام خیلی خوبی دارند. قوطی گالوانیزه در واقع یک پوشش حفاظتی است که از فرایند الکترودپاشی روی فلزات به دست می‌آید. در این فرایند، یون‌های روی و آلومینیوم بر روی سطح فلز پاشیده می‌شوند تا لایه‌ای از آلیاژ آن‌ها ایجاد شود. این لایه مانع از خوردگی و زنگ‌زدگی فلز می‌گردد. قوطی گالوانیزه به دلیل داشتن این پوشش حفاظتی، در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت بالایی دارد. بنابراین برای حفاظت در و پنجره در مناطقی با شرایط آب و هوایی سخت مناسب است.

پروفیل ساختمانی

قوطی یا پروفیل ساختمانی نیز به سه دسته پروفیل سرد، گرم و مرکب تقسیم می‌شوند که با توجه به روند و نوع تولیدی که دارند، دارای قیمت‌هایی متغیر از هم خواهند بود.

  • پروفیل سرد: این محصولات با ورق‌های فولادی تولید می‌شوندپروفیل سرد یک نوع فلز است که به وسیله فرایند نورد سرد تولید می‌شود. این فرایند شامل فشرده کردن و شکل دادن فلز در دمای پایین است. پروفیل سرد معمولاً دارای خواص مکانیکی و استحکام بالا است و برای استفاده در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساخت و ساز و صنایع فلزی استفاده می‌شود.
  • پروفیل گرم: پروفیل گرم یک نوع فلز است که به وسیله فرایند نورد گرم تولید می‌شود. در این فرایند، فلز به دمای بالا (بیشتر از دمای نقطه ذوب) گرم شده و سپس شکل داده می‌شود. پروفیل‌های گرم معمولاً دارای خواص مکانیکی مناسب و انعطاف پذیری بالا هستند و برای استفاده در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، صنایع فلزی و خودروسازی استفاده می‌شوند. در کل پروفیل گرم که دارای استحکام بالاتری است و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف دارند.
  • پروفیل مرکب: این نوع قوطی با اتصال چند پروفیل سرد و گرم به تولید می‌رسد و با دو نوع پروفیل با و بسته نیز تولید و به فروش می‌رسند. همچنین خوب است بدانید ک پروفیل مرکب یا کامپوزیت، محصولی است که از ترکیب دو یا چند مواد مختلف با خواص متفاوت نیز میتواند تشکیل بشود. این مواد می‌توانند شامل فلزات، پلاستیک، شیشه، کربن و غیره باشند. پروفیل‌های مرکب معمولاً دارای وزن سبک، استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی و حرارت هستند و برای استفاده در صنایع هواپیما سازی، خودروسازی، ساخت و ساز و صنایع الکترونیکی استفاده می‌شوند.

منبع : https://ariafoolad.com/gas-pipe-and-profile-chi-chast/

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.