کد خبر : 14081 / /
/

پروفیل سبک، پرکاربردترین مقطع فولادی در صنعت

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که از ورق روغنی یا ورق نورد سرد تولید می شود به خاطر ویژگی های فوق العاده ای که دارد جزو مهمترین و پرکاربرد ترین محصولات فلزی در صنعت است. در صنایع خودرو سازی، ساخت وسایل خانگی، مبلمان و صندلی، دوچرخه، تولید اگزوز و کانتینر مورد استفاده قرار می گیرد. جزو مهمترین مصالح در ساختمان سازی به شمار می آیند و در مبلمان سازی نیز بسیار پرکاربرد است , به طور کل جزو پرکاربرد ترین محصولات فلزی در صنعت است. 

پروفیل سبک چیست؟ 

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی مقطع فولادی است که از ورق روغنی یا ورق نورد سرد تولید می شود و ضخامت آن بین 0.4 تا 1.5 میلی متر است. 

خصوصیات پروفیل سبک 

یکی از مهمترین دلایلی که  پروفیل سبک یا پروفیل مبلی به پرکاربرد تربن مقطع فولادی تبدیل شده است خاصیت شکل پذیری خوب آن است که تولید کنندگان محصولات مختلف با توجه به نیازشان می توانند از این مقاطع فولادی در شکل ها ی متفاوت در تولید محصولات استفاده کنند. در عین ظرافت بسیار مقاوم هستند به همین دلیل در ساخت مبلمان از این پروفیل ها استفاده می شود چرا که محصول تولیدی توان کافی برای تحمل وزن را دارد بدون آن که سنگین باشد و برای جا به جایی ایجاد مشکل کند. برای ساخت لوستر نیز گزینه ی مناسبی هستند چون شکل پذیر و مقاوم اند و وزن کمی دارند، . 

لوستر ساخته شده از پروفیل سبک

پروفیل مبلی یا پروفیل سبک در اندازه ها و وزن های مختلفی تولید می شود به همین جهت در ساخت طیف وسیع از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف کننده با توجه به نیاز خود می تواند پروفیل مناسب را تهیه کند. 

قیمت پروفیل سبک  یا پروفیل مبلی اصلی ترین دلیل محبوبیت آن است.  به طور کلی قیمت ورق روغنی که پروفیل مبلی یا پروفیل سبک از آن تولید می شود بیشتر از قیمت ورق سیاه است که پروفیل سیاه از آن تولید می شود، اما ضخامت ورق روغنی کمتر از ورق سیاه است به همین جهت در نهایت قیمت پروفیل سبک به ازای  هر شاخه  کمتر از پروفیل سنگین است.  قیمت پروفیل سبک و پروفیل سنگین بر اساس وزنشان محاسبه می شود اما به عوامل مختلفی مثل نرخ ارز و انرژی نیز بستگی دارد. آن دسته از پروفیل هایی که در ساخت آن ها از ورق وارداتی استفاده می شود به طور مستقیم تخت تاثیر نوسان قیمت ارز قرار دارند. 

ورق روغنی سطح براق و زیبایی دارد به همین دلیل پروفیل سبک یا پروفیل مبلی گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای ساخت محصولاتی است که در معرض دید هستند و زیبایی آن ها اهمیت دارد. علاوه بر آن این پروفیل ها سطحی مناسب برای رنگ کاری دارند.  دقت ابعادی خوب ورق روغنی باعث می شود پروفیل سبک برای ساخت محصولاتی که اندازه ی ابعاد آن ها دقت بالا نیاز دارد مناسب باشد.

ورق روغنی

سخن پایانی

پروفیل سبک ماده اولیه ساخت طیف وسیعی از محصولات در صنعت می باشد و این به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن مثل وزن کم، قیمت مناسب، مقاومت بالا است. یکی از مهمترین خصوصیات پروفیل سبک این است که در مقایسه با پروفیل سنگین دارای ظرافت بیشتری می باشد و فرم پذیری آن نیز فوق العاده است. پروفیل سبک یکی از پروفیل هایی می باشد که قابلیت آبکاری داشته و اندازه قطر و ضخامت آن نیز خیلی دقیق است. با توجه به خصوصیاتی که دارد در صنایع کشاورزی، خودروسازی و اسلحه سازی و همین طور تولید ریل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.