کد خبر : 44123 / /
/

معرفی انواع ورق و پروفیل فولادی در آهن 118

معرفی انواع ورق و پروفیل فولادی در آهن 118

 

 

 

ورق‌ ها و پروفیل‌های فولادی از جمله مواد ساختمانی حیاتی هستند که در ساخت و سازهای مختلف به کار می‌روند. در این مقاله، به بررسی انواع ورق‌ها و پروفیل‌های فولادی، عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری آن‌ها، و نکاتی که قبل از خرید باید در نظر گرفت، خواهیم پرداخت.

 

انواع ورق های فولادی

ورق ها تقریبا پرکاربرترین مقطع فولادی در صنایع مختلف به شمار می آیند. این محصولات به دلیل داشتن ویژگی های مثبت فراوان در صنایع حساس و بزرگ کاربرد دارد. در واقع خصوصیاتی چون مقاومت بالا، استحکام، در فلز آهن سبب شده است تا به تنهایی یا با ترکیبی از فلزات دیگر، بتواند سازه‌ها و ساختارهای قدرتمندی را ایجاد نماید. در نتیجه شاهد کاربرد بالای ورق های آهنی هم در صنایع مادر چون صنعت کشتی سازی و هم در صنایع خرد و متوسطی چون صنعت ساختمان و تانکرسازی هستیم. ورق های فولاد در واقع مقاطی هستند که بر پایه آلیاژ آهن به روش‌های نورد گرم و یا سرد تولید می‌شود. این محصول ترکیبی از فولاد، آلومینیوم، استیل و چند ماده خام دیگر می‌باشد. انواع مختلفی از ورق آهن در بازار وجود دارد که پرمصرف‌ترین آنها عبارتند از:

ورق روغنی

ورق روغنی از خاصیت کششی بالایی برخوردار هستند. و به روش نورد سرد و بدون استفاده از برش، تولید می‌شوند. ضخامت استاندارد برای این محصولات بین 0.30 تا 3 میلی‌متر است و عرض آنها نیز معمولا 100 تا 125 سانتی‌متر می‌باشد.

ورق‌های گالوانیزه

این محصول با پوششی از روی و رویکردن به آن‌ها با روش‌های خاص، از زنگ‌زدگی جلوگیری می‌کنند. این نوع ورق‌ها در فضاهای با تر و خیس معمولاً به کار می‌روند.

ورق سیاه

این نوع ورق، برخلاف ورق روغنی، با استفاده از روش نورد گرم تولید می‌شود و درصد کربن موجود در آلیاژ آن، عامل تعیین‌کننده میزان سختی در آن است. 

ورق رنگی

این ورق‌ها نیز همان ورق‌های گالوانیزه هستند که در کوره‌های مخصوص، با روکش رنگی به ضخامت 0.2 تا 0.7 پوشیده می‌شوند. برای هر کدام از رنگ‌های مورد استفاده در پروسه تولید این محصول، یک استاندارد بین‌المللی به نام رال رنگ وجود دارد.

ورق اسیدشویی شده

این محصولات پس از تولید با استفاده از اسید کلریدریک شسته می‌شوند تا از هرگونه چربی و ناخالصی عاری شوند. به همین خاطر سطح آنها نسبت به سایر ورق‌ها صیقلی‌تر و براق‌تر است.

ورق روغنی

انواع پروفیل‌های فولادی

پروفیل ساختمانی یک جزء پیش ساخته و استاندارد شده است که از آن ها به طور گسترده ای در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود. این محصولا فولادی به طور معمول از موادی مانند: آلومینیوم، فولاد، پلاستیک یا کامپوزیت تولید می‌شوند و به عنوان تکیه‌گاه سازه‌ای استفاده می‌شوند. در واقع این محصولات ثبات، دوام و زیبایی ساختار ساختمان را افزایش می‌دهند. استفاده از پروفیل‌های ساختمانی به ساده‌ سازی روند ساخت‌وساز، کاهش ضایعات و بهبود کیفیت کلی ساختمان تکمیل شده کمک می‌کند.

پروفیل‌های قوطی

پروفیل قوطی یکی از زیر مجموعه‌های پروفیل‌ها هستند که دارای سطح مقطعی مربع یا مستطیل می باشند. این مقاطع فولادی به منظور استفاده در کاربرد های گوناگون انواع متفاوتی در صنایع خاصی به کار می‌روند. از پروفیل قوطی در صنایع متفاوتی مانند ساختمان سازی، راه سازی و... استفاده می‌شود. یکی از پرکاربردترین مصارف این پروفیل‌ها، استفاده در ساخت در و پنجره‌های آهنی است.

پروفیل قوطی

پروفیل زد

پروفیل زد یک نوع پروفیل فولادی است که به شکل حرف "Z" طراحی شده است. این مقطع فولادی از دو قسمت عمودی و یک قسمت افقی تشکیل شده است که در نتیجه شکل کلی آن به شکل حرف Z مشابهت دارد. این محصول به دلیل ساختار خاص خود در برخی کاربردهای مهم به کار می‌روند. یکی از کاربردهای اصلی پروفیل‌های زد، در ساخت و سازهای فلزی و بتنی است. پروفیل‌های زد در ساخت انواع سازه‌ها از جمله ساختمان‌ها، پل‌ها، تله‌کابین‌ها و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند به عنوان ستون‌ها، تیرها یا قاب‌های سازه‌ها عمل کنند تا استحکام و پایداری سازه‌ها را بهبود دهند. این مقاطع فولادی به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت تحمل بارهای سنگین، در صنعت ساختمان‌سازی و عمران از اهمیت بالایی برخوردارند و به عنوان انتخابی مناسب برای سازه‌هایی با نیازهای مکانیکی و استحکامی ویژه محسوب می‌شوند.

عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری ورق و پروفیل های فولادی

جنس و کیفیت فولاد

جنس و کیفیت فولاد به کار رفته مستقیماً بر قیمت پروفیل، ورق و هر نوع محصول فولادی دیگری تاثیر می‌گذارد. فولادهای با کیفیت بالاتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.

ابعاد و ضخامت

قیمت ورق ها براساس ضخامتی که دارند تعیین می شود.همچنین پروفیل‌ها با ابعاد و ضخامت‌های بزرگتر معمولاً قیمت بالاتری دارند. پیش از اقدام به خرید هر محصولی لازم است استانداردهای مربوط به آن را بررسی کنید تا از کیفیت و مشخصات آن اطمینان حاصل شود. در صورت عدم آشنایی کافی با انواع فولاد و استفاده‌های آن، بهتر است از متخصصین در این زمینه مشاوره بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید. کارشناسان مجرب تیم آهن 118 همواره با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما هستند تا در انتخاب بهترین محصول شما را یاری کنند. برای ارتباط با این مجموعه می توانید با شماره تلفن 37924-021 تماس بگیرید. و یا به وب سایت  https://ahan118.com/  مراجعه فرمایید.

پروفیل

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.