کد خبر : 3546 / /
/

واکنش تلخ شاهین صمدپور برای قتل بابک خرمدین/انگیزه قاتل همه را شوکه کرد!+فیلم لو رفته

تلخی خبر وقتی بیشتر شد که قاتلان اعتراف کردند. حالا باید منتظر جزئیات بیشتر بود تا قضاوت درستی هم کرد اما همین اندازه صحت خبر هم هولناک است. پدر بابک، بابک را به قتل رساند.

واکنش تلخ شاهین صمدپور برای قتل بابک خرمدین/انگیزه قاتل همه را شوکه کرد!+فیلم لو رفته

بابک خرمدین به طرز وحشتناکی به قتل رسید.پدر بابک خرمدین از قتل پسرش سجده شکر را به جای آورد. بابک خرمدین در دانشگاه کرج تدریس می کرد و دانشجویان زیادی داشت. پدر بابک خرمدین به قتل پسر و دختر و دامادش اعتراف کرده است. اخبار مربوط به خانواده بابک خرمدین را با ما دنبال کنید.

پدر بابک خرمدین در بازجویی‌ها می‌گوید دامادش مشکل اخلاقی داشت آرزو خرمدین دخترش فاسد شده بود و بابک خرمدین هم مشکلات جنسی داشت اما در سوی دیگر دوستان صمیمی آرزو خرمدین و بابک خرمدین باور نمی‌کنند آنها فاسد بوده باشند چرا که آرزو خرمدین قبل از به قتل رسیدن فاش کرده بود پدرش مشکلات اخلاقی دارد و به او هم رحم نکرده است!

تراژدی باورنکردنی قتل خانواده بابک خرمدین

Your browser doesn't support video.
Please download the file: video/mp4 video/webm

"باورم نمی‌شود، هنوز نمی‌توانم باور کنم که مادرش و پدرش، آرزو را کشته باشند و مثله کرده باشند. فکر می‌کردیم رفته است استانبول، یعنی پدرش اینگونه گفت. مدتی از آرزو خبر نداشتیم، ناگهان دیگر نه تلفن جواب می‌داد و نه به کافه‌ای که همیشه می‌رفتیم، می‌آمد. وقتی برای دیدارش به در خانه شان رفتیم، پدرش در را باز کرد و گفت "آرزو " به استانبول رفته است"

دوست چندین ساله آرزو خرمدین این سخنان را گفت و ادامه داد: " برایمان باور کردنی نبود که آرزو ازدواج کرده و به استانبول رفته باشد زیرا شرایط جسمی آرزو با توجه به بیماری ام اس شدیدی که داشت ذهنمان را به هر سویی برای نبودنش می‌کشید جز، ازدواج و مهاجرت به ترکیه و ساکن شدن در استانبول! فکر کردیم شاید بخاطر شرایط جسمی ناشی از بیماری ام اس، خانواده‌اش او را به آسایشگاهی برده‌اند حتی به آسایشگاه کهریزک نیز فکر کردیم ولی در دورترین نقطه ذهنمان هم فکر نمی‌کردیم که پدرش "آرزو" را کشته باشد.

دوست صمیمی آرزو خرمدین که هر دو ساکن شهرک اکباتان بودند و از کودکی با او همکلاسی و این دوستی تا زمانی که ناگهان آرزو ناپدید شد ادامه داشت در ادامه صحبت هایش گفت: " نه در دوره مدرسه، وقتی بزرگتر شدیم، یک روز ؛ مقابلم نشست و گفت: "می خواهم رازی به تو بگویم که اگر نگویم، نگفتنش خفه ام می‌کند" و گفت: " کودک که بودم، هشت ساله، پدرم...." به مادرم گفتم. مادر گفت" ساکت باش و هیچ چیزی به هیچ کسی نگو..." مادرم که از خانه خارج می‌شد، پدر و من که تنها می‌ماندیم..." آرزو در تمام سال‌های دوستی مان تنها سه بار این داستان را تعریف کرد و هر مرتبه می‌لرزید.

دوست آرزو در مورد اینکه آیا به خانه این خانواده هم رفت و آمد داشتند چنین گفت: " بله می‌رفتیم، پدرش و مادرش، زن و مرد آرامی بودند. تصورش هم سخت است که آن زن و مرد چنین جنایت هایی را مرتکب شده باشند. هر دفعه خانه شان می‌رفتیم از ما پذیرایی می‌کردند."

پدر آرزو چه رفتاری داشت، مهربان یا جدی؟ دوست آرزو خرمدین اینگونه پاسخ داد: " پدرش نظامی بود. رفتار مردان نظامی کمی جدی است. ولی مرد آرام در رفتار بود."

مادر آرزو چگونه رفتاری داشت؟ دوست آرزو خرمدین در پاسخ به این سوال گفت: " زنی آرام"

در مورد خصوصیت بابک خرمدین و برادر افشین هم گفت: " افشین شعر می‌گفت و روحیه خاص خودش را داشت. بابک پسر آرامی بود و بی‌آزار"

پدر آرزو مدعی شده که آرزو در صحنه قتل همسرش بوده و شاهد این جنایت بود. دوستش گفت: " امکان ندارد آرزو از این قتل خبر داشته باشد. هر دفعه در مورد ازدواجش از او سوال می‌کردیم و علت طلاقش می‌گفت "سازگار نبودیم" با تمام صمیمیتی که بین ما بود هیچ وقت پشت سر همسر سابقش حرف نزد. فقط می‌گفت سازگار نبودیم."

پدر آرزو خرمدین مدعی شده که دامادی که به قتل رسانده، رفتارهای غیراخلاقی داشته و گرایش‌های جنسی خاص و آرزو را هم آزار می‌داد. دوست صمیمی آرزو گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقاتی بین آرزو و چنین اختلافاتی بین او و همسرش نبود. نتوانستند با هم زندگی کنند و جدا شدند.

برادر و خواهر های بابک خرمدین مفقود شدند

محمد شهریاری در جمع خبرنگاران درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده قتل بابک خرمدین و اعترافات جدید پدر و مادر وی مبنی بر قتل دختر و دامادشان نیز اظهار کرد: پدر بابک، ۴ فرزند به نام‌های آرزو متولد ۵۱، بابک متولد ۵۳، افشین متولد ۵۴ و آذر متولد ۶۱ دارد.

آرزو در ابتدا ازدواج کرده، اما سال ۸۸ از همسرش جدا شده بود. سپس آرزو به عقد پسرعمه‌اش درآمده بود و از بیماری ام‌اس رنج می‌برد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران ادامه داد: پدر بابک مدعی شده که همسر آرزو به نام فرامرز مشکلات اخلاقی داشته و وی را به همان شیوه قتل بابک، در سال ۹۰ به قتل رسانده و جسدش را به خارج از خانه منتقل کرده و در سطل زباله انداخته است.  

وی تصریح کرد: پدر بابک مدعی است در ابتدا پس از قتل فرامرز،  خانواده وی اعلام فقدان کرده بودند و خودروی فرامرز نیز حوالی فرودگاه مهرآباد پیدا شده بود، اما باید بررسی شود تا مشخص شود که در آن زمان چه اتفاقاتی روی داده و آیا پرونده فقدان فرامرز پیگیری شده یا خیر.

شهریاری با بیان اینکه پدر بابک مدعی شده دخترش به ترکیه رفته، اما بررسی‌ها کذب بودن این اظهارات را نشان داد، گفت: پدر بابک به همراه همسرش مدعی هستند در سال ۹۷ آرزو را به دلیل مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و ارتباط با افراد غریبه به همان شیوه قتل بابک، به قتل رسانده‌اند.  

یافته های جدید از قتل بابک خرمدین

بابک خرمدینمعاون دادستان تهران، ادامه داد: ما در همان روز نخست بازداشت والدین بابک، این احتمال را می‌دادیم که آن‌ها مرتکب دو فقره قتل دیگر شده بودند و اطمینان داشتیم که دختر آن‌ها (آرزو) مفقود شده است. اکنون نیز باید تحقیقات بیشتری انجام شود که آیا فرد یا افراد دیگری از این خانواده مفقود شده‌اند یا خیر، اما به نظر نمی‌رسد فقدان سایر بستگان این خانواده مطرح باشد.

شهریاری با بیان اینکه پزشکی قانونی اعلام کرده متهمان این پرونده مخصوصا پدر بابک بیش از ۹۵ درصد از سلامت عقلی و روانی برخوردار هستند، گفت: به نظر می‌رسد پدر بابک در سلامتی کامل به سر می‌برد و جنون نداشته است هرچند باید معاینات مجدد انجام شود. پدر بابک جزئیات قتل‌ها و اسامی و مطالب دیگر را به خوبی بیان می‌کند و این می‌تواند دلیلی بر صحت روانی وی باشد.  

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با بیان اینکه خانواده بابک از سال ۱۳۴۰ در منطقه اکباتان سکونت داشتند، خاطرنشان کرد: تحقیقات برای یافتن سایر اجزای جسد بابک و همچنین جسد آرزو و فرامرز در جریان است و بررسی‌های بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد.  

این مقام قضائی با تأکید بر اینکه بیشتر متهمان مثله کردن اجساد را پس از قتل با انگیزه انتقال راحت به خارج از منزل انجام می‌دهند، گفت: پدر بابک بیشتر تفکرات ملی دارد تا مذهبی و حتی به خاطر همین تفکرات و تعلق خاطر به بابک خرمدین، نام خانوادگی خود را عوض کرده بود. همچنین عنوان می‌کند که حق داشته بابک را به خاطر فساد اخلاقی‌اش به قتل برساند و اعتقاد دارد که آدم باید پاک باشد.

شهریاری یادآوری شد: مادر بابک خرمدین نیز عنوان می‌کند که تحت فشار همسرش نبوده و از تمام ماجرا‌ها باخبر بوده است.به گفته این مقام قضائی، تحقیقات درباره این پرونده همچنان در جریان است.پدر و مادر"بابک خرمدین" به قتل دختر و دامادشان هم اعتراف کردند.

اظهارات جدید پلیس درباره جسد بابک خرمدین

بابک خرم‌دین کارگردان و مدرس سینما مردی که همه از او به‌عنوان مردی کم حرف وبی آزار یاد می‌کردند به دست پدر و مادر خود به شکلی فجیع و هولناکی کشته شد و والدین این کارگردان معروف به قتل فرزند خود اعتراف کردند.

فخرالدین جعفرزاده، رییس سابق دادسرای جنایی تهران و وکیل پایه یک دادگستری: در این پرونده چون اولیای دم خودشان در قتل نقش دارند، سمت اولیای دم بودن‌شان ضایع می‌شود و کنار می‌رود. 

مقتول فرزند و همسر ندارد پس اولیای دم درجه یک ندارد. پدر قاتل مشمول قانون ۶۱۲ قصاص نمی‌شود و ۳ تا ۱۰ سال حبس دارد، مادر اگر معاون باشد مشمول ماده ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی می‌شود و بیش از ۱۵ سال حبس خواهد داشت

حکم پدر و مادر بابک خرمدین صادر شد

بابک خرم‌دین کارگردان و مدرس سینما مردی که همه از او به‌عنوان مردی کم حرف وبی آزار یاد می‌کردند به دست پدر و مادر خود به شکلی فجیع و هولناکی کشته شد و والدین این کارگردان معروف به قتل فرزند خود اعتراف کردند.

فخرالدین جعفرزاده، رییس سابق دادسرای جنایی تهران و وکیل پایه یک دادگستری: در این پرونده چون اولیای دم خودشان در قتل نقش دارند، سمت اولیای دم بودن‌شان ضایع می‌شود و کنار می‌رود. 

مقتول فرزند و همسر ندارد پس اولیای دم درجه یک ندارد. پدر قاتل مشمول قانون ۶۱۲ قصاص نمی‌شود و ۳ تا ۱۰ سال حبس دارد، مادر اگر معاون باشد مشمول ماده ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی می‌شود و بیش از ۱۵ سال حبس خواهد داشت.

علت قتل بابک خرمدین چیست؟

 قتل بابک خرم دین کارگردان سینمای ایران به دست پدر و مادرش بود که هر دو توسط پلیس بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند و هنوز از انگیزه شان اطلاعاتی در دست نیست. تنها یافته های خبرنگار رکنا این است که جسد بابک خرم دین بعد از قتل در خانه شان برای از بین بردن آثار جرم توسط قاتلان که تاکنون گفته می شود پدر و مادرش هستند مثله شده و به سطل آشغال، در فاز ۳ اکباتان انتقال داده شده است.

اعترافات پدر بابک خرمدین

پدر بابک خرمدین کارگردان سینما در اعترافات خود گفت: پسرم مجرد بود ، به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح قتل - روز یکشنبه- او را با خوراندن مواد بیهوشی، بیهوش کردم سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش آن را تکه تکه کرده و در نزدیکترین سطل آشغال خیابانی انداختم.

قتل بابک خرمدین در اکباتان

بامداد روز ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ، جسد مثله شده یک مرد در سطل زباله‌ای در خیابان نفیسی، محله اکباتان کشف شد.

این جسد متعلق به بابک خرم دین بود که بعد از مرگ مثله شده بود.

ماموران کلانتری ۱۳۵ و تشخیص هویت و تجسس با حضور در محل کشف جسد و تشکیل پرونده در حال بررسی ابعاد این قتل هستند.

بیوگرافی بابک خرمدین

بابک خرم دین متولد ۱۳۵۳ در تهران و کارگردان سینما است.

 کارشناسی ارشد سینما¡دانشکده هنرهای زیبا¡دانشگاه تهران¡فارغ التحصیل ۱۳۸۸

 گذراندن دوره فیلم سازی یکساله در انجمن سینمای جوانان دفتر تهران ۱۳۷۹

 ساخت سه فیلم کوتاه داستانی به نام های “برش” ۱۳۸۳ به مدت( ۱۲ دقیقه)

آثار هنری بابک خرمدین

 – “بور بیجاده رنگ” ۱۳۸۶( ۲۲ دقیقه)

– “سه شنبه: مامان” ۱۳۸۸( ۹ دقیقه)

– فیلم نیمه بلند داستانی “روزن (کورسو)” ۱۳۸۹ ( ۴۲ دقیقه ) با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

– فیلم بلند داستانی “سوگنامه ای برای یاشار” ۱۳۹۲ ساخته شده در لندن ( ۷۲ دقیقه).

۴.عضویت در خانه سینما (سمت: کارگردان)

۵.برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای ” بور بیجاده رنگ” در جشنواره بین المللی فیلم آسا (فیلم های انسان دوستانه) ۱۳۸۸ وکاندید در (فیلمنامه ، تصویر برداری ، تدوین و صدا)

– برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در پنجمین جشنواره بین المللی پروین اعتصامی۱۳۸۸

– برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم “بور بیجاده رنگ” درششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال ( دانشگاه هنر)۱۳۸۸ و کاندید بهترین ( تصویر برداری و تدوین)

– پخش فیلم های: برش، سه شنبه: مامان، روزن (کورسو) وسوگنامه ای برای یاشاردر جشنواره های: فیلم کوتاه تهران ، سینما حقیقت ، تصویر سال ، جشنواره ی یاس (رسانه های تصویری) و…

۶.حضور به مدت یکسال در دایره فیلم و سریال ارتش و ساخت برنامه های مختلف برای ارتش جمهوری اسلامی ایران(۸۸ -۱۳۸۷)

۷.ساخت چند مستند تحت عنوان ” داغ عشق” در مورد جانبازان در ماه مبارک رمضان برای شبکه چهارسیما (۱۳۹۲)

۸.مسئول سینمایی فرهنگسرای دانشجو (شفق) سال ۱۳۸۷ (فرصت نمایش)

۹.برگزاری کلاسهای نقد و تحلیل آثار کریشتف کیشلوفسکی (فیلمساز لهستانی) در گروه فرهنگی هنری ضمیر.(۱۳۸۸)

۱۰.تدریس کارگردانی در انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر تهران(۱۳۸۹)

۱۱.تدریس در دانشگاه جامع علمی-کاربردی فرهنگ و هنر، رشته ی سینما (واحد ۴) و (واحد ۴۸) از سال ۱۳۹۳

۱۲.ساخت مستند ” روایت یک انحراف” در مورد وضعیت فرهنگی سینمای ایران (۱۳۸۷)

۱۳.نگارش چند فیلمنامه داستانی به نامهای ” ورودی سیزده”،” دهانم زیبا و چشمانم سبز”( برگرفته از داستان کوتاهی از سالینجر)، “کنتراست” و فیلمنامه ی بلند سینمایی “رویای مرد مضحک”.

۱۴. نمایش فیلم بلند داستانی”سوگنامه ای برای یاشار” از۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ در سینماهای هنر و تجربه.

آخرین حرف های بابک خرمدین درباره انسانیت

​ پس از قتل بابک خرمدین کارگردان و مستندساز ایرانی به دست پدرومادرش هر روز جزئیات بیشتری از ماجرای قتل و زندگی شخصی او مشخص می شود. حالا که چند روزی است از قتل هولناک این فیلم ساز جوان ایرانی می گذرد او می گوید فیلم هایی از زمان تدریس او به دانشجویان منتشر شده است.

صبح روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه امسال بود که ماموران کلانتری 135 آزادی در تماس کارگران شهرداری از پیدا شدن جسد مثله شده یک مرد در یکی از سطل های زباله فاز 3 شهرک اکباتان مطلع شدند.

Your browser doesn't support video.
Please download the file: video/mp4 video/webm
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.