کد خبر : 9987 / /
/

مهریه زنان نقدی می شود؟

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از اصلاح قوانین مهریه در روزهای آینده خبر داد و گفت: بر اساس قوانین جدید تمامی قریب به یک هزار نفری که براساس قوانین در زندانند باید از حبس آزاد شوند.

مهریه زنان نقدی می شود؟

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن نوروزی با اشاره به اصلاح 5 ماده از قانون مهریه و محکومیت‌های مالی اظهار داشت: ماده اول به عدم زندانی شدن محکومان مهریه و مالی تأکید دارد و محکومان این حوزه‌ها اگر تمکن مالی نداشته باشند نباید به زندان بروند.

وی با بیان اینکه بدهکاران اگر اموال خود را مخفی و دین خود را پرداخت نکنند قانون صراحتاً برای آن‌ها تصمیم قاطع اتخاذ خواهد کرد افزود: یکی دیگر از اصلاح مواد قانون مهریه، پیشنهاد نقدی بودن مهریه است که همانند سنت پیامبر اکرم (ص) اجرا شود.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه گفت: تعدیل و تقسیط بدهکاران مهریه باید در اولویت دستگاه قضایی باشد و مراجع تقلید، علما و مجلس بر این باورند که محکومان مهریه نباید زندانی شوند و این خلاف شرع مقدس دین اسلام است.

نوروزی تصریح کرد: اصلاح قوانین مهریه در روزهای آینده به نتیجه خواهد رسید و تمامی قریب به یک هزار نفری که بر اساس قوانین ممکن است در زندان‌ها باشند باید از حبس آزاد شوند.

وی به عدم ازدواج بیش از یک‌میلیون دختر و زنان اشاره کرد و افزود: مهریه بازاری و سکه سالاری باعث مجرد ماندن دختران شده است و این آفت بزرگی برای جامعه اسلامی در کشور است.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس همچنین بیان کرد: بیش از 40 درصد ازدواج‌ها در کشور منجر به طلاق می‌شود و دادگاه‌ها نباید پشتیبان سکه سالاری زنان شوند تا خانواده‌ها این‌چنین ازهم گسیخته شود.

نوروزی با اشاره به پیشنهادی بودن طرح ارزش‌گذاری سکه براساس سال وقوع عقد و احتساب تورم سالیانه پرداخت مهریه گفت: مهریه نباید بیش از 28 سکه تعیین شود و مجلس معتقد است بهترین پیشنهاد برای مهریه، نقدی بودن آن است./ تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.