کد خبر : 9927 / /
/

میز اداری نوعی سرمایه گذاری است؟

با توجه به پیشرفت هر چه بیشتر کارهای اداری و مکانیزه و مدرنیته شدن کارهای تولیدی، افراد در تلاش هستند تا در محیط اداری خود ارامش و رفاه نسبی را ایجاد کنند. برای گذراندن حداقل هشت ساعت کاری در اتاق کار نیاز است با توجه به نوع شغل، میز اداری استاندارد

یک کارمند در محیط اداری شاد و آرامشبخش یک کارمند خلاق و مفید خواهد بود. شادی در محل کار از عوامل زیادی نشات می­‌گیرد. به غیر از داشتن یک رابطه صمیمانه با همکاران و مشتریان، موارد دیگری وجود دارد که بر میزان رضایت شما یا کارمندانتان در محل کار تأثیر می­‌گذارد. یکی از این موارد میز ادارای است. ما در این مقاله در مورد میز و صندلی اداری که نوعی سرمایه گذاری نیز هست، صحبت می­کنیم. امروزه در تمام اداره‌­ها و ارگان­‌های دولتی و خصوصی انتخاب درست و کاربردی یک میز اداری از ضرورت‌­ها می­‌باشد چراکه تاثیر میز و صندلی اداری در میزان رضایت کارکنان و افزایش بازدهی آن ها بر هیچ­کس پوشیده نیست.

با توجه به پیشرفت هر چه بیشتر کارهای اداری و مکانیزه و مدرنیته شدن کارهای تولیدی، افراد در تلاش هستند تا در محیط اداری خود ارامش و رفاه نسبی را ایجاد کنند. برای گذراندن حداقل هشت ساعت کاری  در اتاق کار نیاز است با توجه به نوع شغل، میز اداری استاندارد و متناسب با چیدمان اتاق و تجهیزات کار مورد توجه قرار گیرد تا کارمند بتواند بیشترین بازدهی خود را به نمایش بگذارد. حتی انتخاب رنگ مناسب میز و صندلی اداری با توجه به روحیه فرد و نوع کار موثر واقع خواهد بود.

میز اداری

انواع میز اداری

  • میز اداری کوچک:

برای محیط های کوچک تهیه می شود و مهمترین ویژگی آن­ها جمع وجور بودن و کارراه انداز بودن است.

  • میز اداری مدرن و شیک:

میزهای اداری مدرن با توجه به فضای شرکت و یا محیط اداری طراحی می­شود و معمولا در طراحی آن خلاقیت و سلیقه طراح به خوبی به نمایش گذاشته خواهد شد، در حال حاضر این سبک بسیار مورد پسند مردم بوده و بازخوردهای خوبی از آن گرفته شده است.

این نوع از میز ها علاوه بر شیک بودن از اصول طراحی داخلی به خوبی پیروی می­کنند و با توجه به نماد­ها و شرایط محیط برنامه ریزی و ساخته می شوند.

  • میز اداری کلاسیک:

میزهای کلاسیک برای محیط­های بزرگتر انتخاب مناسبی می­باشد و صحبت درباره مد در این دسته از میزهای اداری بی­معنی است زیرا میز های اداری کلاسیک در طی تمام دوران طرفدارهای مخصوص خود را داشته است.

میز اداری

سرمایه گذاری با خرید میز اداری استاندارد

اگر به فکر سرمایه گذاری هستید و نمی خواهید بعد از مدت کوتاهی دوباره متحمل هزینه برای خرید میز و صندلی اداری شوید پس بهتر است حتما در این رابطه مشاوره بگیرید و یک میز باکیفیت انتخاب کنید که برای شما دوام زیادی داشته باشد و در نهایت سالیان سال در محیط کار در عین حفظ رضایت کارمندان، قابل استفاده باشد.

در صورتی که برای خرید میز اداری نکات مهم را در نظر بگیرید شک نکنید که برای شرکت خود سرمایه گذاری کرده اید چراکه رضایت کارکنان بالا می رود، سلامت کارکنان حفظ می شود و خستگی روحی و جسمی آن ها کاهش پیدا می کند و در نتیجه راندمان کاری بیشتر شده و تولید افزایش یافته و سود دهی بیشتر می شود. بنابراین خرید میز اداری استاندارد و شیک نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

 

7 نکته برای خرید میز و صندلی اداری

  • بودجه مدنظر خود را مشخص کنید
  • جنس میز اداری را با توجه به سبک شرکت خود از بین موارد چوب، فلز و استیل انتخاب کنید. مثلا در قسمت میز اداری چوبی انواع و اقسام متعدد وجودی دارد که باید بررسی شود.
  • از کیفیت کالا،دوام و طول عمر آن غافل نشوید.
  • ملاحظات ارگونومی و بهداشتی را جدی بگیرید زیرا ایجاد یک فضای کاری ارگونومیک تضمین می کند که خطر کشیدگی کمر و آسیب ناشی از عادات غلط نشستن را کاهش دهید. اندازه مناسب میز می تواند به شما کمک کند تا وضعیت مناسب، وضعیت صحیح چشم، شانه ها و دست ها را حفظ کنید، به همین ترتیب، موقعیت مناسب صفحه کلید، دسکتاپ و کامپیوتر را برای یک وضعیت کار اداری سالم تر در نظر بگیرید.
  • خرید از محصولاتی که دارای گارانتی سالیانه می­باشند به شدت توصیه می­شود.
  • درنهایی کردن خرید محصول، حتما به اندازه در­ها برای جابجایی صندلی و میز اداری دقت کنید
  • انتخاب درست نوع میز و صندلی اداری، میز کنفرانس، میز کار، میز گرد، نوع چیدمان و.. را فراموش نکنید.

ارتفاع استاندارد یک میز اداری چقدر است؟

میزهای اداری یا مدیریتی بیشترین فضای کاری را در بر می گیرند و بیشترین گزینه­های ذخیره سازی را دارند. یک میز اداری استاندارد معمولاً طولی بین 80 تا 200 سانتی­متر دارد. این میزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداکثر فضای کاری را با سطحی که مانیتور کامپیوتر، صفحه‌کلید، سینی‌های بایگانی، لامپ و قسمتی برای نوشتن، ارائه می دهند. ارتفاع مناسب برای میز بزرگسالان با قد متوسط ​​بین 160تا190 سانتی­متر، باید حدود 75 سانتی­متر باشد. این به شما این امکان را می­دهد که به راحتی پشت میز بنشینید بدون اینکه قوز کنید.

 

با این حال، اگر قد شما بسیار بیشتر از حد متوسط ​​است (دو متر و بالاتر)، ممکن است بخواهید میزهای قابل تنظیم ارتفاع یا هر میز با ارتفاع بیشتر را در نظر بگیرید. این نوع میزها به شما این امکان را می‌دهند که ارتفاع میز را برای زمانی که پشت آن‌ها ایستاده یا نشسته‌اید به یک موقعیت راحت منتقل کنید. این میزها برای افرادی که می­خواهند از نشستن طولانی مدت پشت میز کار اجتناب کنند ایده آل خواهد بود.

عمق میزاداری مناسب باید چقدرباشد؟

در اکثر مواقع درخرید میز اداری عمق میز مورد توجه قرار نمی­گیرد و تنها ارتفاع است که مورد توجه خریدار واقع می­شود. درصورتی که، عمق میز برای اطمینان از داشتن فضای کافی برای کار کردن و تجهیزات مورد نیاز، موردی ضروری است.

اولین کاری که باید شروع کنید این است که بدانید چگونه میز را اندازه گیری کنید، زیرا این امر بر نحوه اندازه گیری فضای موجود تأثیر می‌گذارد. غالباً، مردم بین عرض و عمق اشتباه می‌کنند، که می‌تواند به این معنی باشد که آنها در نهایت میز تحریر اشتباهی را می‌خرند.

با در نظر داشتن این موارد باید به شما در درک اندازه گیری هنگام خرید میز تحریر بصورت آنلاین کمک کند و همچنین به شما امکان می‌دهد فضای خود را به طور دقیق اندازه بگیرید. اما وقتی صحبت از ارتفاع، عرض و عمق می‌شود باید به دنبال چه اندازه‌هایی باشید؟

عمق میز اداری حداقل باید بین 50 تا 80 سانتی­متر و عرض آن 60 سانتی متر باشد. اگر از میز خود برای تایپ و کار با رایانه استفاده می کنید، عمق توصیه شده بین 70 سانتی­متر تا 75 سانتی­متر است این مقدار برای این است که اطمینان حاصل شود که فضای کافی برای تجهیزات خود دارید و می­توانید میز خود را به درستی تنظیم کنید.

میز اداری

در آخر آیا خرید صندلی و میز اداری، سرمایه گذاری است؟

احتمالا همه شما یکبار با این جمله " بزرگترین دارای ما خودمون هستیم و باید روی خودمون سرمایه گذاری کنیم! " برخورد داشته­اید.

حقیقت این است که در انتخاب صندلی و میز اداری هم این جمله خالی از لطف نیست، ما با انتخاب درست میز اداری و صندلی مناسب وضعیت سلامتی خود و یا کارمندانمان را اولویت قرار می­دهیم و به این صورت مدت زمان بیشتری توانایی و انگیزه کار کردن خواهیم داشت.

لازم به ذکر است که داشتن یک میز و صندلی اداری و زیبا و راحت، ارامش و اعتماد بنفس کارمند را هم دست­خوش تغییراتی خواهد کرد که تاثیر مثبت آن در محیط کاری قابل مشاهده خواهد بود. هم­چنین داشتن شرکتی زیبا به ارزش های بصیری محیط کاری و افزایش اعتبار کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.