کد خبر : 9826 / /
/

آزادسازی قیمت خودرو در راه است /خودرو ارزان می شود یا گران؟

یک کارشناس صنعت خودرو به دنبال طرح جدید وزارت صمت در آزادسازی قیمت ها، گفت: قیمت آزاد شود تاثیر مستقیم بر تعداد درخواست خرید خودرو و کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه دارد .

آزادسازی قیمت خودرو در راه است /خودرو ارزان می شود یا گران؟

حسن کریمی سنجری در خصوص طرح جدید وزارت صمت در خصوص بسته قیمتی خودرو گفت : قیمت گذاری دستوری طبیعتاً غلط است و نتیجه آن زیان انباشته ای است که امروز دامن صنعت خودرو را گرفته است و همین امر سد راه افزایش تولید و تحقیق و توسعه این صنعت شده است وعملاً خودروساز ما را از توسعه محصول باز داشته است .

 وی ادامه داد: اصولاً قیمت گذاری دستوری منبعث از اقتصاد دستوری است و این امر باعث شده در چهار سال گذشته تولید دچار مشکل شود، البته وجود تحریم های ایجاد شده به این امر دامن زد و روش های گذشته را به زیر سئوال برد، بنابراین با اصلاح قیمت ها می توان مسیر آینده را ریل گذاری صحیح کرده و در کنار این که خودروسازان از زیان خارج می شوند، تولید خودرو نیز افزایش پیدا کند.

این کارشناس صنعت خودرو ضمن انتقاد از روش فعلی فروش گفت: ما از اول هم مخالف فروش به صورت کنونی بودیم چرا که این روش به تقاضا دامن زده و محیط کسب و  کار را آلوده و نوعی بخت آزمایی ایجاد می کند، از طرفی، هم تولید کننده را با مشکلات عدیده ای روبرو کرد وهم مصرف کننده واقعی بیشترین ضرر را برده و در آخر هم نارضایتی عمومی به همراه داشت .

وی ادامه داد : اینکه قیمت آزاد شود تاثیر مستقیم بر تعداد درخواست خرید خودرو و کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه دارد چرا که مصرف کننده واقعی به خودروساز رجوع خواهد کرد البته باید به این مهم توجه داشت با توجه به افزایش تعداد متقاضیان در سال های گذشته که تولید کاهش پیدا کرده است باید در کنار آزاد سازی قیمت به سیاست واردات محدود با ایجاد پروتکل های خاصی توجه ویژه ای کرد تا بتوان بازار را مدیریت کرد./تسنیم

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.