کد خبر : 9642 / /
/

قانون جدید طالبان/ سوار تاکسی شدن با اسلحه ممنوع!

مقامات طالبان در ولایت ننگرهار، سوار شدن کلیه افراد مسلح در تاکسی و سایر وسایط نقلیه عمومی در شهر جلال آباد، مرکز این ولایت را ممنوع اعلام کردند.

قانون جدید طالبان/ سوار تاکسی شدن با اسلحه ممنوع!

به گزارش اسپوتنیک، مقامات طالبان در ولایت ننگرهار، سوار شدن کلیه افراد مسلح در تاکسی و سایر وسایط نقلیه عمومی در شهر جلال آباد، مرکز این ولایت را ممنوع اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، دولت محلی ننگرهار با صدور بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: رانندگان ریکشا (نوعی تاکسی) حق سوار کردن افراد مسلح را نداشته و با متخلفین برابر با قانون برخورد خواهد شد.

همچنین در همین راستا، گروه طالبان همچنین به نیروهای خود نیز دستور داده تا از حمل اسلحه در ریکشاها خودداری کنند. فرماندار ننگرهار از شهروندان خواست تا در مورد افراد مسلح در ریکشا به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

لازم به ذکر است، مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار در افغانستان امروز با انتشار بیانیه‌ای تأیید کردند که در نتیجه دو انفجار پیاپی در شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت سه غیرنظامی کشته شده‌اند.

یک منبع محلی به رسانه‌ها گفت که این انفجارها حوالی ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه، در این شهر رخ داد.

منبع مذکور افزود که انفجارها ناشی از بمب جاسازی شده در کنار جاده بوده است اما معلوم نیست هدف این انفجار چه کسانی بوده‌اند.

منابع رسمی طالبان تاکنون جزئیاتی در این باره ارائه نکرده‌اند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما گروه تروریستی داعش پیشتر در این ولایت عملیات‌های تروریستی متعددی بر ضد طالبان انجام داده است./ مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.