کد خبر : 9484 / /
/

وام ۴۵۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه آغاز شده و تا آخر آبان ادامه دارد. با این حساب متقاضیان ثبت‌نام در طرح جهش مسکن تنها ۱۵ روز برای ثبت‌نام در سامانه ثمن فرصت دارند.

وام ۴۵۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا ۲۸ آبان ماه فرصت دارند که با مراجعه به سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌نام کنند. یعنی حدود ۱۵ روز دیگر تا اتمام مهلت ثبت‌نام در این طرح باقی مانده است.

آنگونه معاون وزیر راه اعلام کرده اولویت ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن با افراد متاهلی است که سرپرست خانوار هستند. فاقد مسکن هستند و تاکنون از هیچ‌کدام از تسهیلات مسکن دولتی استفاده نکرده‌اند. همچنین افراد می‌توانند تقاضای خرید خانه در شهری را بدهند که حداقل ۵ سال سابقه سکونت در آن را دارند.

مشمولان طرح نهضت ملی مسکن

از طرف دیگر آنگونه که در این طرح عنوان شده دختران مجرد بالای ۳۵ سال هم می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق این قانون زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن و معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین بحث‌هایی در خصوص ثبت‌نام مردان مجرد هم عنوان شده بود. اما حالا همزمان با تصویب طرح جوانی جمعیت در مجلس گفته شده افراد مجرد به شرطی می‌توانند در این طرح خانه‌دار شوند که تا زمان تحویل مسکن، ازدواج کرده باشند.

البته زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجرد زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

طرح جهش مسکن از جمله وعده‌های ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بود که بر اساس آن قرار است دولت سالانه یک میلیون مسکن ارزان به مردم بدهد.

جامعه هدف طرح جهش مسکن دهک‌های اول تا سوم جامعه هستند که خانه ندارند. در این طرح وعده داده شده که مستاجران و افراد فاقد مسکن بتوانند مسکن ارزان بخرند.

براساس آخرین گزارش‌ها، دولت قرار است در طرح نهضت مسکن، به متقاضیان تسهیلات ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی بدهد.

تجارت نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.