کد خبر : 9436 / /
/

بورس برای سومین روز سبز پوش شد

امروز شاخص کل بورس با بیش از ۲۲ هزار واحد مثبت و ۱.۶۲ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد قرار گرفت.

بورس برای سومین روز سبز پوش شد

امروز شاخص کل بورس با بیش از ۲۲ هزار واحد مثبت و ۱.۶۲ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم امروز با هفت هزار واحد مثبت و ۲.۱۱ درصد رشد در کانال ۳۷۴ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار به چهار هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص امروز نمادهایی فولاد، کچاد و شپدیس داشتند. همچنین بیشترین ارزش معامله مربوط به نمادهای پالایش و دارا یکم ثبت شد.

در بازار امروز بیشتر گروه‌ها و نمادها روند مثبتی داشتند و در پایان بازار هم محصولات شیمیایی‌، فلزات و خودرویی‌ها سراسر سبزپوش یه کار خود پایان دادند.

برترین گروه‌های صنعتی امروز شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و فرآورده‌های نفتی بودند. بیشترین حجم معامله هم برای خودرو، خساپا و خبهمن ثبت شد.

همچنین با توجه به رشد بیش از هفت هزار واحدی شاخص هم وزن، نمادهای کوچک نیز روند مثبتی داشتند.

شاخص کل فرابورس با بیش از ۳۱۰ واحد مثبت و ۱.۵۸درصد رشد در محدوده ۱۹ هزار و ۸۵۳ واحد قرار گرفت و نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز کگهر آریا و هرمز بودند.

کدام صنایع برترند؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار در روزهای آینده اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با فرض ثابت بودن سایر متغیرهای اثرگذار بر وضعیت اقتصادی کشور، صنایع برتر با محوریت استراتژی مدیریت پرتفوی، صنایع ارزآور و خودکفا از حیث تامین مواد اولیه، پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و فرآورده‌های معدنی و کانی می‌توانند پیشرو باشند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های صنایع غذایی و دارویی، از نظر آزادسازی نرخ ارز برای تامین مواد اولیه و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جزو صنایع پیش‌رو در بازار سرمایه خواهند بود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.