کد خبر : 9370 / /
/

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور از آغاز شناسایی گرو‌های هدف و جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

توکلی رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با بیان اینکه شناسایی گرو‌های هدف و جاماندگان سهام عدالت که به دو گروه تقسیم می شوند آغاز شده است ، گفت: یک گروه از جاماندگان سهام عدالت شامل یک میلیون و ۸۵۰ هزار تا ۲ میلیون نفر هستند که برگه سهام عدالت دارند اما سودی دریافت نمی کنند.

او افزود: برخی از جاماندگان سهام عدالت نیز زیر پوشش نهاد‌های حمایتی و جزو ۶ دهک جامعه هستند که به هر دلیل موفق به ثبت نام  نشده بودند.

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور ادامه داد: سال های گذشته درخواست هایی برای تعیین تکلیف جاماندگان و قرار گرفتن آنان در سبد دریافت سود سهام عدالت از دولت شده بود که متاسفانه موافقت نشد.

توکلی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم کمیسیون اقتصادی و اجتماعی و فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی درخواستی از دولت کردند که رئیس جمهور به وزرای اقتصاد و تعاون در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان دستور داد.

او با بیان اینکه موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در دستور کار این دو وزارتخانه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز برگزارشده است، ادامه داد: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در حال قطعی شدن است و وزارت تعاون در جلسات مشترکی که با نهاد‌های حمایتی برگزار می کند این افراد را شناسایی و معرفی خواهد کرد.

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور افزود: افرادی نیز که به دلیل شرایط اقتصادی سال‌های اخیر زیر خط فقر قرار گرفته اند و درآمد پایینی دارند با معرفی وزارت تعاون و اقتصاد در سبد دریافت سهام عدالت قرار خواهند گرفت.

توکلی گفت: کسانی که برگه سهام دارند اما سودی تاکنون دریافت نکردند در اولویت نخست اجرای این طرح هستند و پس از آنان ، افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرند.

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با بیان اینکه فعلا هیچ گونه ثبت نامی برای این دسته از افراد انجام نمی‌شود، افزود: افراد به پیامک‌هایی که با محتوای نام نویسی در سامانه سهام عدالت برایشان ارسال و از آنان درخواست کد ملی یا مدارک دیگر می‌شود توجهی نکنند.

او ادامه داد: به محض قطعی شدن اجرای این طرح فهرست مراکزی که قرار است برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت معرفی شود از رسانه ملی اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.