کد خبر : 9301 / /
/

قبض برق وزیر نیرو لو رفت

متولی زاده گفت: مصرف برق وزیر نیرو طی ۵ سال گذشته در حد الگوی مصرف بوده است.

قبض برق وزیر نیرو لو رفت

محمدحسین متولی زاده مدیرعامل توانیر در نشست خبری که صبح امروز در نمایشگاه بین المللی برگزار شد گفت: باید در حفظ عدالت در پرداخت یارانه‌ها به خصوص انرژی دقت بیشتری شود، مشترکان به سه دسته تقسیم می‌شود.

او ادامه داد: امسال ۸۵ درصد مشترکان ما الگوی مصرف را رعایت کردند که ماهیانه زیر ۳۰ هزار تومان مصرف داشته اند، ۱۳ درصد هم تا دو برابر بیشتر برق مصرف کرده اند.

متولی زاده اضافه کرد: ۷ میلیارد کیلووات ساعت مصرف برق امسال بود که متاسفانه شاهد خاموشی بودیم.

مدیر عامل توانیر تصریح کرد: اصلاح روش مصرف توسط مردم می‌تواند یک راهکار بسیار موثر برای حفظ و پایداری شبکه برق کشور باشد. در بهشهر مازنداران بالاترین قبض برق ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

متولی زاده اضافه کرد: قبض برق وزیر نیرو (محرابیان) طی ۵ سال گذشته در حد الگوی مصرف بوده و در حدود ۱۷۰ تا ۲۳۰ کیلووات مصرف داشته اند. بر این اساس جزو مشترکانی هستند که الگوی مصرف را رعایت کردند یعنی ماهیانه زیر ۳۰ هزار تومان بابت تعرفه برق پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه امسال شاهد موج گرما و خشکسالی بی سابقه در ۵۰ سال اخیر بودیم که موجب رشد مصرف برق نیز در کشور شد، اضافه کرد: این مسئله ناترازی ۲۲ درصدی را در میزان تولید و مصرف برق ایجاد کرد که با همت و تدابیر کارکنان شرکت توانیر، دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم توانستیم از این مقطع حساس عبور کنیم.

او افزود: ارزیابی و کنترل‌های صورت گرفته از سازمان‌های تحت کنترل و مورد پایش ما بیانگیر این است که ۸۱ درصد آن‌ها به مولد‌های برق اضطراری مجهز هستند و این آمادگی در مراکز درمانی و بیمارستانی ما در حدود ۹۱ درصد است.

متولی زاده با بیان اینکه باید تلاش کنیم که این آمادگی را به ۱۰۰ درصد برسانیم، گفت: همکاران شرکت برق به صورت ۲۴ ساعته آمادگی عکس العمل و بازیابی شبکه را دارند و ما شاهد آمادگی مطلوبی در صنعت برق کشور هستیم.

متولی زاده در خصوص کنتور‌های هوشمند گفت: امسال با سرعت بیشتری داریم کنتور‌های هوشمند را نصب می‌کنیم که اولویت اول با مشترکان پرمصرف است.

او در خصوص حذف یارانه انرژی افزود: در کشور ثروتی به نام انرژی داریم و بار‌ها اعلام کردیم که این می‌تواند برای مردم صرف شود، نرخ انرژی در کشور پایین است.

متولی زاده افزود: دولت اخیرا به این نتیجه رسیده است که انرژی به عنوان ثروت تبدیل شود، امیدواریم که ما و دست اندرکاران ذی ربط به یک جمع بندی برسیم.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: متاسفانه ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز فقط در بخاری‌های لوله کشی استفاده می‌شود که اگر این بخاری‌ها استاندارد شوند، مصرف گاز کاهش پیدا می‌کند

متولی زاده در خصوص خاموشی‌های زمستان اضافه کرد: ما امسال امیدواریم خاموشی در زمستان نداشته باشیم، ولی این موضوع به خود مشترکان (میزان صرفه جویی) بستگی دارد.

او در خصوص طرح تعویض کولر‌های گازی فرسوده گفت: ما در بخش ساخت داخل مشکلاتی داشته ایم و مجوز ساخت داخل برای این کولر‌ها بود که کماکان زمان بر بود، ولی مناقصه‌ای انجام شده است که اطلاع رسانی می‌شود./باشگاه خبرنگاران

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.