کد خبر : 8770 / /
/

پارک ملت مشهد چجور جائیه، کجاست و امکاناتش چیاس اصلا؟! بیا تا بگم برات

در گذشته حرف سفر به مشهد که میشد اولین چیزی که در ذهن همه ما شکل میگرفت تنها حرم بود و بس! درست است که هنوز هم مهم ترین و دوست داشتنی ترین جاذبه مشهد حرم مطهر امام رضا علیه السلام میباشد، امام به دلیل توریستی شدن این شهر امکانات رفاهی و سیاحتی زیادی در مشهد برای مسافران تور هوایی مشهد تدارک دیده شد. یکی از قدیمی ترین و بهترین و البته مشهور ترین مکان های تفریحی موجود در مشهد، پارک ملت مشهد است. پارک ملت مشهد را همه ما از کودکی به یاد داریم و همواره نماد شادی و هیجان بوده است. اما چگونه میتوان روز بهتری را برای تفریح در پارک ملت مشهد ساخت؟ چه امکانات دیگری پارک ملت مشهد دارد که ممکن است از آن بی خبر باشید؟ در ادامه مطلب پاسخ سوالات خود را خواهید دانست.

نگاهی کوتاه به پارک ملت مشهد

پارک ملت سفرآس 24

پارک ملت مشهد بزرگ ترین و محبوب ترین پارک تفریحی در مشهد است. امکانات بینظیر این پارک دلیل بر محبوبت آن است. تقریبا هر گردشگری که به مشهد وارد میشود دیدن پارک ملت مشهد و استفاده از امکانات و شهربازی آن را در لیست خود قرار میدهند. تاریخچه ساخت این پارک برمیگردد به زمان محمدرضا پهلوی که در سال 1343 در بزرگترین بوستان شهر پارک ملت مشهد را ساخت. جالب است بدانید که این بوستان در ابتدا داخل شهر مشهد نبود و خارج از آن قرار داشت اما به دلیل توسعه های شهری همیشگی پارک ملت مشهد پس از سالیان در داخل شهر قرار گرفت.

در ابتدا ایده ساخت پارک ملت را دو مهندس انگلیسی ارائه دادند که پس از مدتی ادامه کار را مهندسین ایرانی به دست گرفتند و ساخت شهربازی را به اتمام رساندند. اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهربازی کشور لقبی است که پارک ملت مشهد از آن خود کرده است. تنوع تجهیزات شهربازی پارک ملت مشهد وجه تمایز آن با تمامی شهربازی های کشور است. هر سلیقه ای با هر میزان هیجانی در این پارک میتواند راضی شود!

اگر تا به حال نمیدانستید که بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه در پارک ملت مشهد قرار دارد، اکنون با دانستن این قضیه رفتن به این پارک را در سفر مشهد خود، در اولیت قرار دهید! وسعت 30 هزار متر مربعی این پارک، مجموعه را به یکی از بزرگ ترین مناطق تفریحی در شهد تبدیل کرده است. در این مساحت سی هزار متر مربعی حدودا 35 هزار درخت وجود دارد که این عدد به تنهایی بیانگر زیبایی و سرسبزی این پارک در مشهد است.

از زمین های متنوع ورزشی تا سالن های تئاتر

زمین های ورزشی مانند فوتبال،والیبال، بستکبال، مینی گلف، پینت بال، پارک ملت مشهد را به یکی از مجهزترین پارک ها برای ورزش کردن و گذراندن اوقاتی ورزشی و با نشاط در کنار دوستانتان تبدیل کرده است.

از دیگر امکانات متمایز پارک ملت مشهد میتوان به دریاچه مصنوعی، آب نمای موزیکال و سالن های نمایش تئاتر اشاره کرد. بنابراین حتی اگر تفریحات و هیجانات شهربازی مورد علاقه شما نیست و تفریحات کم تحرک تر را ترجیح میدهید میتوانید برای دیدن یک نمایش جذاب به سالن های تئاتر پارک ملت مشهد سری بزنید.

پارکی مخصوص بانوان!

شاید به عنوان یک زن لحظاتی را ترجیح بدید در فضای سبزی تفریح کنید که فقط مختص به بانوان باشد. لذت ورزش در فضایی امن و مطمئن با هر پوششی که دلتان میخواهد رویایی است که در پارک ملت مشهد محقق شده است. یکی از اولین پارک هایی که در مشهد اقدام به ساخت محوطه ای برا بانوان کرد پارک ملت مشهد بود. این قسمت، بخشی سرپوشیده از پارک ملت مشهد است که با مساحت زیاد و درختانی سرسبز در کنار امکانات رفاهی کامل پذیرا بانوان عزیز است.

نکته جالبی که این بخش دارد این است که هیچ محدودیتی برای پوشش در این قسمت از پارک برای بانوان وجود ندارد و در عین حال با وجود انتظامات و درختانی تنومند دور تا دور پارک شما میتوانید با خیالی راحت به تفریح، استراحت و یا ورزش بپردازید. برای ورود به این قسمت نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ای ندارید و از دیگر مزایای این پارک این است که لازم نیست تا هنگام ورود گوشی موبایل خود را تحویل دارید و میتوانید عکس هایی به یاد ماندنی و زیبا در این بخش از پارک ملت مشهد بگیرید.

رقص آب و موسیقی

دریاچه پارک ملت مشهد

کمی که در پارک ملت مشهد پیش میروید دریاچه ای موزیکال میتواند توجه شما را به خود جلب کند. در ضلع شرقی بوستان ملت از سمت تقاطع آزادی دریاچه ای زیبا و موزیکال قرار دارد که گاهی با رقص آب و موسیقیو نور پردازی زیبایش نمایشی هیجان انگیز و خیره کننده به راه می اندازد. اگر از طرفداران قایق سواری هستید این دریاچه مخصوص شماست! قایق های پدالی دریاچه پارک ملت مشهد آماده هستند تا یک روز به یاد ماندنی را برای شما، خانواده و دوستانتان رقم بزنند. پلی که در روی این دریاچه وجود دارد این قسمت را به مکانی رویایی برا عکاسی و فیلمبرداری تبدیل است.

فرهنگسرا پارک ملت مشهد

ساختمان فرهنگی هنری امام رضا درست در وسط پارک ملت مشهد قرار گرفته است. این ساختمان بزرگ و فوق العاده زیبا و هنری شامل بخش هایی همچون کتابخانه، کلاس های فرهنگی هنری، مسجد و غیره میباشد. در این فرهنگسرا میتوانید انواع کلاس های هنری و فرهنگی را تجربه کنید، کلاس هایی مانند بازیگری، موسیقی، کارگردانی، نقاشی، نویسندگی، خوشنویسی.

بزرگ ترین سالن تئاتر شهر مشهد را نیز در همین فرهنگسرا پارک ملت مشهد میتوانید بیابید.

تئاتر پارک ملت مشهد

تئاتر پارک ملت مشهد

مهم ترین و بزرگ ترین سالن های تئاتر مشهد در پارک ملت قرار دارند. 7 سال پیش این سالن ها افتتاح شدند و به محلی برای دوستداران هنرهای نمایشی تبدیل شد. میتوانید بلیط نمایش ها را به صورت حضوری و یا غیرحضوری تهیه کنید.

در گوشه ای از پارک شما میتوانید فیلم هایی را به صورو سه بعدی در سینما پارک ملت مشهد مشاهده کنید. همچنین مهم ترین پردیس سینمایی شهر درست در رو به روی این سینما سه بعدی قرار دارد.

محلی برای دوستداران حیوانات

کمی که در پارک قدمی میزنید میتوانید به مکانی برسید که محلی برای نگه داری برخی از گونه های جانوری است. تهیه دیدن این حیات وحش کوچک در پارک ملت مشهد جذابیت خاصی را به این پارک بخشیده و آن را از سایرین جدا کرده است. حیواناتی همچون طاووس، فنچ، مرغ عشق، شتر مرغ، میمون و.... را میتوانید در این حیات وحش کوچک و زیبا مشاهده کنید.

اسکیت سواری و پیاده روی در طبیعت

سطح ورودی پارک ملت سیقلی و مناسب برای علاقه مندان به اسکیت سواری است. اگر به یک پیاده روی دلنشین در هوایی پاک و مطبوع نیاز دارید کافی است تا از ضلع شمالی پارک ملت مشهد وارد شده و به پیاده روی در مسیرهایی با درختان تنومند مشغول شوید.

شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت مشهد

اگر از طریق تور مشهد از تهران تا به حال به مشهد سفر کردید نباید لذت یک روز هیجان را در مجهزترین شهربازی کشور از دست دهید! به طور کلی وسایل بازی این پارک را میتوان به سه بخش خانوادگی، مخصوص کودکان و هیجانی تقسیم بندی کرد که میتوانید با توجه به سلیقه خود و میزان هیجانی که مد نظرتان است وسیله مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه برخی از این وسایل شهربازی پارک ملت مشهد را معرفی خواهیم کرد.

اسکیت بورد

در این بازی بر یک اسکیت بورد غول آسا سوار شوید و بر روی یک ریل 35 متری با سرعت 85 کیلومتر در ساعت با سرعت حرکت کنید. ارتفاع زیاد این وسیله باعث شده تا هر کسی جرئت امتحان کردن این وسیله را نداشته باشد.

آکروجت فضایی

در این وسیله در ارتفاع دو متری زمین معلق خواهید ماند و به طرفین حرکت داده میشوید.

ترن هوایی

امکان ندارد که وارد شهربازی شوید و سر و صدای ترن توجه شما را به خود جلب نکند! به نظر میرسد این وسیله نیازی به توضیح ندارد و تقریبا همه ما با آن به خوبی آشنا هستیم!

تاپ اسپین

در این وسیله با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت و با ظرفیتی 35 نفره به صورت پی در پی خواهید چرخید و هیجانی مثال زدنی را تجربه خواهید کرد.

سورتمه

سورتمه یکی از بازی ‌های هیجانی و مورد علاقه خیلی ‌از مراجعه کنندگان این تجربه جذاب است که با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت در حرکت است و در بخش های بالا، اطراف خود را خواهید دید و نیز این دستگاه نیز محدودیت قدی 120 سانتی ‌متری دارد که با ظرفیت 40 نفری به مدت 3 دقیقه زمان می برد.

چند توصیه کاربردی برای بیشتر شدن لذت تفریح در پارک

اگر قصد دارید تا در پارک ملت مشهد به یک پیک نیک خانوادگی دلنشین بروید ادامه مطلب را از دست ندهید! برای ما هیچ چیز بهتر از گذراندن یک روز کامل در پارک نیست. به شرطی که همه لوازم مورد نیاز خود را همراه داشته باشیم، مانند موارد زیر:

پتو بزرگ

 چه یک پتو برای پیک نیک بزرگ باشد و چه یک زیرانداز ساده، شما به چیزی راحت نیاز دارید تا بین صندلی خود و نیمکت زمین یا زمین پارکی که تمام روز روی آن نشسته اید، قرار دهید. اگر نوزاد یا کودک نوپا همراه خود دارید، مطمئن شوید که پتو ضخیم است. میتوانید در برخش از قسمت های پارک ملت مشهد زیرانداز پهن کنید.

غذاهای مختصر و مناسب

میان وعده های از قبل بسته بندی شده مانند میوه های برش زده شده، میان وعده های چرب و خوشمزه، یا میوه های خشک برای وعده های خوشمزه عصرانه و یک پیک نیک دلنشین در پارک ملت مشهد عالی هستند. همه چیز را در ظروف یا کیسه های جداگانه بسته بندی کنید، میتوانید برای دسترسی آسان به همه آنها برچسب بزنید و همه را در یک کیسه بریزید.

کیسه زباله

 مطمئن شوید که راهی دارید تا همه زباله ها و ظروف یکبار مصرف را به سطل زباله برسانید. ما آخر هفته ها در بسیاری از پارک ها با سطل های زباله سرریز مواجه میشویم و بسته بندی زباله و بردن آن با خود تنها گزینه خواهد بود. البته در هر نقطه از پارک ملت مشهد سطل هایی برای ریختن طباله وجود دارد و از این لحاظ نگرانی ای نخواهید داشت.

نوشیدنی های سرد

 همراه داشتن آب و آبمیوه های مختلف یکی از چیزهای ضروری برای گذرندان یک پیک نیک خوب است. میتوانید حداقل چهار بطری آب را شب قبل فریز کنید، به طوری که آنها هم به عنوان یخ برای خنک کردن سایر نوشیدنی ها و هم به عنوان آخرین نوشیدنی تازه در پایان روز استفاده کنید! البته اگر آب به همراه نداشتید نگران نباشید در پارک ملت مشهد غرفه های خوراکی وجود دارند که میتوانید از آن ها نوشیدنی تهیه کنید.

وسایل تفریحی مورد نیازتان

توپ

 بستگی به نوع پارکی دارد که از آن دیدن می کنید، اما اغلب اوقات با همراه داشتن یک توپ فوتبال و یا والیبال میتوانید اوقات خوشی را برای کودکانتان رقم بزنید و این راهی عالی برای بچه های شما است که با بچه های دیگر در پارک که می خواهند بازی کنند دوست شوند. میتوانید در زمین های مخصوص توپ بازی در پارک ملت مشهد نیز به توپ بازی مشغول شوید.

وسایل هنری

یک تکه کاغذ و مداد رنگی را در یک ظرف در بسته ببرید ، سپس بگذارید بچه ها از مشاهده و طراحی لذت ببرند. شما از داشتن بچه ها در یک مکان برای مدت زمان طولانی لذت خواهید برد و خیالتان آسوده تر میشود همچینین آنها نیز از ساختن یک شاهکار هنری لذت خواهند برد.

اسباب بازی های آبی

 اگر قرار است یک روز گرم به پارک ملت مشهد بروید، یک اسباب بازی سرگرم کننده همراه داشته باشید که بتواند همه را خنک کند  فکر کنید بادکنک آب، اسلحه های آب پاش، یا حتی اسفنج های غول پیکر میتوانند گزینه های خوبی برای تفریح و سرگرمی فرزندان و یا حتی خودتان باشد!

در پایان

پارک ملت مشهد در زمستان

اگر مسافر مشهد هستید پس از گشت و گذار در حرم و زیارت کردن؛ به پیشنهاد سفرآس 24 اولین جایی که سر میزنید پارک ملت مشهد باشد! این پارک با داشتن امکاناتی مهیج و کامل میتواند یک روز کامل شما را به خود جذب کند و خاطره ای به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. میتوانید در این پارک از امکاناتی همچون شهربازی مجهز، کتابخانه، دریاچه و قایق سواری، سینما و تئاتر استفاده کنید و یا یک روز لذت بخش را به پیک نیک در این پارک بگذرانید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.