کد خبر : 8690 / /
/

مستاجرانی که توان پرداخت اقساط ۵میلیون تومانی را دارند برای این وام ثبت نام کنند

امروز ثبت نام طرح جهش مسکن در حالی آغاز خواهد شد که میزان پرداخت اقساط آن به وام‌های بانکی فعلی نزدیک به نظر می‌رسد. آیا مستاجران توان پرداخت اقساط تا سقف پنج میلیون تومان را دارند؟

مستاجرانی که توان پرداخت اقساط ۵میلیون تومانی را دارند برای این وام ثبت نام کنند
در حال حاضر هر زوج می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان اوراق مسکن بدون محدودیت خاصی خرید کنند و پس از پرداخت ۶۰ میلیون تومان به عنوان بهای این وام از ۴۲۰ میلیون تومان وام مسکن استفاده کنند. میزان پرداخت اقساط آن هم بیش از شش میلیون تومان است.

در همین حال امروز قرار است دولت طرحی را استارت بزند که میزان اقساط آن را تا پنج میلیون تومان هم پیش‌بینی کرده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها نمایندگان مجلس می‌گویند مبلغ وام ۴۵۰ میلیون تومان است و دولت می‌گوید وام مسکن رئیسی، ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است. به نظر می‌رسد کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان نباشد. در خصوص نرخ سود نیز ابهاماتی وجود دارد، دولت می‌گوید سود وام ۳۵۰ میلیونی، ۱۸ درصد است اما مجلس می‌گوید سود این وام بین ۵ تا ۱۲ درصد است. اگرچه بین مبلغ وام و نرخ سود ابهاماتی وجود دارد ولی پیش‌بینی می‌شود که متقاضیان اقساط ماهانه وام طرح جهش مسکن، بین سه میلیون و ۷۵۰ هزار تا پنج میلیون تومان باشد. این وام ۲۰ ساله است.

طبق آخرین پیگیری‌ها از وزارت راه و شهرسازی سامانه ثمن به آدرس «SAMAN.MRUD.IR» برای ثبت‌نام متقاضیان مسکن در نظر گرفته شده که طبق گفته وزارت راه ممکن است ثبت‌نام در این سامانه به هفته بعد موکول شود. با این حال، طبق آخرین اعلام فعلا امروز زمان شروع ثبت نام در نظر گرفته شده است./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.